ik weet het allemaal niet meer :s! !

hello mama"s en mama"s 2 be

ik ben al 22 weken en heb 16 april de 20 weken echo gehad en het verliep heel goed mn prinsje is kerngezond tot nu toe gelukkig maar waar ik nu heel erg mee zit is dat ik vanaf het begin van mn zwangerschap echt in een dip zat omdat ik vn marokkaans afkomst ben en mijn vriend niet wist hoe mijn familie der op zou reageren omdat in het verleden ik gedwongen werd door mijn moeder om een abortus te doen toen ik ook zwanger was van de zelfde vriendje die ik nu heb.

nu 2weken geleden zijn ze der achtergekomen dat ik zwanger ben en ik nu afgestoten ben mijn vriend woont zelf bij zijn nicht met 3kinderen en ik ben nu ook bij hun ingetrokken omdat ik geen keuze had ik heb wel sinds ik weet dat ik zwanger ben allemaal instanties gebelt en tot nu toe kunnen ze mij niet helpen vanwege te weinig redens of te lange wachtlijsten ik ben de weg echt kwijt nu want heb zelf geen inkomen ik kan geen uitkering aanvragen omdat mijn vader mij heeft uitgeschreven en niemand mij bij hun thuis wilt of kan inschrijven en een baantje kan nu niet vanwege mn zwangerschap mnijn vriend heeft zelf ook een uitkering ik heb zelf ook niks geregeld voor mijn baby kwa babyuitzet of spullen voor de babykamer wat ik eigenlijk graag wil maar niet kan want hoe ik al zei woon nu zelf bij mn schoonnicht die ook kids heeft dus zal niejj weten hoe ik dat moet doen plus het geld is er niejjplus de motivatie ook niejj vanwege al mijn situatie
heb ook geen verstand van de voorbereiding wat ik nu al zou moeten hebben enzow want sta der eigenlijk best alleen voor het is onse eerste kindje voor ons allebei

hebben jullie lieve mama"s mama's 2 be advies voor mij
 
Misschien kun je via je huisarts bij maatschappelijkwerk terecht om te praten.
En werk is er altijd, zwanger of niet. Tenzij je dit lichamelijk door je zwangerschap niet kunt.
Wanneer je je inschrijft in de gemeente waar je nu woont, kun je volgens mij gewoon een uitkering aanvragen.
Wens je veel sterkte.
misschien kun je via marktplaats wat spuleltjes kopen voor weinig en anders via kennissen of vriendinnen. Bij kringloopwinkels kun je vaak ook wel terecht voor goedkope spulletjes.
 
Inderdaad maatschappelijk werk, ik wee niet hoe oud je bent maar eventueel jonge alleenstaande moederprojecten ( ookal heb je een vriend) vaak hebben kerken (ook al ben je Marokkaans vaak hulpprojecten. Of wellicht een andere moskee in de stad? Die je aan materialen kunnenhelpen. Wellicht oproep op marktplaats waar je om spullen vraagt.
Goed dat je instanties hebt gebeld, maar mijn ervaring is dat la je langs gaat en je je verhaal doet mensen eerder genigd zijn om je te helpen. Ga ook idd naar de gemeente toe. Zij hebben vele ingangen. Nu is er volgens mij geen eerwraak in het spel maar wellicht googlen naar deze instanties en misschien kunnen ze je verder helpen hier.
Succes en sterkte
 
Ik raad je toch sterk aan om een baan te gaan zoeken, een kindje kost geld! Ik zou ook via de huisarts proberen bij maatsch werk terecht te komen, zij kunnen je doorverwijzen naar de juiste instanties en je helpen met deze situatie.
 
Hey meissie,

Ik heb al een keer eerder een bericht van je gelezen en je grootste angst in nu toch werkelijkheid geworden.....wat een vreselijke situatie. Je kan niet eens optimaal van je zwangerschap genieten, echt heel erg! Volgens mij ben je ook nog hartstikke jong....nou, wil ik geen enkele cultuur of geloof veroordelen maar ik begrijp echt niet dat je als ouders je jonge, zwangere dochter afstoot!

Ik denk dat het van belang is dat je vriend sowieso een baan gaan zoeken i.p.v een uitkering en dat je je gaat inschrijven bij de gemeente waar je nu tijdelijk woont. Daarna naar de woningbouw voor een urgentie verklaring (zou ik wel zeggen dat je alleen bent en zwanger) Een vriendin van mij deed dat ook en had binnen 2 weken een huisje. Daarna naar de huisarts om met hem/haar te bespreken welke opties er nog zijn......Spulletjes misschien via marktplaats of de kringloop winkel of misschien kan die nicht jullie helpen, zij heeft immers ook 3 kinderen.

Meid, je moet hier uit komen en je zal alles op alles moeten zetten want een kindje kost nou eenmaal een hoop geld! Misschien kan jij tijdelijk werk vinden, al is het maar iets, dat is altijd beter als niets maar eerlijk gezegd denk ik dat je met 22 weken nergens wordt aangenomen maar toch proberen hoor!

Ik wens je heel veel sterkte, ik vind het echt een schrijnend verhaal. Wens je het aller, aller beste!

Liefs Lynn.
 
Hallo meid,

Wat ontzettend vervelend situatie. Ik snap dat je even radeloos bent. Ik denk wel dat er nog veel mogelijkheden zijn, het zal alleen niet makkelijk worden voor je.

Uitkering kan je altijd aanvragen, maar er zijn ook instanties die gratis hulp bieden bij de financiele rompslomp. Misschien dat de Marokkaanse vrouwenvereniging een optie is. Zij hebben meer connecties en kunnen je denk ik concreet adviseren, ze zitten in Amsterdam en je kan via hun site een afspraak maken. Verder zag ik dat Stichting Wende ook zwangere vrouwen hulp bied met opvang, woonruimte en hulp bij uitkering aanvragen. Ik weet niet hoe oud je bent, maar voor tienermoeders zijn er ook ontelbaar veel gratis instanties die je van advies kunnen voorzien. Aangezien je nu 22 weken zwanger bent zou ik er wel concreet mee bezig gaan en het via dit soort instanties proberen. Zij weten vaak beter wat al je opties zijn op dit moment. Misschien kan je ook hier nog vermelden waar je woont en hoe oud je bent, dan kunnen mensen je wat beter helpen.

In ieder geval wil ik je veel sterkte en succes toewensen komende tijd. Probeer nog een beetje van je zwangerschap te genieten.
Gr San
 
heel vervelend en echt heel erg voor je.... ik zou het via de huisarts proberen, die moeten je verder helpen en weten precies waar jij terecht kan voor alles!

voor de meubeltjes, misschien een idee om marktplaats te proberen, sommige mensen bieden de spullen ook gratis aan en dan hoef je het alleen maar op te halen...

heel veel sterkte en kracht en ondanks alles probeer wel te blijven genieten van je zwangerschap.

groetjes Petra
 
beste mama's en mama's 2 be hartstikke bedank voor jullie reactie wardeer het echt.

ik ben zelf 20 jaar oud en ik heb vaak ook intakegesprekken gehad met instanties en hoe ik al zei is dat ze vinden dat ik niejj veel redens hebben om mij gelijk in ee omvang te zetten of te lange wachtlijsten mijn voorzorg probeert me ook te helpen maar zelf zij ziet in dat het niejj vlot loopt helaas.

ik geef het zowieso niejj op alleen heb ik het wel echt moeilijk heb zelf geen goed contact meer met mijn schoonnicht die is ook elke keer opstap en verwacht dat mn vriend en ik op haar kids letten en de huis opruimen ik kan niejj anders want anders sta ik echt op straat dus moet ik het nog wel volhouden hier :( mijn vriend heeeft ook vaak gesoliciteert maar het lijkt alsof we juist rond deze tijd geen geluk hebben want de meeste baantjes waar hij heeft gesoliciteert zeggen dat ze genoeg mensen hebben

ik heb wel aan mijn voorzorg gevraagt als ik een urgentie kan aanvragen want straks sta ik echt op straat met mn kind maar ze zegt dat ze geen urgentie aan zwangere geven vooral hoe ik geen inkomen heb enzow
 
Terug
Bovenaan