Ik vind mezelf niet leuk

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal!!
Ik voel me de afgelopen weken vreselijk!Ik ben erg wispeltuurig in me werk,vreselijk last van  stemmingswisselingen kan me aan iedereen irriteren....
Ook heb ik een heel raar gevoel in me buik,soort misselijkheid.Vermoeid ben ik niet.Ik lijk wel alles aan te kunnen(lichamelijk dan)geestelijk kan het zijn dat ik om niets aan het huilen ben.

Ik vind mezelf echt niet leuk zo!Ik merk het echt aan mezelf dat ik anders ben...Ik wil weer de vrolijke en gelukkige Irene zijn.Ik heb ookal gekeken of het een depressie kon zijn.Maar dat is het weer net niet.Me collega had het erover,dat ik een te kort heb van een vitamine B....
Weten jullie een middeltje...Of hebben jullie hier ook ervaringen mee???
Het blijkt wel genetische te zijn.Want me tante had het ook....

Wie kan me helpen om toch weer een vrolijke en gelukkige mama te zijn???

Hoi,

ik herken wel wat in wat je omschrijft. Of het een vitaminetekort is weet ik niet. Helaas hoort het gewoon bij het ontzwangeren. Toen je zwanger was gierden de hormonen door je lichaam en nu moet je weer omschakelen. Ik slik nog steeds de zwangerschapsmultivitaminen, mede omdat ik nog borstvoeding geef en daar voel ik me wel een stuk beter bij. Misschien een idee?

Heel veel sterkte

Groetjes van Marloes

Je kan idd een tekort hebben aan B12. Dit hebben heel veel vrouwen die net bevallen zijn. Ik heb zelf een pillen ervoor van Davitamon. Speciaal voor na de bevalling. Is ook voor vermoeidheid enzo. Misschien ook eens proberen, is overal wel te koop (drogist, kruidvat enz)

liefs janet
mv jurian 6-7-2007
www.babybolander.punt.nl

Ook ik gebruik zwangerschapsvitaminen ivm de borstvoeding (Gravitamon). Maar ik moet zeggen dat ontzwangeren wel veel met je doet. Er gebeurd al zoveel als je en kindje krijgt (emotioneel) en dan zit je ook nog eens met die hormonen. Ik heb ook regelmatig dipjes gehad, zeker als het even tegen zat (bv die niet wilde bijv.) en soms nog steeds.

Als Lotte zo'n dag heeft dat ze 'vervelend' is en alleen maar lijkt te dreinen, dan zit het me ook gauw tot híer! Ook ben ik een stuk ongeduldiger, zeker 's avonds als ik moe ben.

Het beste advies at ik je kan geven is deze: zoek de dingen op die je blij maken! En neem wat afstand van je baby. Ga af en toe even weg, al is het maar een half uurtje, zonder baby. Dat kan al een enorme verademing zijn. En dan leuke dingen doen, he? Werk valt daar niet onder, vind ik.

Groetjes, Marisa

hoi,

Vervelend dat je je zo voelt zeg! Kan me en ik denk meerdere vrouwen hier helemaal wat bij indenken!
De laatste tip (sorry weet de naam niet meer) over het tijd voor jezelf nemen die is erg belangrijk!! Savonds ben ik echt gesloopt. En elk rotgrapje van mijn kerel kan ik niet hebben. Ik ga dan ook na het eten, met een kop koffie.. een boek of nintendo en mijn sigaretten naar de schuur of lekker buiten zitten. Dan zoekt hij het maar ff uit met kyra. Niet dat ik kyra dan zat ben ofzo hoor maar heb echt even die rust nodig. Tijd voor mezelf :). Gelukkig begrijpt mijn kereltje dat en ben ik laatst lekker wezen stappen... en bij mijn broer blijven slapen en gisteravond lekker onder de zonnebank geweest!
Tijd voor jezelf is nu schaars dus neem het ervan als het lukt!

Veel succes...

Liefs,

Frieda

Gaat het ondertussen al weer wat beter? Laat je nog even wat van je horen? We zijn natuurlijk erg benieuwd hoe het met je gaat, want je rot voelen is inderdaad niet leuk. Hopelijk  ben je al wat vrolijker geworden. :)

Groetjes, Marisa

hoi,
Misschien is het handig om eerst vitamine B te laten prikken in je bloed zodat je echt weet of je tekort hebt of niet.
Misschien hoort het ook wel bij het ontzwangeren?

groetjes,
Stanneke

Hoi hoi!!
Allemaal bedankt voor jullie berichtjes!Erg lief hoor!!!

Ik ben sinds begin van deze week begonnen met het innemen van vitamine pillen.Gewoon  die van de huismerk van de DA,ze heten multi compleet.Ik slikte deze ookal tijdens mijn zwangerschap.
Ik moet zeggen dat ik nog niet echt verbeteing voel,maar dat kan komen omdat ik van het weekend ook ongesteld ben geworden...Dus extra beblabberd!

Ik dek dat ik pas volgende kan zeggen hoe ik me voel met inname van deze pillen.

Ik heb mezelf wel voor genomen om toch meer dingen voor mezelf te doen.Ik wandel wel veel met me dochter,maar dan ben ik toch nog met haar bezig.Dus ik moet echt weer wat voor me zelf zoeken.Maar dan zeg ik weer op mijn beurt;Wanneer????
Zeker als ik die dag of de dag er na moet werken is het een hele georganiseer en ben dan bekaf als ik in me bed lig....

Nou ik hou jullie op de hoogte en ik hoop dat die pillen zijn werking gaat doen zodat ik jullie volgende week kan vertellen dat ik me stukken beter voel!!!

Groetjes Irene

Terug
Bovenaan