Ik voel de baby niet elke dag?

Ik maak me een beetje zorgen omdat ik dus de baby niet elke dag voel.
Ik van 20 wkn zwanger en sinds vorige week voel ik plopjes, zeg maar...
Maar soms voel ik 1 of 2 dgn niets...en dat maakt me onzeker...
Is dit normaal? Sorry als ik zeur, maar ik ben gewoon erg onzeker....
 
dat kan wel kloppen     de baby heeft minder ruimte in de buik ligt der ook aan hoe groot die nu is hoe groter hoe minder die zicht kan omdraaien       had ik ook wel es en zeker maakt je dat onzeker bij wie niet

gr dees
 
Hoi Yvonne,

Ik ben 23 weken zwanger en ik heb dit ook. In het begin kan je het relativeren maar ook heb van die onzekeren dagen. Als ik dan na een tijdje weer wat voel kan ik wel huilen van geluk, dat hij/zij toch maar weer kenbaar heeft gemaakt dat het er nog is. Mijn VK zei dat vrouwen waarvan de placenta voor ligt het ook langer duurt voor dat ze wat gaan voelen en als het je eerste kindje is ook, alles is dan nog wat stugger van binnen.
Maar als je het niet vertrouwd bel je toch gewoon even naar je VK om het na te laten kijken. Stress is in geen geval goed voor je kindje.

Jacqueline
 
Hai,

Ik kan me heel goed voorstellen wat je bedoelt.
Ik ben nu 17,5 week zwanger en voel al een week of 2 plopjes, maar ook dagen dat ik niks voel en ja, dan maak ik me zorgen. Toevallig zat ik net in de auto en dacht ik eraan.....toch ben je dan onrustig.

Vorige week raakte ik zelfs even in paniek en heb ik de VK gebeld, ik mocht s'middags meteen even snel tussendoor om te luisteren naar het hartje.
 
Hoi,

Dat is heel normaal, als je de baby net begint te voelen heeft hij/zij nog zoveel ruimte in je baarmoeder dat hij/zij niet altijd krachtig de wanden van de baarmoeder raakt en jij het dus kan voelen.
Zal snel anders zijn en dat je hem/haar wel bijna elke dag voelt. Op een gegeven moment voel je hem/haar elke dag. De verloskundige zei toen tegen mij dat ik ( iemand anders van buiten af niet) hem/haar elke dag minstens 2 /3 keer moest voelen. Nu aan het einde van de zwangerschap zeggen ze dat ik de baby elke dag minstens 5 x moet voelen. Dus het valt allemaal best mee, qua hoeveelheid. En vergeet niet dat het voor jou nu ook nog ongemerkt kan gebeuren, omdat je net ergens mee bezig bent.
Straks kan je er niet meer om heen en zou je zelfs misschien wel eens willen dat hij/zij even rustig was. Al vind ik het wel heel gezellig zo'n bewegende baby in m'n buik, dat zal ik straks misschien zelfs nog wel missen. Heel egoistisch, maar nu heb ik nog heel erg het 'alleenrecht' op mijn kind straks mogen anderen er ook van genieten. Als mijn baby'tje beweegt en we zijn ergens op visite zeg ik het vaak niet, geniet ik er zelf van ook omdat vaak als er een paar 'vreemde' handen op m'n buik komen te liggen dan houd de baby zich gelijk stil.

groetjes kirsten
38w6d
 

Hoi hoi

Ben nieuwsgierig of je misschien een voorliggende placenta hebt.
Als dat zo is voel je je kindje namelijk ook veel minder!
Ik ben nu zwanger vd tweede en had bij de eerste een achterliggende placenta.
Deze keer een voorliggende!!
Heel frustrerend! Want ik voel deze kleine echt veel minder dan mijn eerste.
Ik ben nu bijna 23 weken zwanger en bij de eerste kon mijn vriend het allang voelen.
Nu ook nog niet. Ik heb me er heel erg druk om gemaakt, maar nu niet meer.
Ik heb me erbij neergelegd dat het ene kind meer beweegt dan het andere en dat het ook te maken heeft met hoe "het huis van je kind is ingericht"!

Hopelijk heb je hier wat aan!
Geniet van je zwangerschap.
Het is zo voorbij!!

Succes.
Groetjes Lonk
 
Terug
Bovenaan