Ik stel mij even voor

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, maar ik lees al een tijdje mee. Ik ben 31 jaar. Voor de geboorte van onze dochter heb ik een miskraam gehad. Onze dochter is net 2 jaar geworden.
Wij zijn nu vanaf april bezig  voor een 2e kindje. In oktober heb ik weer een miskraam gehad met 12 weken. Wat was ik verdrietig.  
Na de miskraam kwam mijn cyclus niet goed opgang. Ik vloeide iedere week wel een dag en op het laatst vloeide ik 2 weken achter elkaar. Ik heb voor de zekerheid een zwangerschapstest gedaan en die bleek positief. Ik wist meteen dit is niet goed. Ik kon gelukkig snel tercht bij de gynaecoloog en wat bleek ik had een eug (buitenbaarmoederlijke zwangerschap) van 8 weken. ik ben meteen opgenomen, want mijn HCG was veel te hoog en omdat ik geen klachten had ben ik de volgende dag geopereerd en hebben ze het vruchtje met mijn eileider verwijderd.
De toekoms is nu onzekerder geworden. Ik weet theoretisch is het goed mogelijk om weer zwanger te worden. Maar ik wordt er erg onzeker van.
Zijn er meer mensen die een eug hebben gehad? Hoelang is hun geaviseerd om te wachten met evt een volgende zwangerschap? Zijn er mensen die mij moed in kunnen praten?

Alvast bedankt voor alle reacties!

Hoi Louise,

Ik snap precies wat je bedoelt. Ik ben 30 jaar en ben 5 maanden geleden geopereerd aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap (11 weken). Ook bij mij hebben ze een eileider verwijderd. Nu probeer ik uiteraard om weer zwanger te worden, maar dat wil niet erg lukken. Heb ook nog steeds een flauwe pijn aan de linkerkant. Dacht dat dat erbij zou horen, maar het gaat niet echt over. Heb vanochtend een afspraak (kan pas 13/02)  gemaakt met de gynaecoloog om eens te vragen of dat normaal is. Men zegt dat je "gewoon" weer zwanger kan worden, maar ik maak me toch ook wel zorgen zo langzaamerhand.
Ik ben eigenlijk ook wel beniewd of  er meiden zijn, die na een EUG weer zwanger zijn geworden en op welke termijn.
Hou  echter wel moed,  het komt vast goed!

Liefs  Renske  

hoi louise

net als jij heb ik een buitenbaarmoedelijke zwangerschap gehad een maand geleden
ik was zwanger van een tweeling... Ja je had ook gereageerd op mijn verhaal.. Ik moet volgende week voor na controle ik weet niet wat ze mij gaan advieseren. Maar ik voel me harstike goed en ben niet van plan om nog 3maanden te gaan wachten..Ik zie wel wat er va komt...Ze zegen dat je met een eileider even veel kans heb als met een dan gaan we daar maar van uit... Hou me op de hoogte

groetjes mandy

Hoi Mandy,

Wat super voor je dat je in verwachting bent. Hoe lang heeft het geduurd voordat je zwanger werd na de EUG? Zitten tweelingen bij jullie in de familie of is het toeval?

Renske

Bedankt voor jullie reacties! Ik probeer positief te blijven en ik weet zeker dat er bij ons nog wel een 2e komt, maar af en toe zakt de moed in je schoenen. Vooral als er weer iemand in je omgeving vertelt dat ze zwanger is. Ik wil dat ook!

Ik wacht ws geen 3 maanden, maar één menstruatie. Ik voel mij lichamelijk en geestelijk goed, dus waarom niet? Ik moet 20 febr naar de gynaecoloog en ga dit zeker met hem bespreken.

Ik spreek jullie op het forum!

hoi louise

inderdaad iedereen is of wordt zwanger.Mij zus is ook zwanger nu 33 weken..en soms wordt je er niet goed van..al die klachten HAHA. Ik ben zelf 30 en heb al drie kinderen..En voor haar is het de eerste...En overal zie je slingers hoera baby geboren...
Zal wel toeval zijn.Ik moet a.s.maandag naar de gynacoloog voor controle... hopen maar dat alles goed is dan kunnen we weer beginnen na mijn eerste menstr.. Hoop maar dat dat van de week komt...
groetje mandy

Mandy. ik ben benieuwd wat de gynaecoloog zegt!

Ik heb het idee dat mijn HCG nog niet helemaal gezakt is, ik heb nog gespannen borsten en af & toe een misselijk gevoel. Wie heeft dit nog meer?

Terug
Bovenaan