ik sta echt op knappen!!

Hallo aanstaande mama's...
Oh moet toch ook even mijn ei kwijt, 8 maanden een prima zwangerschap gehad, mag echt niet klagen alleen de laatste dagen... mijn buik staat zo gespannen (ook als ik geen harde buiken heb)  en mijn kindje is al ver ingedaald, zit het lekkerst met de benen uit elkaar anders drukt ie zo op mijn benen, boven mijn bord eten aan tafel  lukt haast niet..  En mijn buik jeukt als een gek! En ik kan geen schoen meer aan met die worstepoten haha, alleen slippers..  Moet morgen naar de verloskundige, ben benieuwd.... moet nog 12 dagen..

Nou dat ben ik maar weer even kwijt.  
Hoe is het met jullie??

Groetjes Debbie

Hallo,

Ik heb hetzelfde gevoel, hoewel mijn baby nog niet ingedaald is (denk ik). Morgen ben ik 36 weken, dus het heeft nog wel heel eventjes de tijd.

Mijn buik is al een tijdje enorm. En dat vindt de vk ook. Kan gewoon mijn sokken nu niet meer aandoen en overeind komen lukt ook al bina niet meer.

Nog even denk ik dan maar. Ben al blij dat ik niet meer hoef te werken enzo.  

Jij hebt nog maar 12 dagen, dat schiet echt al op. Spannend hoor!

goetjes Empe  

haha ja ik herken het gevoel wel en beetje. De hele buik jeukt en staat helemaal strak. Als je dan nog net hebt gegeten is het helemaal erg bij mij. Maar goed ik moet ook nog 3 weken+1 dag   (22 dagen) of natuurlijk nog 2 of 3 weken erbij als de smurf nog lekker warm zit.

Monique

Hoi hoi,

Ik ken dat gevoel wel hoor! Mijn buik staat ook constant strak, terwijl ik nog niet eens harde buiken heb! Omdraaien in bed is een ramp en bewegen gaat steeds lastiger zonder pijntjes. Ook is de kleine al helemaal ingedaald, dus af en toe van die pijnlijke steken op m'n schaambeen. Erg fijn! Ben zoooooo blij als ik m'n eigen lichaam weer een beetje terug heb en me normaal kan bewegen! Maar goed, ik hoef officieel nog maar een week en 1 dag, dus kan nooit heel lang meer duren!

Meiden, succes met de laatste loodjes!

Groetjes Marloes.

Ook ik heb het gevoel dat ik op knappen sta.
En volgens mijn omgeving zie ik er ook zo uit!
Ik heb veel last van harde buiken. En sinds een paar dagen houd ik ook vocht vast.
Mijn vingers en voeten zien er echt uit als worstjes! Nog even volhouden maar...
gelukkig ben ik er bijna.

Groetjes Rinske 39wk

Haha, hier nog zo'n enorme buik (van 38 weken)! Gisteravond ook een beetje teveel gegeten, daarna maar lekker in bad geweest, dan is die buik niet zo zwaar.
Ik moet ook steeds denken aan het een coupletje van "een Nederlandse Amerikaan":

"Mijn buik lijkt wel een luchtballon, ik wou dat ik erin prikken kon!!"

Ja hier nog een. Er zijn zelfs mensen op straat  die me succes gaan wensen met de bevalling... Je kunt er dus echt niet meer omheen. Moet m'n buik echt twee keer per dag invetten met olie omdat ik anders gek word van de jeuk...

Gelukkig houd ik nog niet zo heel veel vocht vast, dus ik pas m'n laarzen (er loopt nog wel maar 1 paar lekker) nog wel.

Nog maar 16 dagen te gaan!

Groetjes Jettepetje

Hoi,

Hier iemand die nog NIET op knappen staat. Ik ben nu 37 + 4 dgn en mijn buik ziet er absoluut niet hoogzwanger uit.

Ik ben normaal van mezelf al heel slank, mt 36, en ik heb echt een hele mooie ronde buik die volgens de VK  helemaal bij mijn figuur past maar ik vraag me toch echt wel eens af hoe daar een (bijna) voldragen kind in kan zitten.
Vreemde mensen denken dat ik nog wel een poosje moet en als ik ze vertel dat ik over 2,5 wk uitgerekend ben zijn ze erg verbaasd. Echt waar.......nou dan heb je een beschaafd buikje hoor, krijg ik dan te horen

Maar aan de andere kant.........je moet het allemaal maar meeslepen en deze buik zit mij ook wel eens in de weg.
Ik ben nog  best flexibel, doe nog een hele hoop zelf,  maar ook ik heb een paar worstenpoten onder mijn benen zitten. Ik kan geen schoenen meer aan alleen nog maar slippers. Lopen gaat daardoor ook niet meer zo lekker, mijn voeten barsten bijna uit elkaar.
Omdraaien in bed en mezelf omhoog hijsen van de bank is ook een drama voor mij.
Ondanks dat de kleine al lekker aan het indalen is zit ik nog heel erg "vol" van boven. Als ik iets tever in elkaar zit heb ik het erg benauwd.

Maar zat ben ik het zwanger zijn zeker nog niet. Ik geniet nog steeds met volle teugen van mijn buikje en het getrappel in mijn buik.
Ondanks dat ik niet kan wachten tot dat ik  mijn kleintje in mijn armen hebt vind ik het zwanger zijn ook geweldig hoor. Het gaat zo snel voorbij.

Dames, nog even volhouden.

Kruimel

Terug
Bovenaan