Ik vind het eng om Annique brood te geven! Tips???

Hallo allemaal,

Annique krijgt nog niet echt brood enzo. Zij is nu 8 mnd en heeft een verhoogde kans op allergien. Daarom introduceren we alles heel rustig en het gaat heel goed.
Ze krijgt nog steeds 4 flessen en daarnaast eet ze veel groente en fruit. Soms bijna heel potje groente en dan ook nog een banaan ofzo. Dus met eten gaat het verder goed.
Nu probeer ik haar af en toe aan een broodkorst te laten kauwen en dat vindt ze reuze interesant. Als ze mijn brood ziet weet ze niet hoe snel ze er naar toe moet kruipen. Af en toe proberen we dan nu ook maar vanmorgen een hele verzameling in haar wang en daarna toen ik alles er uit had gefrummeld, blehhh....beetje misselijk enzo (ben ook weer zwanger dus gaat lekker)........verslikte ze zich ernstig in een stukje brood. Wij haar rechtop gehouden, op haar rug geklopt en uiteindelijk kwam het wel los, maar ben me helemaal rot geschrokken, dus ja..... wat nu, ze moet natuurlijk wel een keer aan het brood, maar ben nu wel benieuwd naar jullie ervaringen en of jullie ook tips hebben.

Groetjes,
Joan (mv Annique en uitgerekend op 2 juni)
 
Hi,

Dat is schrikken hè?

Ik ben altijd begonnen met brood van minimaal een dag oud. Vers brood plakt namelijk eerder aan het verhemelte vast... En ik deed mijn stukjes altijd wat groter dan de meeste ouders. Dan moeten ze namelijk al een beetje kauwen (ook zonder tanden) en slikken het dan ook voorzichtiger door.
Vaak plakte ik een broodje met bijvoorbeeld jam dubbel en dan pas in stukjes snijden. Dan zijn de stukjes wat dikker en blijft ook het broodbeleg niet plakken in hun mond.

Nou heb ik (en mijn echtgenoot ook) mijn EHBO diploma en wij weten dus ook wat we moeten doen als iemand zich verslikt, daardoor was ik ook wat meer ontspannen denk ik.

Succes, groetjes Nynke
 
mijn zoontje verslikte zich ook regelmatig maar bij mijn man niet.
toen kwam ik erachter, ik deed veel kleinere stukjes die hij dus gewoon probeerde door te slikken. mijn man gaf wat grotere stukjes zodat hij wel moest kauwen.
het zijn nog kleine stukje hoor, maar niet meer zo heel klein als ik eerst deed.
beetje roosvicee erbij wil ook wel helpen.
succes
 
Terug
Bovenaan