Ik verveel mij frustratie fase

<p>Ik merk dat ik zo langzamerhand uitgespeeld en gezongen ben en ik zit teveel met mijzelf in de knoop (o.a. over de vraag 2e kindje?) dat mijn creativiteit te wensen over laat. Mijn dochter is bijna 1 en kan momenteel moeilijk zelf spelen. Frustraties in net niet zelf kunnen lopen, tandjes die volop doorkomen, juist de dingen doen die net even niet mogen (ivm veiligheid) en snel hongerig (en minder slapen overdag). Het basis huishouden vindt ze interessant genoeg om achter mij aan te stappen (in de loopstoel). 5 minuten klusjes ook geen probleem. Echter ben ik wel een beetje op het huishouden uitgekeken ? en zou ik graag serieuze projecten in huis willen aanpakken. Of activiteiten met mijn dochter doen die ons beide interessen. Iemand nog activiteitentips (buiten het standaard om) die leuk zijn om met een 1 jarige te doen?</p>
 
Vandaag heeft de dag zelf vreugde gebracht ? Ze stond ineens. En trots dat ze was. Van vreugde viel ze uiteindelijk om. En dit spelletje werd oneindig herhaald. Wat heerlijk om haar zoveel plezier te zien maken met iets wat ze zelf doet ❤
 
Hier een dame van 15 maanden die nu al een poosje in een moeilijke fase weer zit. Maar ook in goede tijden heb ik haar nog nooit meer dan 5 minuten zelf zien spelen... volgens mij komt die vaardigheid ook pas later hoor. Als ze 4 zijn ofzo? Haha, huilen!!
Maar weinig tips dus. Wel herkenning hoor.
Veel naar buiten, rondje lopen/boodschapje/koffie bij hema/etc. om zelf niet gek te worden.
 
Van tijd tot tijd kan ze best een 15-30 min alleen spelen. Zeker als ik in haar buurt iets anders doe. Het moet altijd wel iets van huishouden zijn. Als ik iets voor mijzelf doe, lijkt ze dat altijd door te hebben ?? De afgelopen week dus niet... Zo te lezen bof ik met haar zelf kunnen spelen. 
Wat je als tips geeft, doe ik al eindeloos. Ik merk dat ik iets nieuws nodig heb om de sleur te doorbreken. Ik kan geen winkel meer zien en lange wandeltochten heeft de fysio momenteel ingebonden. Normaal gesproken lukt het wel om uiteindelijks iets nieuws te bedenken. Ik merk dat ik deze fase heel erg lastig vind. 
 
Lekker naar de kinderboerderij, een tuin centrum met dieren. Bak samen koekjes(met deegje dat rauw geen probleem is?) laaat haar verven, met kwast of handen. Ga een keertje zwemmen. Ga een rondje fietsen naar bijv. diertjes. Maar ook in de stad is er genoeg te zien. Zoek een plek waar er gebouwd wordt(na de kerstvakantie) gebneg te zien. Ik kan zelf zoveel bedenken dat ik niet aan t huishouden toe kom ??
 
Wat hierboven al gezegd is, lekker naar buiten! Misschien heb je een vriendin met een kleine in dezelde leeftijd? Dan lekker vaak samen koffie drinken. Kunnen die kleintjes achter elkaar aan. Uurtje naar monkey town/ballorig is ook erg leuk, naar het zwembad.
Mijn zoon vindt het op dit moment erg leuk om te helpen als ik de was vouw/opruimen, aka mijn sokken lade leegtrekken, de onderste plak van zijn kledingkast leeghalen. Daar is hij zo een half uur druk mee. Ik doe ondertussen de was, maak mezelf op o.i.d., kleed me aan. Misschien vindt jouw dochter dat ook wel leuk en heb je dan even tijd voor een wat groter project. 
 
Mijn zoontje vond en vindt het superleuk om samen yoga te doen, heb destijds ook baby yoga gedaan. Ondertussen is hij 2.5jr en neemt af en toe zelf de yogamat te voorschijn; "mamaaa, yoga!" Toen hij klein was kroop gewoon een beetje rond en ik probeerde ook een deel van de oefeningen samen te doen. Nu doet hij echt mee, uiteraard wel op zijn manier ?
 
Bedankt voor de reacties. Zoals eerder aangegeven doe ik het meeste al. Wij hebben weinig financiele middelen om er iedere dag op uit te trekken. Geen familie of goede vrienden in de buurt. Wel twee contacten in opbouw. Echter werken deze mama's ook en dat is lastig afspreken. Mijn man heeft auto mee naar werk. Ik moet dus echt crea out of the box denken als ik behoefte voel om de sleur te doorbreken. En iedere keer alleen ergens koffie doen of ergens heen gaan, gaat ook vervelen. Benadrukt voiral de behoefte aan meer sociale activiteiten. We zijn vorige week naar een OKI (ouder & kindinloop) geweest. Dit was qua ruimte geen succes. Overvol lokaal met wrinig speelruimte voor ouders en kindm overig speel ik al zoveel met mijn dochter dat daar niet nog meer bij hoeft ? Zoals ik het nu zo terug lees, besef ik dat ik vooral ook voor mijzelf meer behoefte heb aan sociale activiteiten en heb ik veel te veel alleen tijd met mijn kleine schat. Een eye-opener. 
 
 
Terug
Bovenaan