Ik vind het even minder leuk..

<p>Lieve ouders. </p><p>Ik wil even iets van me afschrijven. Ik heb een dochter van 2.5 jaar, en een zoontje van bijna 11 maanden. Op het moment geniet ik niet meer zo, . Ik ben fulltime mama, en 24/7 met de Kids. </p><p>Mijn zoontje jammert en zeurt veel ( was de eerste 3 maanden een huil baby) en is altijd een beetje een ontevreden ventje geweest. ( hij wordt nu ook weer snachts huilend wakker. Of smorgens huilend wakker. Dit breekt me op :(</p><p>Mijn dochter zit in de typische peuter puber tijd ". En vraagt constant (negatieve ) aandacht. </p><p>Ik merk dat ik de laatste tijd niet meer echt kan genieten en voel me meer een politie agent of een strenge juffrouw, dan een gewone mama.  Ik wil natuurlijk wel even zeggen Dat ik superveel van mijn kinderen hou, en ik probeer ook veel met ze te wandelen, en leuke dingen te doen., </p><p>Maar het klinkt raar maar ik vind het af en toe heel saai. Elke dag is hetzelfde en s"avonds om 8 uur ben ik dood op. Heeft iemand ervaring hier mee ? Of tips voor me ? Om misschien een beetje energie terug te krijgen haha :)?</p><p>Veel liefs xx </p>
 
O ja, herkenbaar hoor! Ook al heb ik alleen een dochtertje van 2,5 en nu zwanger van de 2e. Ik hou heel veel van haar en op de dagen dat ze per ongeluk uitslaapt, kan ik niet wachten tot ze wakker wordt. Maar... de dagen dat ik alleen met haar ben vind ik soms ook best saai (inderdaad hele tijd hetzelfde ook al doe je verschillende dingen...) en vaak ook wel pittig. Ze begint nu goed zelf te spelen, dus dat is een verademing maar toch...
Eerlijk gezegd zou ik er niet aan moeten denken fulltime moeder te zijn. Ik zou gek worden! Daarom werk ik ook nog 2 dagen per week buiten de deur. En dat is zooo fijn! Nu heb ik het geluk dat we dit met het werk van mijn man makkelijk kunnen regelen en financieel ook gaat, maar ik zou niet anders willen. Ik weet niet of dit een optie voor je is? Als je dat zou willen natuurlijk...
Of je kinderen 2 ochtenden naar opa en oma of een gastouder oid? Kan je even adem halen en iets doen zonder kinderen. Al is het het huis schoonmaken! Muziekje aan, niet gestoord worden en lekker je eigen gang gaan. Of even shoppen. Of koffie buiten de deur drinken. Dat helpt mij echt enorm, af en toe even een moment zonder kinderen, om ze vervolgens weer te missen ? Of de oudste een uurtje naar een oppas en dan met de jongste gaan baby zwemmen? Even iets leuks en 1 op 1 aandacht. 
Ik weet niet hoe jouw situatie verder is en je persoonlijkheid, maar wie weet kan je eens over zoiets nadenken. Succes! 
 
Jep zeker herkenbaar, ik denk voor zoveel mama's!

Mijn dochters zijn nu 4 en 2.5, en ik ben zwanger van de 3e.
Er zijn zooveel dagen geweest dat ik het echt niet meer leuk vond, mama zijn. Elke dag strijd, huilen, drammen, aan m'n been hangen etc. Gek werd ik er soms van. Vooral die ruim 2 jaar dat ik met 2 kids thuis zat totdat m'n oudste 4 jaar werd.. eigenlijk exact de periode waarin jij nu zit.

Moet eerlijk zeggen dat sinds mn oudste 4 jaar is geworden (4 maanden terug) ik weer veel meer geniet. Heerlijk nog maar 1 kindje thuis overdag en de uurtjes van 14.00-19.00 met 2 kinderen vind ik nu goed te overzien en wel gezellig. Ik heb weer tijd voor mezelf, tijd voor het huishouden en soms een half uurtje tijd voor netflix overdag als de jongste zomaar even lief speelt alleen. Na al die jaren krijg ik eindelijk weer wat rust denk ik en vind ik het heerlijk overdag met 1 kind ipv 2. En ja, straks komt nummer 3 dus dan wordt alles weer anders haha maar daar zit wel iets meer leeftijdsverschil tussen.

Ik werk bewust 2 dagen, 1 dag is papadag en 1 dag gastouder. Zo hoeven ze maar 1 dag naar de opvang en dat is goed te overzien, en ik vind het heerlijk om 2 dagen niet naar de speeltuin te hoeven of wéér een rondje met de loopfiets.. die 2 dagen vind ik zooo fijn!!

Verder.. tja, mama zijn is vaak pittig. Echt, er komen dagen dat het allemaal weer wat rustiger wordt, maar je zit nu echt in een pittige tijd met 2 ukkies. Ik weet hoe intens dat is. Ik ben wat dat betreft ook heel blij dat ik 2 jaar verder ben ondertussen.

Gaat de oudste een ochtendje naar de peuterspeelzaal ofzo? Of kies je heel bewust voor geen enkele vorm van opvang? Want zoiets kan ik je wel aanraden. Dat is echt heel goed en belangrijk als voorbereiding op school en voor jezelf is 1 ochtendje met 1 kind thuis ook echt heerlijk!
 
Hier was het ook een opluchting toen de oudste naar peuterschool ging. Ik vondt het ook een strijd om de dag door te komen soms. Hij is nu net 3 en zijn broertje wordt bijna 1 en het is nu weer beetje normaal. Zodra je ze beginnen te begrijpen scheelt het enorm

Ben nu zelf 16 weken zwanger weer. En als ik het ff niet meer trek. Dan gaan ze beiden dagje naar opa en oma. Kan mama ff slapen en de dingen doen die ze wilt maar nooit geen tijd of energy meer voor heeft

Misschien is dat nog tip voor je
 
Terug
Bovenaan