Ik spoor niet geloof ik...

A

Anoniem

Guest
Als je zwanger wilt worden is het gebruikelijk dat je sex hebt... tot zover zijn jullie het denk ik wel met me eens

Ik hoor regelmatig verhalen over vrouwen die ineens elke dag willen en mannen die zich werknemers van de babyfabriek voelen etc. Klinkt nog een soort logisch ook... waarom is het bij zo anders dan?

Ik merk dat ik steeds minder zin in sex krijg (toegegeven; ons sexleven is nooit van de categorie "heel vaak" geweest) maar het wordt steeds erger... ben nu bezig met een kuur Primolut om een ongi op te wekken en ga dan aan de Clomid. Het lijkt wel of het een verkapte vorm van faalangst en zelfbescherming is ofzo. "Als je het niet  probeert dan wordt je niet teleurgesteld ook"  

Heb het laatst eerlijk tegen een vriendin gezegd en die zei gelijk dat ik het misschien niet graag genoeg wil... bedankt he?!  Dat is het namelijk echt niet!

Herkent iemand dit?? Dit zie ik hier namelijk nooit voorbij komen.

hoi hoi,

ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Ook ik heb soms (de laatste tijd heel vaak) geen zin in sex. En ik ken je achter grond niet, maar ik weet van mijzelf wel waardoor ik soms helemaal geen zin heb. En soms word ik halverwege helemaal panisch en bijna gek. ik ontspan me dan ook helemaal niet meer en ik kan ook zeker niet genieten van de sex. In het verleden is er veel met me gebeurd waardoor ik heel erg afwezig ben en heel weinig van mezelf durf te laten zien.
En dat draait er dan op uit dat ik geen of heel weinig zin heb in sex. Helaas......
Want we zullen toch sex moeten hebben willen we zwanger worden.!
Maar ik zou ook niet weten hoe we dit kunnen oplossen.
Ik hoop dat je niet de zelfde ervaringen hebt als ik want dan denk ik dat er nog een lange weg te gaan is.
En anders dan zou je toch denk ik een manier moeten vinden waardoor je zelf wel weer zin krijgt. want over het algemeen ligt het volgens mij niet aan de mannen.
Groetjes en veel succes Marina

hee meid,

maak je niet al te druk hoor! Je 'spoort' heus wel! En dat je het dus niet graag genoeg wilt is echt MEGA onzin en tevens geen leuke opmerking. Gelukkig ondervinden wij nog geen problemen met vrijen omdat wij het ook vaak op commando moeten doen. Het gaat vanzelf, maar we doen het dan ook pas 4 maanden op commando...... wel is het zo dat als de vruchtbare periode voorbij is en het niet meer 'moet' dat er toch wel wat druk van de ketel valt, maar dat is denk ik normaal. Als je het niet voor je gevoel vaak genoeg doet als het 'moet''   dan ben je bang dat je je kans mist.....

Dus meid, ik vind het heel normaal als het vrijen bij je soms minder goed gaat en dat je minder zin hebt.... tis ook een hele belasting allemaal als je in de MM zit hoor! Probeer te genieten! Succes!

quote: cjpt schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-09-2007 18:54:25'));

Als je zwanger wilt worden is het gebruikelijk dat je sex hebt... tot zover zijn jullie het denk ik wel met me eens

Ik hoor regelmatig verhalen over vrouwen die ineens elke dag willen en mannen die zich werknemers van de babyfabriek voelen etc. Klinkt nog een soort logisch ook... waarom is het bij zo anders dan?

Ik merk dat ik steeds minder zin in sex krijg (toegegeven; ons sexleven is nooit van de categorie "heel vaak" geweest) maar het wordt steeds erger... ben nu bezig met een kuur Primolut om een ongi op te wekken en ga dan aan de Clomid. Het lijkt wel of het een verkapte vorm van faalangst en zelfbescherming is ofzo. "Als je het niet  probeert dan wordt je niet teleurgesteld ook"  

Heb het laatst eerlijk tegen een vriendin gezegd en die zei gelijk dat ik het misschien niet graag genoeg wil... bedankt he?!  Dat is het namelijk echt niet!

Herkent iemand dit?? Dit zie ik hier namelijk nooit voorbij komen.

Hoi,

laat niemand je wijsmaken dat je het dus niet graag genoeg wilt!! Dat als eerste!

Verder wordt de seks ook minder leuk naarmate het langer duurt voordat je zwanger bent (heeft die vriendin van jou wrs geen ervaring mee). Je komt dan idd regelmatig op het punt, laten we het maar doen want anders mis je een kans (dus eigenlijk doe je het omdat het moet)   en dat gaat tegenstaan. Dat is nl niet de bedoeling van vrijen.

Zelf vond ik het fijn dat we de behandel-fase ingingen zodat het niet meer "moest". En dan merk je dat je langzaam aan weer in de fase komt van dat vrijen weer mag en dan krijgt het gevoel van leuk weer de overhand.

Dus laat je niet gek maken en doe wat goed voelt en je kan natuurlijk wel proberen in de stemming te komen. En vergeet trouwens ook de werking van de hormonen niet, die doen ook heel wat met je lijf. Praat er ook over met je partner zodat hij ook weet wat je voelt, hij zal het vast deels herkennen, voor hem levert het moeten vrijen  wrs ook wel druk op.

Heel veel sterkte en succes.

Groetjes Belle

hoi cjpt,

ik  wilde eigenlijk alleen maar even reageren op het onderwerp van je topic,

spoor ik niet, ik denk dat we allemaal wel sporen. Het is erg moeilijk als het lang duurt om zwanger te worden en we grijpen (denk ik)  alles aan om een oorzaak te vinden en als je dan in je relatie "minder" klust al een ander, hoeft dat echt niet de oorzaak te zijn.

Tuurlijk is het belangrijk om op de tijden rond je ei te klussen, maar als je echt geen zin hebt kan ik me dat goed voorstellen. belangrijk vind ik het om overal toch positief tegenaan te kijken.

Probeer het niet op jezelf af te schuiven, maar blijf er hoop inhouden dat als je nu niet op de juiste tijd klust, dit de volgende maand wel komt. hoe moeilijk het ook is, om weer een maand te laten lopen, voor mezelf probeer ik positief te houden, hoe moeilijk dit soms ook is, maar merk wel hierdoor dat de tijd veel sneller gaat.

Ik wil je toch een hart onder de riem steken en hoop voor je dat je snel van een wondertje gaan genieten.

Liefs Sylvia

Terug
Bovenaan