Ik voel de kleine minder bewegen!!

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Morgen ben ik uitgerekend en heb echt al helemaal zin om mijn kleintje in de armen te sluiten. Nu ben ik toch een beetje ongerust en ik wil graag weten van mensen die al eerder zwanger zijn geweest of dit terecht is.

Vanaf eergisteren heb ik het idee dat ik de kleine een stuk minder voel bewegen. Ik voel haar nog wel, maar niet meer zo sterk als een paar dagen geleden. Moet ik de vk bellen of misschien me niet zo heel veel zorgen maken. Ik weet niet dat als het indaalt of ze dan minder krachtig bewegen.

Kan iemand mij hier iets meer over zeggen

Dank je wel
Rossi46 39w6

Hoi Rossi26,

Over bewegingen die je voelt (of juist niet voelt) weet ik dit:

-Veel baby's worden kort voordat de bevalling begint wat stiller;

-Hoe voller je buik, hoe minder ruimte er is voor echte harde porren.
Wat voel je als je even rustig ligt met je handen op je buik?

-Als de baby anders is gaan liggen, kan het ook zijn dat de bewegingen
die je voelt afnemen. Ik heb dat laatst gehad, toen 0,5 uur aan de CTG
gelegen (alles was oke), en in de avond draaide de kleine weer en kreeg
ik de vertrouwde schopjes weer!

En het belangrijkste: Als je je zorgen maakt, bel dan gewoon! Uit
ervaring weet ik dat je het meest gerustgesteld bent als je het even
door een deskundige laat beoordelen. Ze vinden het écht geen onzin als
je hierover even belt! Liever een keer overbezorgd dan een keer te
non-chalant! Volg je (moeder)gevoel!!!

Succes,

Sisi, 34w4d + 1 dochter(2).

Hoi,
Ik ben het helemaal met Sisi eens. Vaak hoor je dat het kindje vlak voor de bevalling minder gaat bewegen. Ik heb dat met mijn zoontje niet gehad, maar die bewoog sowieso nauwelijks. Hij is nu ook een erg rustig kind. Ik heb hem geregeld wakker gepord, om te kijken of er nog leven in zat. MIjn vriendin had precies wat jij beschrijft met 40 w.
Als      je ongerust belt, bel je gewoon je verloskundige. Die kan je veel beter gerust stellen dan wij allemaal bij elkaar.
Succes met je bevalling!
Patricia 28  w 4d en 1 zoontje van 16 maanden

Hee hoi!
Ik zou gewoon even de vk bellen. Er wordt altijd gezegd dat wanneer je je kindje minder voelt bewegen altijd dit even moet melden.
Ik heb dit mij mijn eerste zwangerschap ook gehad, heb toen in het ziekenhuis een ctg head en een echo. Gelukkig was er niets aan de hand.
Dus gewoon bellen voor je eigen gerustheid!
Groetjes, Nicole

hoi hoi

ook ik ben het met iedereen eens als je het niet vertrouwt gewoon even bellen maar ik weet ook dat het heel normaal is dat ze minder bewegen hun bereiden zich ook een beetje voor op de bevalling zei mijn verloskundige altijd...

veel sterkte de komen de dagen en geniet nog van alles wat er komen gaat!!!!

groetjes

ik had het toen ik 40+2 was..
ben naar vk gegaan en stuurde me door naar zhuis.2,5u aan ctg-scan gelegen.
daar bleek dat kindje een onregelmatige hartslag had..
maar veel kiddy,s bewegen op het iend minder door ruimte gebrek enzo
waarschijnlijk kwam dit doordat ze al op bevalling aan voorbereiden was zeiden ze.
en met 40+5 werd ze geboren,gezond en wel.!

kus

2 weken voordat ik bevallen ben, werd mijn zoontje ook rustiger: ik voelde hem nog wel, maar minder krachtig en minder vaak. een week voor de uitgerekende datum is hij helemaal gezond en wel thuis geboren!
wie weet ben je gewoon bijna aan de beurt, meid.
greet

Terug
Bovenaan