Ik vind het toch wel eng!

Hallo dames,

Aankomende maand gaan we de 1e ronde in voor ons 2e kindje, in september (vandaag precies 2 jaar geleden) heb ik een miskraam gehad. Vier maanden na de miskraam was ik weer zwanger en ondanks de bloedingen bleef het gelukkig goed gaan en ben ik afgelopen november 2006 bevallen van een gezonde zoon. Nu het zwanger proberen te raken weer aan de orde is komt ook de angst voor een nieuwe miskraam weer om de hoek kijken, ik vind het eng  terwijl ik nog niet eens zwanger ben. Zou mijn baarmoeder nog een zwangerschap aankunnen na een miskraam, curettage en uiteindelijk ook nog eens een keizersnede? Ik ben ook niet de jongste meer (35 jaar) maar hoop toch nog een broertje of zusje voor mijn zoon te kunnen krijgen. Ik wens iedereen veel sterkte  die 1 of meerdere miskramen heeft gehad en ik hoop dat jullie spoedig weer zwanger mogen zijn en natuurlijk ook  blijven.  

Heel veel groetjes,

Puk

he Puk,

Kan me voorstellen dat je weer aan je mk denkt en  ene beetje angst kent. Maar bedenk wel dat ekle zangerschap anders is en je weet dat het ook goed kan gaan. En tuurlijk kan jouw lichaam nog een zwangerschap aan!!!
Veel succes met zwanger worden en ik hoop dat jullie snel een 2e wondertje mogen verwachten.

groetjes,
Dion

Hoi Puk,

kan me goed voorstellen dat het een spannend idee is om er weer voor te gaan en dat de twijfels van 'gaat het wel goed' weer boven komen. Je hebt al bewezen dat je een goede zwangerschap kan hebben, dus daar kan er vast nog wel één bij. (Hihi, klinkt alsof ik tegen mezelf zit te praten...) Maar het blijft altijd weer spannend. Eerst de spanning over het wel / niet zwanger worden en daarna de spanning over het wel / niet zwanger blijven. En dan is het soms best lastig om er niet teveel mee bezig te zijn.
Wens je veel succes met zwanger worden!

Groetjes,
Margrethe

Hey Puk,

Kan me je gevoel goed voorstellen, een miskraam maakt het vertrouwen in je lichaam kapot, toch heb al een wondertje op de wereld mogen zetten. Probeer positief te blijven....Ik hoop dat we snel goed nieuws horen hier!
Liefs Sarah

Terug
Bovenaan