Ik weet het even niet meer!

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal..Ik ben nieuw hier  Mijn naam is Joyce,ben 28 jaar en woon nu 5 jaar samen....We zijn nu al ruim 3 jaar bezig om een klein wondertje te krijgen,maar het zit allemaal zo tegen!..Vandaar dat ik jullie graag wat 'raad' wil vragen...

Ruim 3 jaar geleden ben ik gestopt met de pil...Maar na een jaar was mijn cyclus nog niet wat t zou moeten zijn,dus ben ik naar de dokter gegaan en die heeft me doorgestuurd naar een gynaecoloog...En daar werd vastgesteld dat ik PCO heb..
Maar ook adviseerde de arts mij om af te vallen..   hihihi   Ik wist wel dat ik ietsjepietsje te zwaar was,maar dat dat zo een invloed zou hebben dat wist ik niet..
Dus ik aan de lijn... Pffff   Nou na ruim een half jaar was er maar liefst 30 kg af!!!...En verrek,mijn hele ongi huishouding kwam weer op gang!!!...wooow geweldig!!..
Nu konden we dus echt goed gaan oefenen...  
Maar na een hoop oefenen wil het toch nog steeds niet lukken..
Net als nu..Ik ben nu 5 dagen overtijd en heb net een uurtje geleden een test gedaan. Negatief!!!..(DAMNZZ!) Ik heb aaaalle symptonen van een zwangerschap..
Pijnlijke borsten,super moe,beetje een misselijk gevoel enz enz
Maar toch noppes!!!!...
Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik in de vakantie weer wat kg's ben aangekomen,maar hebben die paar kg's zooo een invloed?????...
Ik weet het niet meer...  

Dus eigenlijk heb ik 2 vragen aan jullie....
1. Zou heb echt zo kunnen zijn dat ik die kg's ben aangekomen en ineens niet meer ongi word??.. Maar wel alle symptonen heb!....
2. Kan ik dan misschien schijnzwanger zijn!.. hahaha klinkt raar eigenlijk..   lol

Liefs Joyce

het kan zijn dat je te vroeg heb getest dat je nog niet genoeg hc in je urine heb dus zou over een paar daagen nog een keer testen sucses jolanda

Hoi Joyce,

Wauw wat ben jij een enorme kanjer zeg!!!
30 kilo in een half jaar, respect! Wat goed van je!
Om op je vraag in te gaan. Zelf ben ik ook wat te zwaar: heb een bmi van 29,7. Een BMI vanaf 27 kan invloed hebben op het zwanger raken. Het zit hem echter niet zozeer in het gewicht maar meer in het veel schommelen in gewicht; grote verschillen dus... Dus als jij in de vakantie veel bent aangekomen (ik zou zeggen meer dan 3 kg) dan kan je cyclus weer in de war zijn. Maar dat lijkt me niet aan de hand te zijn. Ik denk dat je of te vroeg getest hebt, of om een onverklaarbare reden (bijv. het weer van vorige week) een wat langere cyclus. 'Gewoon' een weekje wachten en als je niet ongi bent nogmaals testen.
Dat HCG verhaal kan ook nog de boosdoener zijn: te weinig om een positieve test te geven.
Maarre: zelf kijk ik nu enorm op tegen het afvallen; probeer een jaar zwanger te raken en het lukt niet. Sinds 2 weken ben ik weer aan het weight watchen maar het valt me zo zwaar; niet zozeer het ww-en maar meer het wachten op resultaat (en dus een zwangerschap). Vandaar mijn respect voor jou.

Joyce
geweldig zeg dat je zoveel bent afgevallen.
Ik zou ook zeggen even wachten en over een paar dagen weer testen. Je hoort het zo vaak dat er te vroeg getest wordt. Ik help je duimen hoor !!!!!

liefs daan

Nou,die test gedaan gister .... Vanmorgen naar de w.c       zit er iets bruinigs viezigs in... whiiii
Dacht meteen .... neeeeej he!!.. Maar t zet niet door.. Dus sjah,wat is t nou??...
hahahaha...

Ondertussen heb ik besloten om a.s vrijdag weer te gaan lijnen...Ik heb toch t idee dat mijn cyclus door de war geschopt is door die kg's...   pffff   lijnen doe je voor t leven!!..
Vreselijk...

Liefs Joyce

he joyce,

ook bedankt voor je berichtje aan mij .

wat naar voor jullie dat het al 3 jaar niet lukt!!!! je mag trouwens wel wat BMI tjes aan mij geven. 3,5 ofzo. ik dacht namelijk net, DAT moet ik ook weten.
we hebben zo'n weegschaal met alles erop en eraan. (ja ben een anologe gewend) en die gaf 18.7 aan bij BMI.
zou het kunnen zijn dat mijn menstruatie daarom onregelmatig is? (32 tot 42 dagen)

anyway, ik zou ook nog een paar dagen wachten en nog een testje doen. ik lees de laatste tijd veel berichtjes over meiden die pas na 2 weken of meer positief testen!
wat PCO is weet ik niet precies, dan springt er geen eitje toch? word je dan wel ongi?

nou, ik geef meer vragen dan andwoorden .

Hey Esther,

Normaal komen na de menstruatie bij de vrouw in de eierstokken enkele follikels of eiblaasjes tot ontwikkeling, waarvan er meestal maar één verder groeit en tot eisprong of ovulatie komt. Bij vrouwen die aan PCOS leiden worden in de eierstok meerdere kleine follikels gevormd. Deze kunnen maar moeilijk tot groei en ovulatie komen. Dit wordt veroorzaakt door een verstoring in de natuurlijke hormoonbalans. De onderontwikkelde vochtblaasjes die zo ontstaan, worden cysten genoemd. Naar schatting heeft 4 tot 6% van de vrouwen last van PCOS en daarmee is dit de meest voorkomende hormonale afwijking bij vrouwen. PCOS is geen ziekte maar een syndroom. Dit houdt in dat er meerdere symptomen aan verbonden zijn die niet allemaal tot uiting hoeven te komen bij elke vrouw.  

Ik hoop dat ik je hiermee iets geholpen heb!..   lol...
Tis verdomd lastig als je het hebt!..dat wel..

En over dat BMI he ... Daar snap ik helemaal niets van.. Ik had in totaal 40 kg overgewicht en mn BMI was veeeelste hoog..
Ik ben nu inmiddels 30 kg kwijt... ahum  niet liegen,er zijn er van die 30 weer 7 bij!!.. pfff tis ook zo ***** dat lijnen... hihihi alles is gewoon TE lekker.  
Maaaar toen ik 30 kg kwijt was en er dus nog 10 te zwaar ben was m'n BMI uitstekend!!!!..         Das toch raar...
Dat hele BMI zegt me niet zo heel veel...Ik kijk alleen naar de kg's     hahaha daar heb ik t al druk genoeg mee...   lol

Als je nog meer vragen hebt ....   vraag maar hoor!!..        

Liefs Joyce

Ow jah,vergeten      
Je zei,over 2 weken nog een test doen he...Wat ik dan zo raar vind,waarom staat er op de test dan dat je het kan doen na 1 dag overtijd?????...
Klopt dan niet toch?..   hahaha

Terug
Bovenaan