ik voel mijn buik

Hallo allemaal,

Dit weekend ben ik verhuisd. Verhuizen is voor mij altijd stresvol en dit keer was het helemaal erg. Natuurlijk heb ik geprobeerd mijn steentje bij te dragen alhoewel ik niet echt kon tillen. Maar ik heb toch echt het gevoel dat ik teveel heb gedaan. Op een gegeven moment dan voel ik mijn buik gewoon (als ik veel loop en in de weer ben maar ook als ik heel gestrest ben). Het is niet echt pijn ofzo, maar meer dat je voelt dat je buik aanwezig is (het gevoel is moeilijk uit te leggen). Ik krijg dan ook echt het gevoel dat ik moet gaan zitten en rustig moet doen. Ik ben vandaag 15 weken zwanger. Herkennen meer mensen dit? Ik vraag me af of het slecht is namelijk.

groetjes, Jane
 
Hoi Jane,
Ik herken je verhaal helemaal. Vooral als ik veel loop, gestressed ben of iets te veel getild heb dan krijg ik een gespannen, trekkerig moeilijk te omschrijven gevoel in mijn buik. Ik dacht, zijn dit nu harde buiken en heb het aan de verloskundige gevraagd, die zij er eigenlijk niet zo veel op. Volgens hem was het niet zo erg. Ik denk dat je gewoon naar je lichaam moet luisteren en dat het een teken is dat je iets rustiger aan moet doen. Zo leert je lichaam zelf wat je wel en niet moet doen. ook al voel je je goed je kunt gewoon niet zomaar alles blijven doen, zoals verhuizen bijvoorbeeld.
janneke.
 
Hoi Jane,

Ik herken het gevoel, ik dacht ook dat dit harde buiken zijn. Maar uit de reactie van Janneke kan ik nu niet helemaal op maken of dit nu wel of niet zo is. Daarnaast heb ik ook nog last van mijn stuitje en mijn rug. volgens de Gynaecoloog komt dit om dat alles weker wordt in voorbereiding op de bevalling.

Zelf ben ik nu 16 weken zwanger van een tweeling en heb er erg veel moeite mee dat mijn tempo een stapje terug moet. Ik ben al buitenadem als ik thuis de twee trappen naar zolder op moet. Handig want hier staat de wasmachine. Nu tilt mijn man de wasmand naar boven en beneden dus dat scheelt weer.

Ook het huishouden wat ik normaal in een halve dag doe verdeel ik nu maar over twee weekend dagen anders kunnen ze me weg dragen. Mijn man blijft me voor houden dat ik me niet zo druk moet maken en dat hij me wel mee helpt. (Doet hij normaal ook wel maar nu nog meer.)

Ik blijf me maar voorhouden dat het voor een goed doel is, maar van het weekend heb ik wel effe een potje zitten janken. Dan baal ik echt dat mijn lichaam niet mee werkt met wat ik eigenlijk wil. IK denk dan voornamelijk ik ben pas 16 weken zwanger wat moet dat de komende tijd wel niet worden.


Groet Petra
 
Toevallig ben ik ook net afgelopen weekend verhuisd. Bij mijn vorige verhuizing was ik ook zwanger, maar hadden we wat meer tijd, en nog geen kindje rondlopen.
Wat een gestress dit keer. Gisteren zat ik er ook helemaal doorheen.
Ik ben bijna 25 weken zwanger, en heb inderdaad door al dat geren, gevlieg, getil etc. ook behoorlijk last van harde buiken. Ik ben afgelopen donderdag bij de gynaecoloog geweest en hij maakt zich geen zorgen. Tenminste...zolang de harde buiken maar afnemen wanneer ik weer tot rust kom is dit niets verontrustend. Je weet duidelijk de oorzaak; door drukte harde buiken. Je lijf geeft inderdaad dan aan dat je het rustig aan moet doen.
Maar ja, midden in een verhuizing gaat dat zo moeilijk he??
Maak je dus niet veel zorgen, het gaat wel weer over zodra het weer iets rustiger is. Veel succes!!
 
ik denk dat jullie bandenpijn hebben maar sorry dat ik het zeg maar ondanks dat je druk bent met verhuizen moet je toch niet mee gaan helpen deze zwangerschap kun je maar 1 keer doen en die verhuizing komt wel af door anderen dan duurt het maar wat langer als het mis gaat vergeef je jezelf nooit weer want het is hoe dan ook niet goed voor je kind groetjes en veel succes
 
Terug
Bovenaan