Ik vraag jullie aandacht en medewerking....

Hoi hoi

Van de week was ik bij de Etos om voeding voor Stef te halen. Zoals jullie weten is het helaas niet gelukt om bv te geven en ik ben daar best een beetje verdrietig om. Nu ging ik speciaal naar de Etos omdat ze daar die spaaractie hebben waarbij je bij elke 5 euro aan baby-producten een sticker krijgt, waarmee je spaart voor gratis artikelen.
Ging ik afrekenen, kreeg ik geen stickers. Dus ik, bijdehand als ik ben, vroeg waarom niet. Zegt die vrouw: Sja, het is heel erg, en ik vind het naar om te zeggen (dat dan iig wel...) maar je krijgt ze niet op voeding voor baby's tot 3 maanden!!!! Want we moeten borstvoeding promoten.... Ik schoot uit mijn vel!!! Niet tegen haar, want ze vond het zelf ook idioot en ik kreeg dan ook iig 1 sticker, maar ik voelde me zoooo vreselijk beledigd en gediscrimineerd!! Wie zijn zij nou om daarover te oordelen????

Ik heb dus nu een hele boze email gestuurd naar de Etos met  de klacht dat ze zich er niet mee moeten bemoeien en dat ze het niet kunnen maken!!! Ik heb ook gevraagd om me alsnog tegemoet te komen wb de stickers omdat ik vind dat ik er gewoon recht op heb! Ik zou jullie willen vragen (als je ook wel eens bij de Etos komt, of niet) om me te steuenen en ook een klacht te sturen. Het is toch te gek voor woorden dat ze ons daarop afrekenen??

Ik hoop dat jullie het met me eens zijn en me steunen....

Liefs Annet

hoi,

Het klopt wel, er mag ook geen reclame gemaakt worden voor de 1e baby-voeding.
Hier zijn nooit geen acties of aanbiedingen van. Dit schijnt landelijk zo geregeld te
zijn ivm stimulering van de bv.
Het is belachelijk maar waar.

succes groetjes jama

Hoi,

Je geloofd het niet..............maar ik kreeg wel stickers van de etos. Ze zeiden daar niks ever, terwijl Kevin vanaf de geboorte (nou ja, 2 dagen later) al Nutrilon drinkt.

Loekie & Kevin 4 maanden.

Hoi,

Ja ik vind het ook belachelijk. Maar ik geloof dat het wettelijk is geregeld dat er geen reclame gemaakt mag worden voor melkvoeding. Im was info aan het zoeken over de voeding van Jamie en op de site van Nutrilon staat er niets over voeding van 0 tot 6 maanden, omdat dit niet mag.

Groetjes Natasja

Hoi annet
het is wettelijk geregeld dat er geen reclame mag worden gemaakt voor voeding onder de 3-6 maanden. De regering wil dat iedereen borstvoeding geeft.
Als je op de site van bv nutrilon kijkt zie je ook dat ze geen info mogen geven over flesvoeding voor pasgeboren baby's.

Ik geef al vanaf het begin flesvoeding( mijn melkproduktie kwam ook helemaal niet op gang, dit kwam door een extreem laag ijzergehalte en je lichaam regelt het dan zelf)
Ik begrijp het wel dat er geen reclame mag worden gemaakt maar dat je geen stickers krijgt vind ik belachelijk. Ze weten toch niet wat de reden is dat je flesvoeding geeft en mogen je daar ook niet voor veroordelen.
Ik heb dus ook een mail gestuurd. Misschien helpt het maar ik denk het niet.
groetjes sacha

Tja, het is bij wet verboden, dus heel veel zin heeft het niet om daarover tegen de Etos te gaan klagen. Ik denk zelf dat het wel of niet geven van zegeltjes nou niet echt veel invloed heeft op de keuze van mensen voor borst- of kunstvoeding. Maar goed, dat komt  nu eenmaal voort uit een wet die borstvoeding wil beschermen (dus NIET om mensen te veroordelen die om goede redenen voor kunstvoeding kiezen). Ik vind het ook wel wat overdreven om het als belediging of discriminatie op te vatten dat je geen zegeltjes krijgt. Daarmee geeft de winkel toch geen oordeel over jouw keuze voor kunstvoeding? Ze verkopen 't je immers gewoon zonder rare vragen te stellen of lelijk naar je te kijken.

Het is inderdaad wettelijk geregeld dat zuigelingenvoeding niet gepromoot mag worden op welke manier dan ook. Ze mogen er dus nooit wat gratis bijgeven of het afprijzen.
Het heeft geen enkele zin om daar acties tegen te ondernemen hoor. Kunnen ze toch niet onderuit bij Etos.
En ik heb ook weleens wat anders gekocht, duidelijk in de categorie 'baby' waar ik dan opeens geen zegels bij kreeg.... ik vind dus eerder die spaaractie waardeloos. Waar kun je nou ook helemaal voor sparen!

Terug
Bovenaan