Ik voel me niet zwanger / zit niet op een roze wolk

<p>Hoi Meiden,</p><p>Vandaag ben ik precies 25 weken in verwachting van ons eerste kindje. <br />Van mezelf ben ik altijd erg nuchter en dat merk ik in deze zwangerschap ook. </p><p>Ik had verwacht dat ik wel op een roze wolk zou zitten, maar dit is totaal niet het geval.. begrijp me niet verkeerd ik ben blij dat ik in verwachting ben, maar zit dus niet helemaal in de wolken.. </p><p>Tuurlijk is het leuk als ik de kleine voel trappen, maar voel me niet echt zwanger ofzo.. het enige is dat ik het af en toe voel en dat ik dikker aan het worden ben en verder voel ik me nog hetzelfde als voor mijn zwangerschap. Soms heb ik ook het idee dat andere enthousiaster zijn over mijn zwangerschap dan ik zelf en voel mij daar soms best onzeker over.</p><p>Herkent iemand anders dit ook of ben ik de enige? </p><p> </p>
 
Herkenbaar. Ik heb dat ook niet gehad, kwam ook wel door de continue pijn die ik had. en merkte gewoon hoe erg ik beperkt raakte en dat vond ik moeilijk om te accepteren. 
Maar onze kleine meid was altijd heel erg welkom en wat ben k nu blij dat ze er is. Die roze wolk kwam ook niet in de kraamweek, maar later is hij echt wel gekomen hoor. Nu is het m'n alles, en vind het zo fijn dat ze er is. 
Dus het komt wel goed hoor.. soms is zwanger zijn niet voor iedereen een groot plezier. 
 
Komt vanzelf als ze er is!!
Ik ben ook nooit zo'n moeder geweest die op een roze wolk zat, de 1 heeft meer zo'n band gevoel met hun buik dan de ander denk ik. 
Maar nu met me kids, ben ik wel zo'n moeder...die om ieder schaafje bezorgt is, dus komt allemaal goed?
 
Komt vanzelf als ze er is!!
Ik ben ook nooit zo'n moeder geweest die op een roze wolk zat, de 1 heeft meer zo'n band gevoel met hun buik dan de ander denk ik. 
Maar nu met me kids, ben ik wel zo'n moeder...die om ieder schaafje bezorgt is, dus komt allemaal goed?
 
Komt vanzelf als ze er is!!
Ik ben ook nooit zo'n moeder geweest die op een roze wolk zat, de 1 heeft meer zo'n band gevoel met hun buik dan de ander denk ik. 
Maar nu met me kids, ben ik wel zo'n moeder...die om ieder schaafje bezorgt is, dus komt allemaal goed?
 
Zeker bij mijn eerste zwangerschap vond ik het zo ongrijpbaar wat er gebeurde. Ik was zwanger en was niet zo'n typische aanstaande moeder die huppelend op een roze wolk door het leven ging. Toen ons zoontje er eenmaal was, was ik wel verwonderd dat ik hem gewoon 'gegroeid heb' in mijn buik maar het heeft even geduurd dat ik op mn wolk zat. Inmiddels ben ik zwanger van de tweede en heb ik ook niet het enthousiasme bij de zwangerschap die ik soms in mijn omgeving zie. Voor mij is het meer een middel om mijn doel te bereiken en 'het moet maar'.
 
Ik geniet dagelijks van mijn zoon en ben helemaal gek met hem dus ik kijk er enorm naar uit om dat straks ook met dit hummeltje ook te hebben. Als mensen zeggen dat ik moet genieten van de zwangerschap want het duurt maar zo kort dan denk ik 'gelukkig maar', vind het kindje zien opgroeien daarna vele malen leuker!
 
Heel herkenbaar! Ben nu 27+2 en ik ben ook erg nuchter en heb op geen enkel moment het ‘roze wolk’ idee gehad. Ik kijk veel meer uit naar het moment dat de kleine man er is. ?‍♀️
 
Ik heb het ook niet. Ben heeeel blij met onze kleine meid (ben nu 37 weken en 5 dagen)
maar zei zelfs laatst tegen Mn vriend “nou snap niet wat sommige vrouwen zo geweldig vinden aan zwanger zijn. Enige leuke is als ze trappelt”
als k er soms met vrouwen over praat zeggen ze ook “oh Jaa je buik ga je nog wel missen blablabla” en dan denk ik gewoon van nee echt niet. Ben zo blij als dat voorbij is. Nou heb ik over het algemeen gewoon een goede zwangerschap gehad. Kon alleen niet meer sporten en ben langzaam en moe en voel me dus constant belemmerd in manier van doen. Nu heb k wel constant pijn omdat ze al ingedaald is. Zoals @hyperdekentje zegt “het is omdat het moet” 
ben zelf nu wel blij dat ik niet de enige ben die het zo voelt/ziet. Want was idd ook beetje bezorgd omdat ik niet op een roze wolk zit/zat. 
 
Terug
Bovenaan