Ik snap het niet.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik ben nu 37+3 dgn zwanger. Met 34 weken heeft de VK een liggings/groeiecho gemaakt. Ze maakte zich zorgen over de grote van de buik van de kleine. Ze wou 2 weken later nog een echo maken om te kijken hoe hij groeit. Dus afgelopen donderdag hebben ze weer een echo gemaakt en nu blijkt dat hij wel in de lengte groeit. hij was dus 2 weken gegroeit in lengte maar de buik was maar 2 a 3 dgn gegroeid in 2 weken. Ze heeft me doorgestuurd naar de gyn waar ik vrijdag terrecht kon. Ook hij kwam op de zelfde waardes uit dan de VK. Die zei dat het geen reus zou worden maar ook geen inimini. Maar dat het wel een kindje is wat in de gaten gehouden moet worden. Ik moet 2 aug. weer terug voor nog een echo en als dat niet goed is gaan ze me inleiden.
Wat ik niet snap is dat als ik op de zwangerschapskaart kijk dan zijn alle metingen altijd goed geweest. Mijn bloeddruk is altijd super geweest. Mijn gewicht is netjes. Ik zit nu nog niet aan de 10 kg extra. De metingen van mijn buik komen altijd overeen met het termijn waar ik in zat. 1 keer was het zelfs iets groter. Mijn vruchtwater is nog voldoende maar ook daar willen ze naar kijken.
Ze zeggen dat het niet ligt aan mijn voeding. Ook de doorstroming van de navelstreng was goed. Hij is actief dus eigelijk niks wijst er op dat het niet goed zou zijn. Maar als al deze waardes goed zijn waarom groeit hij dan niet op zn buik. Hij groeit in de lengte maar hij wordt niet dikker. Hij is toch aan het afvallen. Ik snap het gewoon niet. Als ik nu te druk zou zijn of stress zou hebben dan zou mijn bloeddruk niet goed zijn. Ik kom aan dus hij kan het pakken. De navelstreng is goed dus daar ligt het niet aan.
Iemand hiermee bekend?? Ik vind het alles behalve logisch. Ik probeer het te bevatten maar helaas.

Liefs Debs
 
Zegt de gyn dat hij aan het afvallen is? Wij hebben ook dit probleem gehad. het buikje bleef achter bij de rest. Hij was klein maar wel binnen de marges. Dus niet TE klein.
Wij hoefden ons geen zorgen te maken, zolang de toevoer in de navelstreng goed is groeit je baby echt! Ook al misschien niet of minder op zijn buikje.
Maar luister: toen Sven geboren werd, was hij 3010 gram. Best netjes dus. De vk had gedacht dat ie veel kleiner zou zijn. Zijn zus werd in 2009 geboren en daar is nooit gemeten maar zij was ook maar 3060 gram. Dus ja... ze weten niet alles. En ze meten ook nog wel eens fout.
Maar wat het buikje betrof: ja het was een smal middeltje, maar wel een lang middeltje. Heel grappig om te zien. Niks aan de hand, kerngezond maar een smal middel. Nou... dat is toch niet erg.

We zijn allemaal verschillend en baby's zijn dat ook. Ze gaan uit van gemiddelden maar wie is er in vredesnaam nou gemiddeld??? Niemand.

Bij vrienden van ons waren er ook zorgen. Het zou een heel kleintje worden. En zij werd ook ingeleid. Maar toen ie geboren werd was ie 3500 gram ipv de 2500 die ze hadden voorspeld. Niets aan de hand, kerngezond!

Meid, maak je geen grote zorgen... een klein kindje is alleen maar heel schattig om te zien en helemaal niet erg. Het kan net zo goed kerngezond zijn. En als je uk goed beweegt, nou dat kan er niet veel mis zijn hoor.

Sterkte... het is toch best spannend allemaal maar het komt goed... echt waar!
 
Ik had in de 1e instantie ook zoiets van...ach hij hoeft maar een beetje bij te draaien en je hebt een andere meting. Zeker omdat de kleine erg druk was tijdens de echo. Dus wij hadden allebei zoiets van...ach het zal wel meevallen. toen we dus na 2 weken terug kwamen had ik een andere VK die de meting deed. Ook zij kwam op bijna dezelfde meting. De dag erna naar de gyn en die kwam op dezelfde meting uit dan de VK. Dus toen had ik wel zoiets van....tja als er 3 verschillende mensen de metingen doen dan zal het wel kloppen. Ze willen het nu dus over een week weer zien en meten. Hij balanceerd op het randje van de zogenaamde gemiddelde die ze hanteren. Als ze al zien dat de lijn afbuigd naar beneden dan wordt hij gehaald. Ik neem alleen maar aan dat ze dat niet meteen dezelfde dag doen. Dat ik nog wel ff naar huis toe mag om wat te regelen??
 
De buikomtrek is schijnbaar ook al heel gevoelig of hij net vruchtwater heeft geslikt of niet, en of hij dus een vol maagje/blaasje heeft. Het is wel fijn dat ze het in de gaten houden.

Bij onze zonen zitten ook rare afwijkingen. Grote hoofden, lang lijf en korte beentjes. Bij de eerste kwam ik ook onder controle omdat er wel 5 tot 6 weken groeiverschil tussen zat. Dan ga je dingen denken als dwergroei etc. Maar hij kwam heel normaal en gezond ter wereld. Met het blote oog valt je het ook allemaal niet zo op.
Ook nummer twee, en nu nummer drie hebben deze verschillen, maar nu is er niemand meer die zich er zorgen over maakt. Nu hoort het bij onze kids.

Succes met de latste loodjes
 
Hier juist hele lange kindjes met naar verhouding een dun (maar langgerekt) buikje. Omdat ik nu zwanger ben van de 3e wordt er makkelijker gezegd dat hij / zij er gewoon net zo uit gaat zien als zijn broer en zus, maar anders zouden er ook wel wat vraagtekens bij de metingen worden geplaatst. Verschil tussen benen en buik was bijvoorbeeld steeds minimaal 3 weken. Natuurlijk fijn dat ze het goed in de gaten houden, maar je hoort idd vaak dat het meevalt. Mij lijkt dat er een datum geprikt wordt en dat je niet accuut wordt ingeleid oid, ik weet alleen wel van een vriendin die te horen kreeg dat het die dag lekker rustig was en dat ze eigenlijk wel meteen in konden leiden. Zij is toen een paar uurtjes naar huis geweest en daarna terug gekomen voor het inleiden. Succes!
 
Terug
Bovenaan