Ik weet al wanneer ik ga bevallen

Ja, echt bizar. Ik ben nu 12w4d zwanger en had vandaag mijn gesprek bij de verloskundige.
Ik heb het helemaal niet zo ervaren, maar de bevalling van mijn tweede schijnt nogal stressvol te zijn geweest voor de verloskundige. Bij de afspraak toen ik 37 weken was schatte ze mijn kleine meid op 3100 gram. Maar tijdens de bevalling bleek dat ze "ietsjes" groter was. Na wat geruk, getrek, en geduw had Eline haar sleutelbeen gebroken en bleek ze maar liefst 4680 gram te wegen. Ik vond het allemaal wel meevallen, maar het schijnt toch echt allemaal maar net goed gegaan te zijn.

Dus nu was ik vandaag voor mijn eerste gesprek, en ik had weer helemaal gerekend op de vraag: waar ga je bevallen? Nou, lekker weer thuis. Helaas pindakaas. Ik mag niet thuis bevallen. Ik moet naar het ziekenhuis. Bijkomend probleempje is dat ik nogal snel beval. Bij de oudste binnen 5 uur na de eerste wee, bij mijn dochter binnen 3 1/2 uur na de eerste wee. Daarom gaan ze mij hoogstwaarschijnlijk met 38 weken inleiden.

Pfff, dit viel nogal rauw op mijn dak en is ook wel een teleurstelling eigenlijk. Natuurlijk gaat de gezondheid van mijn kindje, en ook van mij voor, maar ik moet nu echt aan het idee van een ziekenhuis bevalling gaan wennen.

Sorry hoor, nogal een lang verhaal, maar ik moest het even kwijt.

wat raar inderdaad dat je dat nu al weet....het lijkt allemaal nog zo ver weg he!
het heeft zo zijn voordelen in het ziekenhuis bevallen moet je maar denken..even de positieve dingen eruit zoeken...
maar wel balen als je thuis wilde bevallen en er wordt even voor je bepaalt dat dit niet doorgaat...maar wat je zegt, alles voor de gezondheid van het kindje en van mama natuurlijk!
groetjes lot.

sjonge jonge, net een heel verhaal geschreven...maar wie tie is gebleven???

maar wat ik wilde zeggen...het is wel even balen zo ja, en het is nog zo ver weg,om dat nu al te weten...aan 1 kant natuurlijk wel fijn maar als je thuis wilde bevallen dan moet je wel even omschakelen!
maar wat je zegt, alles voor de gezondheid van het kindje en voor de mama natuurlijk, ook niet onbelangrijk!

Lekker bezig Lot ;) Bummer Moonpoon... Ik kan me voorstellen dat dat even slikken is. Maar idd, gezondheid boven alles. Enne... gelukkig heb je nog een hele tijd om aan het idee te wennen. X

Inderdaad, het komt even rauw op je dak, maar je hebt nog een paar maandjes om er aan te wennen en ze zullen het waarschijnlijk niet voor niets doen. Ik zou persoonlijk wel een goed gevoel hebben bij zo'n verloskundige... En wie weet ben je bij de 37 weken wel heel blij dat je net nog drie weken hoeft, maar nog maar eentje....
Groetjes!

Ja, dat is niet leuk zo rauw op je dak.
Aan de andere kant: je kunt nu wennen aan het idee. Sommigen van ons weten dat ze sowieso in het zh moeten bevallen. Ik bijvoorbeeld, omdat de eerste met een keizersnee was.
Ik heb er daarna geen seconde meer over na hoeven denken, want de beslissing was al voor mij genomen. Het is mij letterlijk wel goed bevallen. Zo lang ze maar goed communiceren. Dat is zowel thuis als in het zh van belang.

Wanneer word je aan de gyn overgedragen? Of moet je nu al gelijk voor controles naar de gyn.
Bij mij is dat met ong. 34 weken. Je kunt dan rustig al je vragen daar bespreken. Misschien kan je tegen het einde wel vragen of ze nog echo's maken om te meten. Misschien komt de gyn toch op een andere datum uit.

Sterkte,
Tamar (nu 28+6 wkn)

Terug
Bovenaan