Ik vind de straie zo erg

<p>Hallo dames,</p><p>Ik wil toch wat van me afschrijven omdat ik er mee zit. Als tiener zijnde had ik al last gehad van straie. Op de binnenkant van mijn bovenbenen, beetje op heupen en op borsten. Dus ik wist al dat ik tijdens mijn zwangerschap ook kans had om het te krijgen. Dus vanaf dat mijn buik begon te groeien ben ik aardig aan het smeren. Vaseline, bio-oil, buikbalsem enz. Dat ging een tijd goed, alleen op mijn heupen waar ik al straie had begon het een beetje door te scheuren. Maar sinds ik de 30 weken heb aangetikt is het ook op de voorkant van mijn buik gekomen. En ik vind dit zo erg. En ben al niet iemand die zeker is over haar lichaam. Dus ik voel me echt lelijk. En al dat smeren lijkt ook niet te helpen.</p><p>Dat neemt natuurlijk niet weg dat ik ontzettend blij ben dat ik een kindje mag krijgen. Al zou mijn hele lichaam onder moeten zitten om mijn kindje te krijgen zou het het helemaal waard zijn. Maar ik vind het wel erg kut. Het voelt denk of er een stukje vrouwelijkheid wordt weggenomen ofzo.</p><p>En weet ook niet wat ik er tegen kan doen. De ene zegt smeren, smeren en nog eens smeren. Maar de andere zegt je krijgt het of niet en dat het niet te voorkomen is met smeren. </p><p>Dus hoef verder ook geen haatberichten ofzo. Want het is het allemaal meer dan waard. Maar dan kan ik het nog wel kut vinden</p>

Dat mag je zeker kut vinden. Ik had dezelfde ervaring als jij hier beschrijft. Mijn zoontje is nu 7 maanden en je ziet t nog steeds goed. Het is wel ietsje lichter geworden, maar toch. 
Een vriendin van me is verloskundige en ze zei dat ik er trots op mag zijn. Zo zie je aan me dat ik een mooi kindje in mijn buik heb gehad. Sindsdien probeer ik ook echt zo te denken, en draag ik ook weer een bikini (overigens niet zelfverzekerd hoor).  
Ik doe aan waterpolo en een maandje geleden werd ik in de kleedkamer aangesproken: ‘zo jeertje wat heb jij een striae zeg, niet normaal’... En bedankt? Alsof t nog niet erg genoeg was.. 
Kortom: je mag t zeker kut vinden, is het ook, maar we hebben ook een mooi kindje er voor terug :)

Hi Hi, 
ook ik had als tiener erg last van striae op borsten/heupen en nu na mijn zwangerschap zit mijn buik onder de paarse strepen! Ik word er ook verdrietig van als ik in de spiegel kijk maar troost me wel met het feit dat de strepen uit mijn tiener jaren ook na een hele tijd steeds minder tot bijna niet zichtbaar werden. In het begin na je bevalling zullen de strepen paars zijn maar net de maanden/jaren word dit beter! 
Mij geloof persoonlijk niet dat smeren zin heeft! Het scheuren komtvan binnenuit en als je er aanleg voor hebt heb je gewoon pech denk ik. Ik heb ook gesmeerd hoor. Gewoon het idee dat je er misschien toch iets aan kan doen gaf mij wel wat hoop. 
Probeer er over te praten en maak je niet al te druk! Als echte leeuwin krijg je er strepen bij die jou straks zouden moeten herinneren aan het feit dat je lichaam een top prestatie heeft geleverd en heb jij je strepen verdient! (Positief gezien:p
succes nog met de laatste loodjes van je zwangerschap.
liefs

Hey, ik begrijp je ook.
Heb geen striae op me buik maar wel me borsten... zijn 3 cups groter geworden in een korte tijd dus vandaar de strepen. Zit steeds te kijken op internet of het blijvend is of niet en of er iets aan gedaan kan worden. 
Ben blij met me kindje dat nog in me buik zit (ben bijna 35 wkn) en kan niet wachten tot ze er is maar het zit me toch wel dwars. Daarnaast is de onzekerheid van de cupmaat ook vervelend, wil graag een bikini kopen maar weet gewoon niet of ze nog groter of kleiner worden na de bevalling..
Nja heb straks een afspraak bij me vk en zal het ter sprake brengen.
Geeft zeker een rot gevoel maar probeer het ook weer positief te zien zoals me vriendin zegt. 

Hoi hoi, ik ben er ook bang voor omdat ik idd ook al straie kreeg in mijn tienerjaren. Het klopt misschien dat het van binnenuit komt. Maar ik heb vaker positieve ervaringen gelezen over de anti straie van collistar. Die is wel wat duurder, maar als je er echt heel erg mee zit kan je het proberen. Beter laat mee beginnen dan nooit. Zolang het nog niet wit is kan je er volgens mij nog wat aan doen. Succes!

Ik ben morgen 14 weken zwanger en ben ook bang dat ik het ga krijgen. In mijn puberteit vond ik het vreselijk al die paarse strepen maar inmiddels hoort het gewoon bij me. Ook mijn borsten zitten vooral aan de zijkant onder de straie. De kans is dus zeer aanwezig dat mijn buik het ook krijgt. Ik lees overal dat smeren niet helpt maar het geeft je wel het gevoel dat je in ieder geval iets hebt gedaan. Ik denk dat het hetzelfde werkt als met puistjes, daar helpt smeren vaak ook niet tegen. Is gewoon is wat je krijgt. Of niet.

Hoi hoi,
Ook ik heb hier last van. Ons kindje is nu 15 maanden en ik kan zeggen dat de strepen nu een stuk lichter zijn geworden. Het smeren hielp voornamelijk tegen de jeuk die ik kreeg van de straie. Heb niet echt het idee gehad dat het hielp tegen die strepen. Ik heb ergens gehoord dat het te maken heeft met de hydratie/elasticiteit van de weefsels, maar dan wel van binnenuit. Meer ben ik vergeten. 
Over het algemeen heb ik er geen moeite mee dat ik de strepen heb. Mijn man vindt het op een soort tijgerstrepen lijken en heeft er geen moeite mee. Dat vind ik erg fijn. Soms jeukt het en ben ik weleens onzeker over, maar vaak niet. Deels ook een mooie herinnering.

Momenteel ben ik 15 weken zwanger... ik heb straie op mijn bovenbenen/heupen en ben ook bang dat ik er niet aan ga ontkomen dat dit ook op mijn buik komt.
Smeren helpt in zoverre dat het masseren de huid soepel houd, dus het maakt in principe niet uit wát je erop smeert, als je de huid maar regelmatig goed masseerd. 
Verder is vocht heel belangrijk! Veel water drinken en vocht uit groente/fruit zorgt er ook voor dat de huid soepel wordt/blijft. Hoe soepeler de huid, hoe beter de huid meerekt zonder dat het 'scheurt' en je dus minder snel striae krijgt. 

Terug
Bovenaan