ik vind het doodeng

hallo,
mijn dochtertje is 10 maanden en trekt zich overal op waar zij maar kan optrekken .
Dat gaat goed maar ze wilt ook weleens een goeie smak maken ,we hebben laminaat maar voor mijn dochtertje een vloerkleed gekocht dat we bij de zithoek hebben neergelegd (bij de banken)
salontafel is al weggeschoven en daar kan zij zich ook niet aan optrekken

is het niet erg als ze hard vallen ? ze valt echt hard en dan horen we een grote ''bonk''zeg maar we zijn de meeste tijd erbij maar 1 draai met onze hoofd en het is bij haar al gebeurd

kan zoiets kwaad ? ze huilt gelukkig meteen dat is een goed teken en verder gaat ze gewoon door maar oh wat zal mijn hoofd pijn doen als ik zal vallen net als haar

wie kent dit
 
Hallo,
Mijn dochter is nu 11 maanden. Ze trekt zich nog niet echt op(soms). Maar ze valt ook wel eens met haar hoofd achterover op het laminaat vanuit de zit houding. Dan hoor ik echt een harde bonk en begint ze te huilen. Als ik haar dan oppak dan is ze wel snel te troosten, vooral als je haar afleid. Het is heel normaal als je kindje valt. Alle kindjes moeten dit ondergaan. Je kunt ze niet altijd hiervoor beschermen. Ze moeten leren om het evenwicht te zoeken en te bewaren. Als je ze altijd beschermt door haar op te vangen dan leren ze dit wat later. Ik ben ook altijd zo beschermend geweest door kussens achter haar te leggen en een rubberen mat op de vloer te leggen. Ik deed ook altijd voorzichtig met haar. Ik ga met haar naar de fysiotherapeut omdat ze niet wil kruipen. Ze is een beetje bang om naar links en rechts te gaan, uit haar evenwicht te komen. Mede door dat ik te voorzichtig ben geweest duurt het nu langer dat ze uit haar stabile positie wil komen. Ik moest veel meer met haar stoeien en haar omduwen enzo(op bed dan wel hé). Ik merk nu dat ze meer durft en uit haar veilige positie komt. Ze gaat veel meer naar links en rechts. Misschien gaat ze nog kruipen maar het kan ook dat ze dit overslaat. Ze wil nu ook heel graag staan en stapjes zetten (met ondersteuning). Dus de tijd komt er aan dat ze zelf wil gaan staan en gaan lopen. Dan zal ze ook vaker vallen en dat zal harder aankomen maar hierdoor leert ze het wel. Ik begrijp heel goed dat je je kindje wil beschermen.
Maar ze leren het met vallen en opstaan, toch?
Geniet ven elke ontwikkeling, voor je het weet zijn ze groot.
Groetjes Linda
 
Hoi gelukkige mama,

Ik snap je verhaal helemaal, maar toch moeten ze dingen leren en met vallen en opstaan. Wij hebben een tegelvloer en zelfs een afstapje van de keuken naar de kamer toe. Dit is ongeveer zo hoog als een traptrede. Onze dochter ging met 7.5 maand kruipen en is een aantal keren van het afstapje gekukeld. Ze gaat er nu nog steeds gewoon vooruit vanaf. Vallen doet ze nu niet meer, want ze weet dat het er is.
Nu is ze 11 maanden en loopt ze. Ook nu is dat afstapje er en ja daar zal ze ook best wel een keer vanaf vallen nu ze loopt. Het is gelukkig nog niet   gebeurd.

Het is natuurlijk niet leuk als je kindje zich pijn doet, maar ze kunnen ook best wel tegen een stootje. Ik merk vaak dat als ons meisje valt en je zegt niks gaat ze gewoon door. Als je wel iets zegt is het juist vaak huilen. Als ze echt hard valt dan huilt ze zowiezo, dus dan weten we dat het ook echt menes is.
Je kunt ze niet overal voor behoeden en je moet ook niet al te voorzichtig zijn. Als je ze constant opvangt als ze dreigen te vallen, dan worden ze alleen maar onzekerder en durven ze dus dadelijk niks.
Dus mijn advies is lekker laten proberen en laten gaan. Niet alles aan de kant schuiven, want ze trekken zich toch overal aan op, maakt niet uit wat. Onze dochter probeerde het zelfs bij de planten. Gewoon rustig blijven en als ze vallen en huilen troosten.

Succes
Groetjes Anninas
 
Hoi mama's,

onze zoon is ook een valexpert. Meestal reageren wij hierop, door op een vrolijke manier 'boem!' te roepen. Op deze manier maak je er zelf geen probleem van en gaat je kindje snel weer door tot de orde van de dag. Wanneer het zich echt pijn heeft gedaan, merk je dat wel. Onze zoon maakt er nu een spelletje van en roept 'boem!' bij alles wat er op de grond valt  Wanneer hij huilt, leidt ik hem af, bijv. door te vragen waar de klok is: hiermee doorbreek je het huilen en vaak is er dan al snel niks meer aan de hand.
Lars  valt en staat weer op: niks aan de hand.

Groetjes, Marijon
 
Hoi,

Ik snap dat je dat eng vind maar wat mn voorgangers ook al zeiden, je houd het niet tegen je kunt het beste doen alsof het niks voorstelt, als jij te snel troost of er teveel in mee gaat leer je je kind dat vallen erg is, zeg je vrolijk boem en leid je je kind af, is het meestal direct daarna weer lachen.
Het leven gaat met vallen en opstaan en dat begint dus nu al..haha (nu letterlijk)

Gr MJ
 
Terug
Bovenaan