Ik stop....of toch niet...

Ik zit zo te dubben of ik zal stoppen met fulltime kolven en kunstvoeding ga geven.
Aron is nu 3 weken en ik ben dat kolven en aan huis gebonden zijn zo zat!
Maar ik vind t een mogelijke Beslissing. En dan vooral omdat je uit je omgeving wel te horen krijgt dat t beter is als je door gaat. Ik ben niet echt bang dat ik hem er echt te kort mee doe, dat hij hierdoor allergieën ofzo ontwikkelt. Dat denk ik niet. Maar het is dat gevoel van falen en schuldig voelen wat je als moeder zo leuk kunt hebben.
Ik vind t daardoor echt een moeilijk beslissing.
Zijn er meer die er mee worstelen?

bij de 1e wel, nu vee minder

ons leven is belangrijker dan de buitenwereld!
als jij en jouw knulleke zich maar goed voelen, dan is het een goede beslissing!

en als jij stopt, voel jij je beter en kan jemeer genieten van aron!

Even heel cru gezegd maar je moet lak hebben aan de buitenwereld. Als jij je er niet meer prettig bij voelt moet je gewoon lekker stoppen. Een kindje heeft meer aan een vrolijke mama dan aan een gestresste en chagrijnige mama hoor. En je moet je wel bedenken dat je al 3 weken gegeven hebt en mij is altijd verteld dat de eerste 2 weken het belangrijkste zijn. Mijn oudste heeft ook kv gehad en niks geen allergie te bekennen hoor, is een gezonde knul. Ook mijn dochter doet t er prima op, groeit als kool en ik heb me bij beide nog geen moment schuldig gevoeld.

Doe dat waar jij je goed bij voelt.

xx

Ik heb het bij mijn eerste 7 weken volgehouden om te kolven en flesjes te geven en was compleet ongelukkig. Het enige waar ik mee bezig was waren kolven, flesgeven en kolfapparaat schoonmaken/flesjes uitkoken en dan kon ik weer opnieuw beginnen.
Als je het niet meer ziet zitten is mijn advies DIRECT stoppen. Het heeft geen nut om tegen je zin in te gaan kolven/borstvoeden want daar wordt jij ongelukkig van en dat merkt je kindje ook.

Ik ga het dit keer wel weer proberen maar heb zowel aan de vk en de kraamzorg verteld dat als het niet goed gaat of niet goed voelt ik er direct mee stop ook als dat op de 2 de dag zou zijn of iets dergelijks.

Succes!

April mama

Lukt het nog steeds niet aan de borst? Ik heb bijna 3,5 week fulltime gekolfd en meneer drinkt sinds kort zelf aan de borst. Eerst voorzichtig een keer per dag en nu eigenlijk alleen maar. Het voelt nog niet geweldig bij mij, maar het gaat steeds beter.
Ik ben zo blij dat ik door heb gezet en ben zo trots op jari. Na 3 soorten flessen en continu de speen ook nog mama's borst! Ben er echt bij mee dat het uiteindelijk toch gelukt is. Kolf nu nog maar een paar keer.
Dus misschien kan je het nog een x proberen nu hij wat ouder is. Misschien lukt het toch ?

Succes.

ik vind ook niet laten leiden door buitenwereld als jij lekker wilt stoppen gewoon doen.
ik weet dat ik bij mijn zonen ook allebei tobte maar meer zo van dat ze niet meer groeide op mijn melk. krijg je van die adviezen meer rust meer dit meer dat.. denk dat gezeur kap er lekker mee.. succes meid

Als jij zeker weet dat je wilt stoppen dan moet je stoppen!! Bij onze oudste heb ik 2 dagen liggen worstelen en huilen, toen gestopt en voelde me meteen een stuk beter! Ook mijn dochter deed het beter dan met de borst. Deze keer heb ik het niet geprobeerd en ook deze dame groeit er prima op. Ze heeft wel moeite met de fles maar dat ligt aan de houding tijdens de bevalling wat nu voor pijn zorgt, niet aan de fles.

Van de buitenwereld heb ik beide keren heel wat shit over me heen gekregen. Dat ik meer moet doorzetten en proberen. Nou bekijk het maar heb ik gezegd. het is mijn lijf en ik bepaal wat ermee gebeurt!! Nu dus niet geprobeerd en ik vind het heerlijk om mijn lijf weer voor mezelf te hebben!! De kids die groeien ook prima op fv hoor. Als er allergieën in de fam zitten dan zou ik het zeker proberen, of in jouw geval nog even doorzetten tot die eerste maand is geweest, anders zeg ik stop ermee als jij het wilt!

Succes meid!
Liefs ciomama

Beter met liefde de fles dan met ongenoegen de borst. Baby's voelen dat haarfijn aan! En eerst kolven en dan geven... pff... dan ben je dubbelop bezig! Ik heb het bij mijn eerst 5 weken gedaan en toen was ik het zo zat. Ik werd een stuk gelukkiger toen ik stopte en ik kon veel meer genieten. Mijn man kon ook eens een fles geven en ik kon 's nachts ook eens blijven liggen. Die rust maakte me een betere moeder.
Ik ben toen alleen nog maar gaan kolven als ik veel spanning in mijn borsten voelde. Ik liet er zo 5 uur tussen zitten, ik kolfde dan helemaal leeg. Voor de nacht deed ik dat ook en dan pas 's morgens weer. Die voeding heb ik toen gemengd met flesvoeding om de overgang was makkelijker te maken.
Binnen een week was ik klaar.

Iedereen zal het gevoel van falen herkennen. Ik voelde me ook zo verslagen toen het echt niet lukte. Maar meid, flesvoeding is zo'n goed alternatief. Miljoenen baby's worden er mee groot gebracht. En de kans dat je baby een allergie ontwikkelt is een stuk kleiner als je een hypoallergene voeding gaat geven. Dit kan gerust van eigen merk, hoor.
Maar zelfs bv of hypoallergene voeding geven geen zekerheid. het zit vaak gewoon in de genen. En dat bv allergieen voorkomt is niet bewezen. Het is natuurlijk de beste voeding voor je kindje omdat je het zelf produceert, maar de flesvoeding van tegenwoordig is zo goed ontwikkelt dat komt heel dichtbij hoor. Je doet je kleintje echt niet tekort!

Lekker stoppen dus en eindelijk eens gaan genieten!

Terug
Bovenaan