Ik voel me niet serieus genomen door de gynacoloog.

A

Anoniem

Guest

Heej,
Ik ben Denise en ik ben 19 jaar en mijn vriend Mark is 21 jaar.
in augustus 2007 ben ik zwanger geraakt door de pil heen.
Mijn vriend en ik besloten om dit kindje te houden.
Helaas kreeg ik in september een miskraam.
Mijn vriend en ik hebben toen besloten om toch door te gaan en voor een kindje te gaan.

Toen ik in september 2008 nog steeds niet zwanger was, ben ik naar de gynacloog gegaan.
Ik heb alles verteld enzo,ook dat wij een huisje hebben en allebei een goede baan enzovoort enzovoort.
Vervolgens hebben we onderzoeken gehad, en daaruit bleek dat ik teveel testosteron (mannelijk hormoon)in mn bloed heb.
Dit zou volgens de gynacoloog komen doordat ik te dik ben, want, zo zegt zij, vetweefsel bevat testosteron.
Dus de reden waarom ik volgens haar niet zwanger word, is doordat ik te dik ben en ik moest volgens haar eerst maar 20 kilo afvallen , dat is dan mijn `ideale`gewicht en ook het gewicht dat ik woog voordat ik aan de pil ging en daarna zouden we verder kijken.
Nu wil ze me verder niet meer helpen voordat ik dus ook daadwerkelijk afgevallen ben.

Ik vind dit allemaal zo bevooroordeeld.
Ik bedoel, ze behoord me gewoon te helpen, of ik nu wat dikker ben of niet.
Ik heb het idee dat ze of wil dat iedereen het ideale gewicht heeft(wat natuurlijk ook heel normaal is, omdat dat gewoon veel gezonder is) of dat ze me gewoon nog te jong vind ofzo.
Maar voor alsnog, als dokter behoord ze me gewoon te helpen.

Ik weet ik niet wat ik er mee opschiet nu ik dit getypt heb, maar misschien heeft iemand van jullie hetzelfde meegemaakt so whatever.
Of wil iemand de mening hierover kwijt. Want ik vind dit eigenlijk wel enigzinds belachelijk. Ik bedoel, er zijn wel dikkere mensen in de wereld die ook kinderen hebben gekregen.

Het lucht in ieder geval op.
Bedankt voor het lezen in ieder geval!
Xxx Denise

Hey,

Echt heel bijzonder! Ik heb zelf ook een maatje meer maar zou het zeker niet op prijs stellen als daar zo op wordt gereageerd.
Je hebt altijd het recht op een second opinion misschien is het een idee om een ander ziekenhuis te bellen en je verhaal en ervaring met de andere gynaecoloog uit te leggen dan merk je snel of ze er daar anders mee omgaan.
Ik weet uit ervaring dat een goed gevoel bij je arts erg belangrijk is.

Succes!

Liefs Jessy

hallo

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt als jij! ik had toen een bmi van 45.
En de gyn wou ons ook niet verder helpen. hij heeft nog niet eens 1 onderzoek gedaan. hij zei dat als ik een bmi van 32 had maar eens terug moest komen, eerder hielpen ze me niet... ik was toen al bezig met afvallen en was toen al 10 kwijt, maar daar keek hij helemaal niet naar. ze mogen mensen niet helpen met een te hoge bmi.
aan een kant begrijp ik het ook wel er zitten natuurlijk wel meer risico's aan maar andere kant is het gewoon klo.. dat ze bij mij nog niet eens een onderzoek wouden doen.
ondertussen ben ik op eigen houtje wel afgevallen naar een bmi van 42. en nu ben ik   zwanger!! ( na 1 1/2 jaar) ondertussen al 19 weken. en ik moet wel bij de gyn onder controle maar heb nu wel een andere dan toen.
Wat ik eigenlijk wil zeggen, laat je niet gek maken door zo'n arts!! het kan altijd langer duren. stekte meid!!

gr joke

Heej,
Dankjewel voor jullie berichtjes.
Ik heb nu een bmi van ongeveer 32.
Dus ik van dat tegenover jou(en dat is echt niet lullig bedoeld) nog meevallen.
Ik wil sowiso een andere gyn.
Maar okeej.
Nu is mijn cyclus wel goed, ben soms 3 dagen te laat, en soms 3 dagen te vroeg.
In de tijd dat ik naar de gyn ging, toen sloeg  het soms gewoon een maand over ofzo.
Maar nu is die al 3 maanden al regelmatig.
De gyn heeft me toen een dieetiste willen voorschrijven.
Maar ik wilde het eerst zelf proberen.
Nu zit ik bij een sportschool en eet ik veel gezonder.
Volgende maand wil ik het weer oppakken, maar zeer zeker bij een andere gyn.
Xxx Denise

Hoi Denise,

Jammer dat de gyneacoloog zo'n negatieve reactie heeft gegeven. Ik wist trouwens niet dat je gewicht een belangrijke factor was met zwanger worden.

Hopelijk kan een andere gyneacoloog je beter helpen. En goed van je dat je het zelf wil proberen!

Groetjes Mama io

hoi,

Ik heb je hele verhaal met verbijstering zitten lezen. Ik wist wel dat je gewicht wel een rol erin zou spelen. Maar een beetje overgewicht moet niet uitmaken. Ik ben ook te zwaar mede door de pil. Ik vind het een raar verhaal wat hij of zij verteld. Het kan ook aan iets anders liggen dat je niet zwanger raakt. Je ziet zoveel moeders met een maatje meer lopen. Ze doen er tegenwoordig alles aan om je maar zo gezond mogelijk te laten leven en overal en ze hebben overal een oordeel over. Ookal is overgewicht niet gezond, soms zit het in je bouw of genen en ook met de pil heeft het soms te maken. Misschien moet je een andere gyn. gaan zoeken die jou wel serieus neemt en verder gaan kijken dan je gewicht?

het is allemaal heel herkenbaar,

ik heb ook een BMI van 32 mijn gyn in eindhoven wou me niet helpen omdat ik te zwaar en te jong ben

toen poosje rust gehad en op eigen kracht geprobeerd

verhuisd naar arnhem en wederom naar de gyn gegaan een mannelijke die wou mij niet helpen moest eerst afvallen tot een BMI van 28
ik ben overgestapt naar een vrouwelijke gyn en die wilde me wel helpen als mijn HSG onderzoek goed zou zijn

die was goed en toen zijn we begonnen met IUI dit hebben wij 2 maal gehad zonder resultaat de 3e maal is het niet gebeurd omdat we te laat waren omdat mijn eisprong al geweest was ondanks een negatieve ovulatie test.

in overleg met de arts hebben wij toen besloten tot IVF/ICSI

vandaag hebben wij eht eerste gesprek gehad en wij krijgen ICSI en ik mag zodra ik ongesteld ben beginnen met mn cyclus stil zetten en daarna eitjes te stimuleren voor de behandeling

dus meis ik geef je een tip........

ga naar een andere gyneacoloog ook al ben je jong ik ben zelf ook pas 25 en ben al sinds mn 20 bezig met zwanger worden.

goede kans dat als je het uitlegt en laat zien dat het je heel erg veel doet dat ze je dan wel gaan helpen met bijvoorbeeld hormoonstimulatie en IUI

succes meid en als je erover wilt praten mag je me toevoegen suusjuh1983@hotmail.com

liefs suus

He Deniesjuh,

Hier ben ik weer :)

Tja ook ik moet afvallen en helaas zal elke gyn dat zeggen als je de medische malle molen in zal komen. Soms zeggen ze het gelijk en soms pas na een paar weken/maanden.
Bij mij gaat het dan maar om 6 kilo maar als ze je willen helpen en je de medicatie optimaal wilt laten werken zeggen ze, en is ook bewezen, dat je moet afvallen.
Ik vind het ook maakt niet uit hoe je eruit ziet, wat je gewicht is, je huidskleur of je leeftijd dat iedereen er gewoon recht op heeft.
Het klinkt allemaal lullig ik weet het maar helaas hebben wij geen andere keus.

Liefs.

Terug
Bovenaan