ik snap het niet ..

A

Anoniem

Guest
Moest vrijdag 3/9 ongesteld worden, nu nog steeds niets... wel een test gedaan maar die was negatief..

ik snap het niet, normaal ben ik altijd op tijd ongesteld, nooit over tijd en ik heb nu ook geen pijne buik / misselijk e.d.

wel ben ik vorige maand gestopt met de pil. kan het daar mee te maken hebben ?

Wie kan me antwoord geven...?

Ja meestal ligt het eraan dat je net gestopt bent met de pil. Dan kan je cyclus anders zijn.
Het enigste wat je kan doen is afwachten of de menstruatie komt en zo niet dan alsnog een test doen.

Hopelijk heb je hier wat aan!

Inderdaad als je net met de pil bent gestopt moet je lijf er even aan wennen.
Normaal regelde de hormonen in dat kleine pilletje de start van de menstruatie. Je lichaam is eraan gewend geraakt. Nu je lijf geen kunstmatige hormonen meer krijgt moet het soms even wakker worden, even erachter komen dat het lijf weer geheel zelfstandig aan de bak moet.

De een stopt met de pil en is meteen weer regelmatig - bij een ander duurt dit even voordat de cyclus weer op natuurlijke wijze op gang komt.

Natuurlijk kan je zwanger zijn maar het kan ook zijn dat je lijf nog even moet wennen. Succes, maak je niet teveel zorgen.

Ik ben ook nog niet zo lang geleden gestopt.. Eerste maand 33 dagen en de tweede 29.. Weird.. Je lijf kan je echt voor de gek houden hoor! Ik hoop dat het anders is.. Succes

heb ook een ontzettend onregelmatige cyclus, 42, 33, heb zelfs een cyclus van drie maanden gehad. Mijn lichaam is in elk geval nog 'van slag' zonder de pil... Ik zou gewoon afwachten en als je denkt dat het echt te lang duurt een testje doen... succes!!!

Eerste drie maanden kun je nog niet uitgaan van een regelmatige cyclus. Pas na drie maanden kun je spreken van een gemiddelde en wordt het makkelijker rekenen!

Mijn cyclus was na het stoppen met de pil volledig van slag, lange en onregelmatige cyclussen. Tussentijds bloedverlies had ik ook de eerste twee cyclussen. Nu nog heb ik een lange cyclus, ben iniddels 9 maanden gestopt met de pil en ben nu in ronde 6 beland, dus maar 6 cyclussen in 9 maanden tijd.....

Terug
Bovenaan