Ik weet het even niet meer...

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben 4 maanden geleden gestopt met de pil en sindsdien niet weer ongi geweest. We zijn de eerste 3 maand heel erg bezig geweest met zwanger worden, de laatste weken echter minder doordat we druk aan het klussen zijn in ons nieuwe huis.

Nu viel het mijn vriend echter op dat mijn borsten aan het veranderen zijn. Ze worden dikker aan de buitenkant (onder) en in mijn tepelhof zijn de aderen goed zichtbaar. Echt gevoelig kan ik ze niet noemen. Echter als ik op bed ga dan heb ik wel het idee dat ze wat pijnlijk zijn. (een soort drukkende pijn)

Daarnaast viel het mijn vriend op dat de katten ineens veel aanhaliger zijn naar mij toe, zonder dat hij wist dat dat wel eens te maken kan hebben met zwanger zijn.

Een echt misselijk gevoel heb ik ook niet, maar dat gevoel dat het tot aan je keel zit (wat je bij misselijkheid wel altijd hebt) dat heb ik wel weer constant.

HELP...als ik zo mijn eigen tekst lees denk ik: meid ga toch gewoon een test doen, want het zijn allemaal verschijnselen die erbij horen, maar voor mijn gevoel ligt dat toch anders...Ik ben nog helemaal niet ongi geweest en het al 2 negatieve testen gedaan..wat nu als mijn lichaam me weer voor de gek houdt. Soms denk ik ook wel eens dat dat gewoon komt doordat je graag wilt. IK WEET HET GEWOON EVEN NIET MEER!

Sorry hoor...maar het is allemaal zo onzeker..

Liefs Marianne
p.s ik las in een berichtje dat je uit moet kijken voor de kattenbak bij zwangerschap? Hoezo dat??

Hi Marianne,

Al die tijd geen ongi gehad??? Ben je daarvoor al bij de huisarts geweest??
Je verschijnselen klinken inderdaad als of je zwanger zou kunnen zijn....
Raar.....ik zou zeggen test nog een keer.... en als deze negatief is zou ik toch eens langs gaan bij de huisarts (en als deze op vakantie is gewoon bij de vervanger). Ik zou zeker gaan vragen heo het kan zijn dat je nog steeds niet ongesteld bent geweest. Je hoort wel dat meerdere mensen het hebben, maar vaak wil je voor je eigen gevoel weten hoe of wat.

Meid ik denk aan je.
Als je nou toch besluit te testen....laat dan even weten hoe het was.
Ik duim voor je!!

Knuffel Flower

Hallo Marianne,

Nou een vriendin van mij, haar zus is vorig jaar april gestopt met de pil, en is dit jaar maart pas ongesteld worden, omdat ze er heel lang aan heeft gezeten. Maar je hoort het wel vaker hoor dat je ongesteldheid wegblijft. Ik ben zelf in mei gestopt met de pil en bij mij kwam ie wel na 32 dagen op gang maar toen had ik ook erge pijnlijke borsten, en dat heb ik nu niet meer.

Ik hoop dat je er iets aan hebt, en anders zou ik even langs gaan bij de HA.

Groetjes,

Hallo Marianne,

Ik had dat gezegd van die kattenbak.
In de ontlasting van (vooral jonge) katten zitten nl toxoplasmoseparasieten. Deze kan jij ook krijgen, als je toxoplasmose krijgt als je zwanger wilt worden of zwanger bent, dan kan dat kwalijk zijn voor je (toekomstige) kindje. Ik weet niet meer precies wat voor invloed het heeft, maar t kan bijv blind worden.
Zelf hou je niks aan toxoplasmose over, alleen je kindje. (Als je het hebt merk je het waarschijnlijk ook niet.) Dus dat betekend dat je mannetje de kattenbak mag gaan verschonen. Je moet maar eens op sites zoeken, ik weet zo gauw niet meer waar ik het had gevonden, pas in ieder geval op.
(P.s. Het kan ook zijn dat je het allang gehad hebt hoor, dan kun je het niet nog een keer krijgen.)
Groetjes gabrielle.

Hoi Marianne,

Ook bij mij heeft het ruim 5 mnd geduurd voordat ik voor het eerst weer ongi werd na het stoppen van de pil...heel vervelend! Daarna bleef mij cycles erg onregelmatig en na een jaar ben ik naar de ha geweest....doorverwezen naar de gyn en na wat bloedtesten bleek dat ik helemaal geen eisprong had! Nu slik ik clomid en deze moeten bij mij een eisprong teweeg brengen....

Het kan zijn dat jou ongi er straks weer is en dat je eisprong ook normaal is hoor, maar als je twijfelt kun je altijd ff naar je ha!

Succes, liefs moi xxxx

hallo ik heb ook heel erge pijnlijke borsten gehad maar ik ben ook niet zwanger toen geworden maar ja gewoon blijven proberen meid maar die dingen wat je hebt kan best zijn dat je toch zwanger bent ik zou gewoon een testje doen groeten lorraine

Bedankt voor jullie lieve berichtjes...en Gabrielle, goed dat je me dat even hebt verteld, dat wist ik dus echt niet! Al was mijn vriend minder blij met het nieuws hihi...

Jullie allemaal veel succes,

Liefs Marianne

Terug
Bovenaan