<p>Hallo,</p><p>7,5 week geleden ben ik bevallen van een prachtige dochter. Ze doet het goed in die zin dat ze goed groeit, 'S nachts goed slaapt en ook goed drinkt, ook 's morgens is ze redelijk vrolijk maar vanaf 14.00 uur tot ongeveer 22.00 uur is ze ontzettend onrustig, huilt ze veel en slaapt ze weinig. Ik heb het hele internet al afgespeurd naar adviezen, tips en oplossingen, maar ik weet het gewoon even niet meer...Misschien dat jullie iets herkennen in mijn verhaal en mij misschien tips kunnen geven. Alvast sorry voor mijn lange verhaal..</p><p>Ik heb het vermoeden dat het bij haar met voeding te maken heeft. Ze is tijdens en na de voeding namelijk erg onrustig (strekken, gebalde vuistjes, met de beentjes schoppen en drukke armpjes). Omdat ze reflux heeft doen wij minimaal 20 min over een fles en houden haar 30 min rechtop. Daarbij krijgt ze johannes broodpitmeel (nutriton) omdat ze anders tot de volgende voeding blijft spugen. Ik heb niet het idee dat de reflux haar pijn geeft, wanneer we haar neerleggen wordt het huilen namelijk niet veel erger. Wel slikt ze veel, heeft ze minimaal 4 keer per dag de hik en overstrekt zich vaak. Maar ik lees overal dat baby's met (verborgen) reflux echt ontzettend kunnen krijsen en dat dit vooral bij het neer leggen gebeurt omdat de maaginhoud dan omhoog komt, dat krijsen doet ze dus niet. Ik heb dus niet het idee dat de reflux voor het gehuil zorgt (bedje staat trouwens ook al iets omhoog). Ik dacht ook aan darmkrampjes, omdat ze johannes broodpitmeel krijgt, kunnen die erger zijn (lees ik overal). Maar zo erg dat ze hier van 14.00 tot 22.00 last van heeft? en waarom dan overdag wel en s'nachts niet? Krampen heeft ze zeker, want soms is ze zo aan het drukken en als ze dan poept zie ik een duidelijke opluchting, maar die is slechts tijdelijk. Ze heeft zo'n 2 tot 4 poepluiers per dag, met gewoon normale dunne poep. Volgens mij is dit ook wel normaal? Obstipatie is het dus ook niet. Ik gebruik af en toe infacol, maar het niet het idee dat dit echt werkt. </p><p>Zou een sprongetje kunnen zijn? regeldagen? duren die zo lang? Huiluurtjes? maar die duren toch ook niet zo lang? Omdat haar voorste fontanel iets naar binnen in gedeukt heb ik zelfs aan uitdroging gedacht, maar ze poept en plas goed dus dit lijkt mij ook niet het geval. Koemelk allergie misschien? Maar ze heeft geen uitslag/eczeem oid. <br /><br />Ik probeer regelmaat in haar dag te brengen, slapen, verschonen, voeden, spelen, slapen. We bakeren haar ook in omdat ze zich anders wakker maakt met haar drukke armpjes. Dit werkt dus alleen 'S ochtends en 'S nachts.'S middags doen we hetzelfde, maar slaapt ze niet en blijft ze huilen. En als ze wel slaapt is dit max een uurtje. Even laten jengelen/huilen werkt ook niet, ze blijft er echt in hangen en troosten werkt ook niet. We moeten haar echt uit bed halen en met haar gaan lopen/wiegen omdat haar rustig te krijgen. Soms valt ze dan weer in slaap, maar zodra we haar in haar bedje leggen is ze weer wakker en huilt ze. ik heb een draakzak, dit werkt misschien een uurtje..sowieso duurt het 10 min voordat ze geaccepteerd heeft dat ze in de draagzak zit. Na max een uur gaat ze weer huilen en druk doen en wil ze er echt uit. Ze slaapt in de kinderwagen, maar zodra ik de kinderwagen weer naar binnen rij, wordt ze wakker en huilt ze. We hebben een schommelstoeltje, maar ook dit is geen succes. <br /><br />Ze is dus erg onrustig, ondanks dat we echt wel de regelmaat adviezen opvolgen. Soms denk ik dat ze ook oververmoeid is. Ik probeer dus echt goed op die signalen te letten en leg haar op tijd in bed..maar slapen ho maar. Maar waar ze dan wel last van heeft? geen idee. We zijn al bij de osteopaat geweest ivm met voorkeurshouding. Hij vond haar ook erg onrustig en vooral strijdbaar. Hij gaf ook aan dat ze geen last van de reflux leek te hebben. Ook de fysio komt hier wekelijks langs om aan de houding te werken. Ook zij vond dat ze erg veel huilde. Na de laatste fles tussen 22.00 en 23,00 leggen we haar wakker in het wiegje naast ons en is ze stil en slaapt ze tot soms wel 06.00/06.30. Ze wordt ook nooit huilend wakker, na die 1e fles valt ze vaak weer probleemloos in slaap. </p><p>Ik merk aan mijzelf dat ik hier erg gespannen van wordt en continu aan het observeren ben wat ze doet, wanneer en hoe. Vervolgens google ik er op los, maar kan niet vinden wat haar echt zou kunnen helpen of wat we niet al doen. Ik durf bijna niet met vriendinnen af te spreken omdat ik bang ben dat ze gaat huilen. Met kerst gaan we bij mijn schoonouders eten, maar ik zie het gewoon echt niet zitten omdat ze waarschijnlijk heel de avond huilt. Ik vind het zo zielig voor haar want 's morgens zie ik wel een vrolijke baby die lacht. Volgende week moeten we weer naar het CB, daar ga ik dit ook zeker voorleggen. Maar voor nu zijn alle tips en adviezen welkom..ik weet het even niet meer. </p>