ik stel me even voor en vertel even kort mijn verhaal

Hallo,

Tijd geleden plaatste ik nog regelmatig een reactie of starte ik een topic bij zwanger worden nu ben ik toch maar bij jullie gaan kijken "als zwanger worden langer duurt"
Wij zijn in augustus 2007 met de pil gestopt en tot op heden niet zwanger.
Mijn cyclus is wat onregelmatig tussen de 28 en 35 dagen. Geen pijl op te trekken dus.Mijn vochtige dagen herken ik maar al te goed iedere maand opnieuw maar ondanks dat we dan regelmatig klussen komt er maar geen positieve zwangerschapstest.

Nu ben ik aan het tempraturen en met mijn 2de lijstje bezig en wil dan een afspraak maken bij de huisarts heeft een van jullie een idee wat je daar verwachten kan?

Tevens merk ik wel dat ik er ondertussen meer moeite krijg als mensen en vriendinnen van mij wel zwanger worden ik kan er even de energie niet meer voor opbrengen om daar blij voor te zijn, Ik weet ook wel als ze niks vertellen doet het nog meer pijn maar ik vind het zo moeilijk,

Verder ben ik 29 word ik januari 30 woon samen met vriend we werken allebei sporten beide aktief we tennissen en verder lijden wij geen buitensporig leven.
We genieten van de kleine dingen om ons heen en leven in een klein plaatsje in gelderland.

Nou ik lees graag wat reactie's en wellicht kunnen we elkaar tot steun zijn.

Liefs Moi

hoi moi
Ik schrijf hier ook bijna nooit, ik lees af en toe mee.
heel herkenbaar wat je schrijft. Ik heb ook temp. lijsten bijgehouden. Ik deed dit 3 maanden lang. Ik kon er wel uit op merken dat er een stijging in zat. Wij zijn ook naar de huisarts gegaan en die heeft ons gelijk doorverwezen naar de gyn.
Ik heb sindsdien allerlei onderzoeken ondergaan. HSG, inwendige echo`s etc. Bij mij was alles goed. Bij mn vriend bleek het niet echt in orde te zijn. Lui zaad.
Dus het werd ivf/icsi.

Ik hoop voor je dat je iets wijzer wordt van je temp lijsten. En dat je anders ook doorgestuurd wordt naar een gyn. Want je wilt liever gisteren al zwanger zijn he.. Elke maand die teleurstelling.
Veel sterkte en succes verder.

Hoi Patje,

Bedankt voor je reactie ik kijk wel hoe het allemaal gaat eerst die laatste lijst maar eens volzetten met tempraturen en dan kijk ik wel hoop dat ik dit jaar dan nog naar de huisarts kan.

En zijn jullie inmiddels al in blijde verwachting?
Ik hoor en lees jullie wel weer.

Groetjes moi

Hallo,

Heb mij net aangemeld voor dit forum.Las je berichtje en dit is voor mij heel herkenbaar.Mijn vriend en ik zijn inmiddels 1jaar en 9mdn bezig om zwanger te worden.
Na jaar zijn wij ook naar de ha gegaan en die heeft ons doorverwezen naar gyneacoloog.Daar hebben wij alle onderzoeken gehad. Eerst ook temp bijhouden een mdn lang en bloedonderzoek,hsg onderzoek,mijn vriend moest ook zijn zaad laten testen.Dit alles zag er goed uit,maar inmiddels nog niet zwanger.
Is fijn dat er zo een forum bestaat.Is wel prettig om er met mensen over te praten die in zelfde schuitje zitten.Het is toch weer iedere maand een teleurstelling als je ongesteld word en niemand die dat begrijpt.Mensen willen je steunen met goed bedoelde woorden,maar dit haalt niet je gevoel weg.
Wens je veel sterkte deze periode en hoop voor jullie dat snel de grote dag komt.

Hoi Susie,

Bedankt voor je reactie tja herkenbaar ik denk voor velen.
wij moeten nog naar de huisarts ik kijk het deze maand nog een keer aan en dan moet die afspraak maar eens komen denk ik we schuiven het al maanden voor ons uit omdat je graag wil dat het op de normale manier gaat en je ondertussen eigenlijk alle rampsanarios al de revu hebt zien passeren.

Ik hoop ook dat het voor jullie snel raak zou zijn.
Zitten jullie nu een traject?

Groetjes moi

Hoi moi,

2 mnd geleden een hsg onderzoek gehad.Dus ze wachten nu een half jaar af.Uit onderzoek is gebleken dat na hsg onderzoek mensen vruchtbaarder zijn of dit echt waar is weet ik niet,want heb nog niemand gehoord die na dit onderzoek binnen half jaar zwanger is geworden. Als ik over half jaar nog niet zwanger ben gaan de doormiddel van kijkoperatie kijken of het een andere oorzaak heeft.Alle overige onderzoeken hebben wij al gehad dus als je het zo bekijkt zitten we in het traject ja.Maar het zegt dus nog niks ze kunnen de zeldzame gevallen alleen doormiddel van kijkoperatie acherhalen.Alles was bij ons goed,maar ja je weet het dus nooit.Moeten maar positief blijven denken he.

Jij ook heel veel succes.Mocht je vragen hebben kan je mij altijd stellen hoor.Is toch wel fijn als je er met mensen over kan praten die zelfde schuitje zitten.Dat vind ik in ieder geval.

gr susie

Hallo allemaal,

Wij zijn in totaal 4 jaar bezig geweest na ruim 1,5 "zelf proberen"naar huisarts, doorgestuurd naar gyn. Allerlei testen gehad. Ruim 1,5 jaar elke maand een inwendige echo en pregnyl gehad.  In maart 2008 hcg onderzoek gehad en in april 2008 een kijkoperatie. Mijn man's zaad was wat trager maar niet om ons zorgen over te maken. Na de kijkeroperatie bleek dat alles "goed" was. In overleg met de gyn kreeg ik puregon erbij. En de derde maands was het dan eindelijk raak, we zijn nu 3 maanden zwanger.

Wij hebben een enorm moeilijke periode meegemaakt maar wat ik wil zeggen is volhouden, ze kunnen zoveel in het ziekenhuis tegenwoordig!!

Succes allemaal

Gefeliciteerd asora.
Je zal wel super gelukkig zijn nu.
Hoop dat wij inderdaad ook snel zwanger zijn.
Is toch weer iedere maand een grote teleurstelling als je ongesteld word.
Vind 1 jaar en 9mdn al lang.Als ik dan hoor dat jullie al 4 jaar bezig zijn pfff daar zijn wij dan niks bij.
Ze hebben dan wel snel na de hsg een kijkoperatie bij jou gedaan zeg.Ik moet nu eerst nog een half jaar wachten en ben ik dan nog niet zwanger dan gaan ze een kijkoperatie doen.Kreeg jij hormoontabletten?of moest je spuiten?
Ze willen bij ons niet direct aan de hormonen omdat eisprong enzo verder goed is.
Nou ja in ieder geval geniet er lekker van blijft toch iets wonderlijks een zwangerschap.
Je beseft dat ook pas als je zo lang bezig bent en het niet direct lukt.Des te meer geniet je er nu van.

gr susie

gr susie

Terug
Bovenaan