ik snap er niks van ???

Jochem heet dus verborgen reflux. In overleg met ka leg ik hem sinds een paar dagen na de fles als hij in slaap is gevallen in de box in een slaapzak onder toezicht. Dit werkte geweldig waardoor hij nu overdag goed slaap en een ander mannetje is. veel minder huilen ,lekker lachen en tevreden. Voor zijn bedje hebben wij de luvion babysence aan geschaft. Maar voor de nacht durf ik het nog niet aan. Dus bakeren we hem in en leggen hem op zijn rug. Nu spookt hij dus s nachts. Van de week ben ik tot 2 uur snachts bezig geweest om hem is slaap te krijgen(na dat hij wakker was geworden) gisteren nacht kwam hij rond half drie en is mijn man met hem in het logeer bed gaan leggen (waarna Jochem direct in slaap viel)en om 6 uur zijn fles kreeg. Vannacht kwam hij om de 1 ½ uur. zodra mijn man of ik hem vast had viel hij in slaap. Heb hem rond half 4 in bed bij mij gelegd (dan legt hij ook op zijn rug) en meneer valt zo in slaap heb hem half5 terug gelegd omdat ik het niet aan durfde bij ons in bed. Half 8 werd hij wakker.

Mijn man krijgt het advies op werk om hem s nachts te laten huilen. Maar het kind raakt zo overstuur daarvan (hij is nu 7 weken 3 dagen) hier in staan wij dus lijn recht tegen over elkaar. Terwijl meerde mensen mij ook het advies geven omdat zij het zelf ook hebben gedaan bij hun kind en het voor hun positief heeft uit gepakt.. Maar die hebben geen last van reflux.

Ik dacht laat ik hem vandaag dan overdag in zijn bedje zijn middag tukkies doen en dan kijken om hem misschien vannacht op zijn buik in een slaapzak neer te leggen. DRAMA na de fles houd ik hem een half uur tot een uur bij me(ook vanwege de voeding en reflux) zodra ik hem boven neer leg is hij binnen een kwartier wakker zowel op rug als buik en huilen ???? Ik heb alles al geprobeerd een T-shirt van mij waar hij op ligt, bedje is verhoogd(in de box heb ik een handdoek onder het box kleed) hij ligt hoog in zijn bedje zodat hij zich geborgen voelt zoals in de box. Het is niet te koud of warm. Het Licht aan laten staan op de gang etc etc.Ik vraag me af of het misschien het matrasje is? of komt het door dat hij de eerste 3 weken met de reiswieg in de box heeft geslapen? nu ligt meneertje alweer een ruim een uurtje heerlijk te slapen in box op zijn buik? Moet ik hem gewoon laten huilen vannacht? Ik weet het niet meer zo dra hij dus boven op zijn kamertje legt en in zijn bedje word het een probleem om te slapen.

Misschien omdat beneden geluiden zijn? In baarmoeder ook veel geluid, in z'n eentje boven is het stil... Misschien even blijven rommelen boven? En bedje bij jullie op de kamer???

Laten huilen moet je kunnen... Ik kan het niet... Maar dan zou je na 5 min weer naar hem toe kunnen gaan en die tijd steeds iets verlengen...

Lotte sliep de eerste 2 weken op t aankleedkussen tussen ons in, zo hoog mogelijk in bed...

Kom even inbreken.
Je verhaal is zoooo herkenbaar.
Wij hebben dit ook met mijn zoontje (nu 2,5 jaar) gehad.
Ook hij heeft verborgen reflux. Altijd huilen huilen huilen. Overdag slapen ging redelijk maar de avond en nacht was echt drama. In het zkh ging het een stuk beter. Eenmaal thuis begon het weer.
Bij ons lag de oorzaak in aardstralen.
Die liepen precies onder zijn bed door.
En die aardstralen versterkte de reflux enorm.
Toen de aardstralen geblokkeerd waren hadden we vanaf dag 1 een ander kind. Nog wel steeds last van zijn verborgen reflux maar dat was met medicijnen aardig onder controle. Maar zo fijn dat hij ook de avonden en nachten weer sliep.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
(Je kan me vinden bij de mama december 2011 club)

Groetjes Redaro

ook ik breek in om tips mee te lezen.... onmze kleine meid slaapt 6 uur op mijn arm maar een uur in haar bedje... ook reflux waarschijnlijk dus vandaag begonnen met johannesbroodpitmeel en zantac.... inbakeren helpt ook niet max 3 uurtjes, als ze maar bij me is... ik kreeg de tip een klokje neerzetten, bedje opwarmen met kruikje, op je arm in slaap en dan wegleggen (tja ik sta al met een wakker kind voordat ik bij de trap ben) geluid maken etc....wij hebben wel de luvion en dat is wel erg prettig moet ik bekennen....

ook onze jochem heeft verborgen reflux en de avonden en nachten waren ook 1 drama!!!
Maar wij hebben hem nooit laten huilen we wisten dat hij dat deed omdat hij pijn heeft en wanhopig was (wij soms ook hoor haha) een kind wat pijn heeft en wanhopig daardoor is moet je mi niet laten huilen maar troosten en geborgenheid bieden!
Vertrouwen geven dat wanneer er iets is dat papa en mama er zijn dag en nacht!
Zet anders zijn bedje voor een paar nachtjes op jullie kamer leg en dan op zijn buik kijk hoe het gaat voor het zelfde geld gaat het gewoon goed joh dan ben je van de ellende af!
Als hij overdag op zijn buik kan kan het 's nachts ook!
Inmiddels is hier de reflux goed onder controlle en is onze jochem alweer bijna 9 maanden!
Sterkte als je nog wat wil weten kun je me vinden op mama maart 2011 club

gr louise

Terug
Bovenaan