Ik vind het zo spannend: ben ik wel voldoende blij met het nieuws?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik ben nu 7 weken zwanger en vind het toch wel heel erg spannend allemaal. Ik riep altijd dat kinderen voor mij voorlopig niet hoefde. Ik vind kinderen wel harstikke leuk, maar nu het zo serieus dichtbij komt vind ik het eigenlijk ook wel weer heel erg spannend. Ik ben nu bijna 30, dus de leeftijd is wel goed...maar toch merk ik dat ik soms bang ben wat komen gaat...hoe gaat mijn leven er zometeen uitzien? Ik heb een leuke baan, een leuk huis een hele lieve vriend..ga regelmatig uit eten met vriendinnen..

Hallo,

Ik herken je verhaal, ik ben dan wel wat jonger (21)
Voor ons was het een bewuste keus, maar als je dan eenmaal zwanger bent, komt alles toch engig dichtbij...

Ik vind het heel leuk, maar betrap mezelf er soms op dat het 'het spannend' vinden overheerst, zodat ik vergeet te genieten...

Vanavond gaan we onze eerste echo maken... misschien dat alles dan wat 'echter' word.

Ik ben ook benieuwd, hoe alles zich zal gaan uitpakken...
hoe 'anders' ik word, en mijn man... hoe het leven zich laat veranderen...
of je nog regelmatig uit zult gaan... of je kindje makkelijk mee te nemen is...
Dat soort dingetjes... maar probeer (wat ik heeeeeeeeeeel moeilijk vind) alles rustig te overzien, dingen komen toch wel zoals ze komen...

Liefs..

Hoi,
Ik herken het maar als te goed, ook al waren wij 7 maanden bezig voordat ik zwanger was sloeg de zwangerschap in als een bom.
Ik heb zelfs een paar dagen huilend thuisgezeten met de tekst ik wil geen kind maar een hond
Het sloeg helemaal nergens op, ook  al  was ik blij ik zat zwaar met mijn hormonen in de knoei.
Gelukkig heeft het niet als te lang geduurt en ben ik uiteindelijk een blije zwangere geworden.
Je moet gewoon heel erg wennen aan het feit dat er straks een hoop gaat veranderen en dat maakt niet uit want ik ben toch geen type dat elke week wil stappen. ik vind het nog steeds wel een gek idee dat je straks met zijn 3en bent en dat je de tijd die je samen bent geweest een soort van afsluit. Maar het gaat vast super worden.
Groetjes Rene 34+4

Heel herkenbaar hoor!
Maar zorg er  vooral voor dat je af en toe maar even piekert en vooral weer geniet daarna!
Uiteindelijk komt alles weer goed, hoe erg je wereld de eerste weken ook op z;n kop staat na de geboorte!
En zorg vooral niet dat je veranderd...blijf de persoon die je nu bent. Want je krijgt er wel ' wat ' bij in je leventje, maar je oude leven gaat ook weer door hoor!
Gewoon lekker uit blijven gaan en tijd voor jezelf nemen. Je moet wat meer organiseren, dat is alles...(zeg ik nu even makkelijk, maar dat zeggen jullie een paar maanden na de bevalling ook wel weer hoor).
Opmerkingen als ' je leven wordt nooit meer hetzelfde' vindt ik onzin, er komt namelijk iets heel moois in je leven, náást je oude leven (waar je natuurlijk niet meer alles zo vaak doet als je voorheen deed).
Succes!

Terug
Bovenaan