Ik weet het even niet meer

<p>Dag dames,</p><p>Ik ben nieuw hier maar ik moet echt even mijn verhaal kwijt want ik ben zo onzeker. Weet het echt even niet meer. </p><p>Vorige maand heb ik met 5 weken een miskraam gehad. Ik voelde me vanaf de derde week al ziek, verloor bloed en uiteindelijk ook het vruchtje. Het begon toen met een soort ''druk'' down there en wat bloed in slijm. Dat werd steeds meer totdat het echt mis ging. </p><p>Nu zit ik 2 dagen voor m'n NOD en ik vermoed dat ik weer zwanger ben. Niks wijst erop dat er een ''normale'' menstruatie aan zit te komen. Vanaf gisteren weer wat druk daar beneden maar het trekt ook steeds weer weg. Net wat slijm met bloed verloren. Bij een normale menstruatie zou ik dit niet hebben, net als die druk.</p><p>Is het hebben van druk normaal? Moet ik me zorgen maken? En betekent slijm met bloed verliezen dat het weer misgaat of kan het ook goed gaan?</p><p>Ik ben zo onzeker en ik ken niemand die mijn ''klachten'' van druk en bloed met slijm verliezen herkent. Sorry voor dit warrige verhaal maar moet het gewoon even kwijt. </p><p> </p><p>Liefs. </p>
 
Ik zit in hetzelfde schuitje! Vorige maand miskraam met 5 weken, nu weer zwanger vermoedelijk. Maar verlies geen bloed en slijm. Bedoel je afscheiding? Of anders? Weet je of je een eisprong hebt gehad? Kan ook een heel late eisprong zijn misschien? En hoeveel bloed precies? En wat voor kleur? Met stolsels?
 
Ik doe ovulatietesten dus ik weet zeker dat er een eisprong is geweest. Nu weer zwangerschapsklachten die ik vorige maand ook had maar dus ook weer die druk (denk tegen m'n baarmoedermond, alsof er elk moment een stortvloed naar buiten kan komen zeg maar) en weer licht verlies. 
 
Hmm ik weet t niet met licht verlies, maar druk tegen baarmoeder is normaal, hij moet uitrekken dus dat geeft druk. 
Verlies kan je baarmoeder ook zijn, of innesteling. Het is even afwachten. Je kunt een early test doen, of nog even wachten tot NOD. En dan blijft het spannend... 
 
Pfff afwachten is het enige wat ik kan doen. Sta alleen echt even op het punt van in huilen uitbarsten :( wil gewoon zo graag dat het blijft zitten. Dankjewel voor je reactie!
 
Ik denk zelfs dat je al kunt testen hoor. Op 31 mei had ik een miskraam met 4 weken. Twee weken later testte ik negatief. Ik wilde graag weten of de hormonen mijn lichaam uit waren. 
Op 22-06 testte ik positief! Waarschijnlijk is mijn hcg niet weer 0 geweest, maar wel te weinig om half juni nog positief te testen. De test van de 22e gaf aan dat er weer een opbouw in zat. En dat klopt. Ik ben ondertussen 23 weken zwanger. 
Het krijgen van een miskraam is zwaar. Lichamelijk gebeurt er vanalles, hormonen nemen een loopje met je en je krijgt emoties te verwerken waarvan je niet altijd weet hoe je ze een plekje moet geven. Als je heel erg in de knoop zit zoek dat iemand om je heen die je kan helpen. Een vriendin, je ouders of de huisarts kan even het luisterende oor zijn. 
Veel sterkte. Ik wens je het aller beste?
 
Dankjewel, lief! Wat fijn dat het bij jou goedgekomen is!
ben denk ik inderdaad een beetje emotioneel door alles wat er gebeurt :( wil het gewoon zo graag! Ik heb vanochtend getest maar negatief  (nog). Ik probeer het over twee dagen nog een keer als het bloeden niet doorzet. 
 
Het komt bij jou ook wel goed! Alleen duurt het misschien iets langer dan je graag zou willen. En misschien kost het je meer tranen dan je zou willen. Maar dat gebeurt dan met een reden. 
De kans dat het vruchtje niet gezond was is heel groot. Je lichaam herkent het en stoot het af. Hoe frustrerend ook, je weet nu dat je vruchtbaar bent, dat jou chromosomen werken met die van je partner en dat je lichaam heel goed in staat is om iets ongezonds eruit te pikken. 
Wees lief voor jezelf! 
 
Terug
Bovenaan