Ik vind mijn vriend stinken

<p>Hoi allemaal, </p><p>Ik ben 16 weken zwanger, maar heb sinds een paar weken een probleempje. Ik houd heel veel van mijn vriend, maar ik kan zijn geur niet meer echt verdragen. Ik ruik direct als hij alcohol op heeft en hij drinkt graag een glaasje.. Ook 's nachts lig ik wakker als hij me vasthoudt, omdat ik zijn lichaamsgeur echt vind stinken. Ik word er oprecht misselijk van. Voordat ik zwanger raakte vond ik zijn geur heerlijk, dus het zal ook wel aan de zwangerschap liggen. Ik vraag me af of er meer vrouwen zijn met deze ervaring? Ik voel me namelijk best schuldig! Hij vindt het ook echt niet leuk als ik zeg dat hij stinkt....  </p>
 
Ik herken dit heel erg. Normaal gesproken vind ik mijn man heerlijk ruiken, maar met name als ik zwanger ben dan vind ik zijn adem vaak erg stinken. Zijn lichaamsgeur gelukkig nog niet. Ik heb een keer opgezocht op internet waar het aan kon liggen. Kreeg de volgende verklaring, die voor mij heel logisch leek:
Normaal gesproken (als je niet zwanger bent), vinden mannen en vrouwen die goed matchen elkaar erg lekker ruiken. Dit heeft met de voortplanting te maken vanuit ons als 'oermens'. De man die het lekkerste rook, zou dan de beste partner moeten zijn voor jou als vrouw. Op die manier selecteer je voor jou de beste partner om mee voort te planten. Op het moment dat je zwanger bent, is voortplanting geen prioriteit meer, want je bent immers al zwanger. Op dat moment verandert je geurwaarneming zo erg, dat het dus kan zijn dat je partner vies gaat ruiken. Eigenlijk is het dus een positief teken, want dat betekent dat je geen partner meer hoeft te zoeken, maar in werkelijkheid is het voor je relatie niet zo prettig haha.
Voor mij verklaarde dit een hoop en heb ik het op die manier een beetje los kunnen laten. Niet dat ik hem nu super heerlijk vind ruiken (ben 30 weken ondertussen), maar omdat ik er een verklaring voor heb kan ik er wel beter mee omgaan... Ik probeer er ook niet zo vaak meer iets van te zeggen, maar vraag hem gewoon netjes om zijn tanden te poetsen als ik er echt heel erg last van heb.
 
Ik herken het inderdaad ook! Mijn verloskundige zei dat het heel normaal is en dat je tijdens je zwangerschap je eerder aangetrokken voelt tot de geuren van je familie in plaats van je partner. Wel heel vervelend voor je partner, maar het hoort het nou eenmaal bij.
Ik had het gegoogled en kwam het onderwerp ook een paar keer tegen. Misschien het je partner ook even laten lezen om te laten zien dat het heel normaal is, zodat hij zich niet zo gekwetst voelt?
https://mybabywatcher.com/help-mijn-partner-stinkt-nu-ik-zwanger-ben/
Succes ermee en besef wel dat dit allemaal snel genoeg weer voorbij is!
 
Ik heb het juist als hij met netjes gepoetste tanden naar bed komt of nicotine pillen menthol zuigt ( gestopt met roken)! Ik zelf heb er geen last van mijn eigen tanden poetsen en de geur daarvan, maar hij moet zich wegdraaien van mij als hij in bed komt, ik word er echt misselijk van! Hij weet ervan dus we maken er gelukkig een grapje van?
 
Heel herkenbaar. Ik vond mijn partners lichaamsgeur echt ineens smerig vanaf ongeveer 16 weken. En hij moest vooral niet mijn richting op ademen. Het werd wel minder in het 3e trimester bij mij. Vond hem nog steeds niet heel lekker ruiken, maar ook niet vervelend. Seks stond al op een laag pitje vanwege hele heftige misselijkheid, maar toen ik mij beter ging voelen vanaf 20-22 weken moest ik om deze reden nog steeds niet denken aan seks met hem.
Arme mannen. Maar we kunnen er echt niks aan doen. Ik vond hem voor de zwangerschap overigens wel altijd lekker ruiken, dus het is echt iets van hormonen. 
 
Oh my! Ik heb precies hetzelfde. Als hij drinkt moet hij van mr op de bank slapen omdat ik anders echt niet goed word en als hij heeft gerookt moet hij ook niet in mn buurt komen. Maar ook zn eigen lichaamsgeur vind ik zeer onaangenaam terwijl dit voorheen alles behalve het geval was..heel.bizar dit hele zwanger gebeuren 
 
Wow zo herkenbaar! Bij mijn eerste zwangerschap moest mijn vriend eerst douchen van mij, wanneer hij thuis kwam van het stappen. Anders was het logeerbed gewillig haha!
Het schijnt erg normaal te zijn, zou me er vooral niet te druk om maken! 
Fijne zwangerschap nog gewenst. :)
 
Terug
Bovenaan