Ik vind mijn piek niet

Hey iedereen,

Wij zijn nu bezig met ronde 2. Ik heb een cyclus van 28 dagen. 31/01-4/02 menstruatie gehad. Op 8/02 begonnen met ovulatie testen. Nu zijn we 16/02 nog 12 dagen voor mijn menstruatie en heb ik nog altijd geen piek gevonden. Heb nog testen voor 2 dagen liggen en deze ook nog gebruiken. Wat is het beste wat ik kan doen? 12/02 en 13/02 enorm veel onderrug pijn gehad maar nu niks. 12/02 in de avond duidelijk negatief, 13/02 rond de middag kleurt hij donkerder (maar niet zo donker zoals het met voor een positieve lh-test te hebben) en dan niks duidelijk negatief. Vandaag wat lichte kramp in men onderbuik maar kan ook zijn omdat ik prikkelende darmen heb. Indien binnen 2 dagen nog geen piek gevonden best langs gaan bij de ha?

Groetjes

Huisarts? Sorry. Voor het niet vinden van een LH-piek? En wat zou je van hem/haar verwachten dan?
Bij een regelmatige cyclus van 28 dagen mag je er vanuit gaan (durf 100% te zeggen) dat je een eisprong hebt. Met regelmatige seks ben je net zo vruchtbaar ongeacht het wel of niet gebruiken van ovulatietesten
Scenario 1: je bent te laat begonnen met testen, je piek lag dus voor dag 9.
Scenario 2: je piek moet nog komen. Dan heb je gewoonweg een kortere luteale fase dan de boekjes voorschrijven, of je cyclus duurt dit keer wat langer.
Scenario 3: de testen die je nu gebruikt zijn niet gevoelig genoeg, óf je hebt ze niet nauwkeurig volgens bijsluiter gebruikt.

Tip van flip. Gooi die krengen aan de kant. Je hebt een perfecte cyclus. Heb 2/3x seks in je vruchtbare week en laat de boel de boel. Als je er nu in maand 2 al zo in staat wordt het een zware dobber de komende maanden (een jaar uittrekken om zwanger te worden is normaal )

Ik was van de week weer een bijsluiter voor ovulatietesten aan het lezen, en daarin stond: elke dag om dezelfde tijd testen, en als je testlijn donker begint te kleuren, dan iedere paar uur testen tot er een duidelijke piek is.

Ik had vanochtend een donkere lijn, dus testje meegenomen naar werk, en toen rond half 11 de piek gezien. Als ik morgen weer test, zal hij vast weer negatief zijn.

Dit alles om te zeggen dat je piek vast ergens in de nacht van 12 op 13 februari heeft plaatsgevonden.

Huisarts? Sorry. Voor het niet vinden van een LH-piek? En wat zou je van hem/haar verwachten dan?
Bij een regelmatige cyclus van 28 dagen mag je er vanuit gaan (durf 100% te zeggen) dat je een eisprong hebt. Met regelmatige seks ben je net zo vruchtbaar ongeacht het wel of niet gebruiken van ovulatietesten
Scenario 1: je bent te laat begonnen met testen, je piek lag dus voor dag 9.
Scenario 2: je piek moet nog komen. Dan heb je gewoonweg een kortere luteale fase dan de boekjes voorschrijven, of je cyclus duurt dit keer wat langer.
Scenario 3: de testen die je nu gebruikt zijn niet gevoelig genoeg, óf je hebt ze niet nauwkeurig volgens bijsluiter gebruikt.

Tip van flip. Gooi die krengen aan de kant. Je hebt een perfecte cyclus. Heb 2/3x seks in je vruchtbare week en laat de boel de boel. Als je er nu in maand 2 al zo in staat wordt het een zware dobber de komende maanden (een jaar uittrekken om zwanger te worden is normaal )
Scenario 1 klopt niet. Ik ben op dag 9 beginnen testen in plaats van dag 10. Scenario 3: ik gebruik ovulatietesten van sensitest en doe wat de gebruiksaanwijzing vraagt. Test 3x per dag ook. Dus zal het scenario 3 zijn. Wat ik van hem/haar kan verwachten is dat hij/zij me eens controleert want ik heb vaker last van cystes op mijn eierstokken wat misschien ook een reden kan zijn

Ik was van de week weer een bijsluiter voor ovulatietesten aan het lezen, en daarin stond: elke dag om dezelfde tijd testen, en als je testlijn donker begint te kleuren, dan iedere paar uur testen tot er een duidelijke piek is.

Ik had vanochtend een donkere lijn, dus testje meegenomen naar werk, en toen rond half 11 de piek gezien. Als ik morgen weer test, zal hij vast weer negatief zijn.

Dit alles om te zeggen dat je piek vast ergens in de nacht van 12 op 13 februari heeft plaatsgevonden.
Inderdaad dat kan. Snachts test ik natuurlijk niet :) bedankt voor je antwoord

Scenario 1 klopt niet. Ik ben op dag 9 beginnen testen in plaats van dag 10. Scenario 3: ik gebruik ovulatietesten van sensitest en doe wat de gebruiksaanwijzing vraagt. Test 3x per dag ook. Dus zal het scenario 3 zijn. Wat ik van hem/haar kan verwachten is dat hij/zij me eens controleert want ik heb vaker last van cystes op mijn eierstokken wat misschien ook een reden kan zijn
Als je op dag 9 bent begonnen, klopt mijn zin toch? Dan zou je piek voor dag 9 hebben kunnen liggen
Nogmaals: als je zo’n mooie regelmatige cyclus hebt mag je er echt van uit gaan dat je gewoon een eisprong hebt. Pcos is een ander verhaal, maar dat maak ik hier niet uit op.

Als je al 3x per dag test kun je de piek toch haast niet gemist hebben? Een lh piek duurt 24-48 uur. Al zou de piek bij jou slechts 12 uur duren, dan zou je hem als nog gevangen moet hebben met een frequentie van 3x per dag. Hoe gevoelig zijn de testen?

Met een regelmatige cyclus heb je geen ovulatietesten nodig. Met regelmatig seks maak je evenveel kans op een zwangerschap als met gebruik ovulatietesten. Daarbij zit je nog maar in ronde 2. Nog niets om je zorgen over te maken en nu al de huisarts inschakelen is echt niet nodig. Nu al zo obsessief met zwanger worden bezig zijn maakt het proces alleen maar moeilijker. Mijn advies: knikker die ovulatietesten weg en laat ze de komende maanden in de winkel liggen.

Terug
Bovenaan