Ik weet het even niet meer

A

Anoniem

Guest
Nu zijn we al in ronde 6 voor onze derde en dat ik allemaal leuk en zo. (al ben ik dus nog niet zwanger)
Heb vanmorgen heb ik een gesprek met mijn baas gehad krijg ik vanaf januari een droomfunctie binnen het bedrijf en nu ben ik bang dat als ik zwanger mocht raken hij er niet echt blij mee zal zijn.

Maar   ik kan toch ook niet zomaar mijn wens opzij schuiven of wel?? een poosje ik weet het niet meer wat zouden jullie doen??

Beppie

Hallo Beppie,

Ik weet niet hoe sterk die wens naar een derde kindje bij jou is, maar daar zal ik heel goed overnadenken.

Ik ben op 18 november bevallen van ons eerste dochtertje Ninthe die dezelfde dag is overleden.
Ik wist al dat ik gen vast contract kreeg bij het bedrijf waar ik werkzaam ben, ik ben vanaf 1-1-2007 in de ww (of nog zw)
Ik moet dus gaan zoeken naar een nieuwe baan, en we weten dat we zo snel mogelijk als kan weer zwanger willen worden en dat ik daar dus tegen aanloop bij een eventuele nieuwe baan.
Toch is mijn wens voor een tweede kindje zo groot dat ik dat niet opzei zet.

Je moet heel goed nadenken, en misschien met je baas gaan overleggen, ik neem aan dat je al parttime werkt dus hij is je niet nodig voor meer dagen in de week.

Liefs Randy

Dat is inderdaad lastig maar wat is precies de situatie? Er zijn bazen die doen overal moeilijk over maar niet redelijk.

Heb je al een vast contract? Je kunt zowieso niet ontslagen worden als je zwanger bent. En werk je al parttime? Zou je voor deze functie meer moeten werken dan je zou willen?
Of gaat het alleen om het zwangerschapsverlof? Dat is toch maar tijdelijk daar komen ze ook wel weer overheen toch?

Ook aan jezelf denken hoor!

Heb weer een jaarcontract gekregen en dat maakt me wel wat onzeker. Ik werk nu 20 uur en met die baan in eerst instantie ook maar over een jaar of wat kan dit uitgroeien tot 28 uur. Vind ik ook niet erg als de kinderen dan op school zitten.

Ben gewoon wat nerveus ineens maar mijn wens zet ik er ook niet voor opzij en ik ga er niet van te voren over praten want wie weet hoe lang het nog duurt??

Het enige wat ze kunnen doen is bij je contractverlenging aangeven (als je dan zwanger bent) dat ze hem niet willen verlengen.
Die kans heb je nu natuurlijk ook als je op je oude functie blijft zitten.

ik zal ervoor gaan meis, en de baan aannemen en gewoon doorgaan met zwanger worden.

Liefs Randy

Bedankt Randy ik denk dat ik dat ook maar gewoon doe. Zal er vanavond nog even met mannetje over hebben maar die zegt waarschijnlijk hetzelfde als jij.

En het is maar 4 maanden dat je wegbent he dus dan kun je weer vol aan de bak op je werk

bedankt voor jullie reacties

heej beppie,

Ik heb nu een baan met onregelmatige werktijden (28 uur) en heb vorige week intern gesolliciteerd naar een baan met 24 uur en regelmatige uren, maar wel twee functies omhoog (verdiensten blijven dus ongeveer hetzelfde). Ik heb nu een vast contract, en de vacature was met een jaarcontract met mogelijkheid tot verlening.

Ik wilde de kans niet voorbij laten gaan dat er een leuke baan langs mijn neus voorbij ging, dus solliciteerde ik. (mijn baas wist er van en weet ook dat ik met zwanger worden bezig ben).
Bij mij kwam dus ook de onzekerheid.
Stel ik werd aangenomen en ik wordt zwanger, dan gaan 4 maanden van mijn jaarcontract al weg voor mijn zwangerschapsverlof, en wordt mijn contract dan wel verlengd na een jaar (welke zekerheid heb ik dan?) en hoe reageerd dan mijn baas (andere als ik nu heb.)

eergsiteren kreeg ik te horen dat ik niet aangenomen was, eigenlijk wel een hele last van mijn schouders, niks geen zorgen, ik heb een goede baan, vast contract en het kunnen altijd minder uren worden. Een hele opluchting.

Als ik jou was zou ik gewoon je kans grijpen, je leeft maar 1 keer en als je hogerop kunt zou ik dat zeker doen. En zwangerschapsverlof wordt voor de werkgever volledig vergoed, het is alleen klote voor hun dat ze dan een tijdelijk vervanger voor je moeten zoeken. Maar als je met iedereen zijn/haar gevoelens rekening moet houden, dan kun je helemaal niks meer. En lullig maar misschien wel realistisch: het kan nog een tijdje duren voordat je zwanger bent (ik heb ook getwijfeld om te vertellen tijdens mijn sollicitatie dat ik zwanger wil worden, heb het uiteindelijk niet gedaan, god weet hoe lang het nog duurt), en dat kun je ook aangeven als het uiteindelijk raak is, dat het al zo lang duurde voordat je zwanger werd, en dat je de hoop eigenlijk al had opgegeven (leugentje om bestwil?).

Nou misschien is mijn reactie wel overbodig, en waarschijnlijk heb je je keuze al gemaakt, maar wilde het toch even typen (heb toch niks te doen).

xxx

Terug
Bovenaan