Ik snap het niet meer???

Hallo allemaal,

Vanochtend moest ik voor nacontrole nav curettage. Ik vloei nog steeds en de gyn wilde daarom nog even kijken. Nou de baarmoeder was goed schoon en er was niets afwijkends te zien op het weefsel dat is verwijderd.
Maar nou komt het: zij adviseerde mij dat ik voor opnieuw zwanger worden moest wachten tot mijn cyclus weer op gang was mijn vk zei dat ik gewoon moest seksen wanneer ik daar zin in had en maar moest zien hoe het kwam. Nou wat moet je daar nou mee. Natuurlijk de woorden van de vk spreken mij meer aan maar ja wat is wijsheid?? Wat doen jullie?? Trouwens wel lief van gyn. als ik de volgende keer 2 wk overtijd ben mag ik bellen voor echo en die komt dan met 7 wk.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Gr. Biate.

ik heb geen curettage gehad maar bij mij zij de vk dat ik gewoon direct weer moch proberen om zwanger te worden
normaal gesproken zeggen ze dat vaker omdat ze dan willen weten hoever je bent met je zwangerschap omdat als je nu gelijk zwanger bent ze het niet zo goed weten hoe ver je bent
wij zijn zelf gelijk weer begonnen en als je lichaam het niet aankan wordt je vanzelf niet zwanger leek mij

ook ik mag als ik weer zwanger ben een echo met 6 a 7 weken hebben en daarna wil hij het om de paar weken doen om het in de gaten te houden

groetjes van E

Hoi Biate,

Ik was daar ook een beetje van in verwarring. Mijn huisarts zei dat ik meteen weer kon beginnen met zwanger proberen te worden, en in een boek dat ik heb over zwangerschap ("Veilig zwanger") staat dat je beter een cyclus af kunt wachten.
Ik heb besloten eerst een cyclus af te wachten, ook al was mijn eerste reactie anders. Ik heb op internet een aantal goeie redenen gevonden, maar die hebben geen medische aanleiding. Het is puur voor je psyche. Twee belangrijke redenen die bij mij de doorslag gaven om nog even te wachten:

- Als het wat langer duurt (tot 7 weken is heel normaal) voor je je eerste menstruatie hebt, ga je misschien al zitten denken dat je weer zwanger bent en dan is de teleurstelling wel heel groot. Dat kost een hoop dure clearblue tests! Bovendien is de kans groot dat je tussen je miskraam en je eerste ongesteldheid niet eens een eisprong hebt.
- Als je een gewone menstruatie hebt gehad, dan weet je ook zeker hoe ver je precies bent in een eventuele nieuwe zwangerschap. Dat kan weer een hoop spanning en ongerustheid schelen als je op de eerste echo een heel klein vruchtje ziet wat zowel 7 weken zou kunnen zijn als 3 weken. Als je zeker weet dat het 3 weken oud is, dan ben je toch een stuk minder onzeker over een eventuele miskraam. Je kunt natuurlijk ook 2 weken wachten en op een nieuwe echo zien of het vruchtje is gegroeid, maar dat worden dan 2 hele enge weken, die je jezelf kunt "besparen" door wat geduld uit te oefenen...

Maar zoals ik al zei: een medische reden is er niet. Ik heb alleen wel al aardig wat verhalen gelezen die volgens een van boven geschetste scenario's liepen, en daar heb ik persoonlijk helemaal geen zin in. Ik heb al veel zorgelijke ellende achter de rug, de afgelopen 7 weken, ik wil even wat rust. Dan maar wat later zwanger!

Ik ben benieuwd wat jouw beslissing zal zijn.

Liefs,
Marjon

Bedankt voor de reacties tot dusver. En Marjon wat een lang verhaal jij beschikt echt over veel info. Ik reis ook heel wat websites af maar vind reacties van lotgenoten prettiger. Gyn. zei tegen mij dat ik moest wachten tot cyclus op gang was, wanneer is die op gang???. Ik had wel de indruk dat ze het adviseerde omdat de datum dan beter is te voorspellen. Voorlopig doe ik nog aan algehele onthouding omdat ik dus nog steeds vloei. Ik was eigenlijk van plan als dat stopt te vrijen wanneer ik daar zin in heb en niet teveel met eisprong etc. bezig zijn(de natuur zijn gang laten gaan), maar twijfel nu dus misschien wacht ik nu ook wel 1 x menstruatie af. Eigenlijk maakt het me wel onzeker hoor die verschillende verhalen van gyn. en vk. Natuurlijk wil ik het liefst zo snel mogelijk zwanger zijn, heb het gevoel dat ik dan echt verder kan al zal ik deze mk nooit vergeten. Ook met mijn vriend zal ik dit vanavond bespreken heb straks eerst nog een lange vergadering tot in de late uurtjes. Ik weet het nog niet eerst maar een nachtje over slapen.
Groeten Biate.

Ja, lastig is het, hè! Ik word ook vaak heen en weer geslingerd tussen opnieuw proberen en uitstellen. Maar jij moet gewoon doen wat het lekkerst voelt, hoor. Gewoon op je intuïtie afgaan.
Dat ik zoveel informatie heb, komt omdat ik een ontzettende nieuwsgier ben en ook bijna alles onthou wat ik tegenkom. Ben ook HBO-journalistiek geschoold, dus krijg ook bijna alle info te pakken die ik hebben wil. Best handig! Ben trouwens geen journalist geworden, hoor, maar raak wel weer aan het twijfelen op deze manier, hihi.

Groetjes,
Marjon

HOi meiden, ik heb ook verschillende verhalen gehoord maar mijn vlk en mijn gyn zeiden beiden dat er geen medische reden is waarom je niet direct zwanger kan worden. Ik wil het graag maar ook bij mij is het vloeien nog niet gestopt, het is nog roze/lichtbruin en ik dacht dat het minder werk maar vandaag was het er weer helaas. Ik heb ook het idee dat mijn lichaam het beter vind om deze maand rustig aan te doen dus doe ik dat maar. Het is wel gek dat je de ene dag dit denkt en de andere dag het andere. Wij gaan, als we weer "mogen" ook alleen vrijen als we dat zelf willen.

Biate, hoe is het vloeien bij jou? Is het nog echt bloed of net zoals bij mij? Ik maak me er wel een beetje zorgen om eerlijk gezegd. Fijn dat de gyn bij jou nog ff gekenen heeft en je weet dat het schoon is van binnen.

Marjon, wel goed dat je zoveel info hebt, ik lees ook heel wat af.

Veel liefs van Po

hoi biate,

ik heb ook een mk gehad in juli,
mijn vk en gyn, raadde aan een maandje alles op gang te laten komen, maar dat is eerder om te weten hoever je precies zwanger bent.
ik heb dus een maandje gewacht, en zit nu alweer een tijdje op het meiforum.
inderdaad ben gelijk weer zwanger geworden na die eerste maand.
dus je moet gewoon doen , wat je zelf denkt hoor.
groetjes debra heel veel succes .

Terug
Bovenaan