ik weet het even niet meer

Ik zit in een mega dip.
Nee niet vanwege mijn zwangerschap, alhoewel het speelt misschien wel mee.

Ik kan gewoon even tegen helemaal niemand meer. Op mijn werk heb ik knetterde ruzie met mijn baas (vindt het normaal dat een collega die iets had over genomen tijdens mijn afwezigheid vanwege de miskraam dat blijft doen, terwijl het toch duidelijk hoort bij mijn functie).

Een ex die niet eens het fatsoen heeft om ook maar iets voor zijn kinderen te doen. Zelfs even spijkerbroeken en ondergoed meewassen met de eigen was is teveel. Resultaat is dus dat nu ze in de vakantie daar een aantal dagen zijn, ik een giga berg wasgoed terugkrijg, dat mag wassen zodat ze een aantal dagen later dat weer schoon mee kunnen nemen. Is toch van de zotte.

Ik kreeg zelfs het koffertje terug met de badpakken nog nat (en dus de kleertjes die nog wel schoon waren, kunnen ook gelijk de was weer in), een onderbroek waar de jongste een ongelukje in had gehad, gewoon tussen de kleertjes, dus alles stinkt naar urine. En omdat ze laatst een keer een dag langer bleven en alle ondergoed al op was, moesten ze maar  gewoon in hun vuile ondergoed blijven rondlopen.

Morgen moet ik op kraamvisite bij mijn broer. Ik wilde daar graag even met mijn gezinnetje heen, omdat het toch wel emotioneel  zal worden leek me dat het prettigst, worden mijn ouders  (die daar dus de hele week al heen rijden)    ook weer uitgenodigd. Ik snap het ook wel, maar ik kan me bij hun jongste nog herinneren dat ik geen enkele kans kreeg om met hem op schoot te zitten, omdat mijn vader vond dat hij de meeste rechten had.

En weet je wat het gekke is, het is allemaal niet nieuw, maar ik kan er nu gewoon even niet tegen, kan het even niet gewoon naast me neer leggen. En daar baal ik nog het meest van, dat ik me zo laat beïnvloeden door alles en iedereen om me heen. Terwijl mijn kiddies, mijn man en ik toch de allerbelangrijkste zijn en verder er niets toe doet.

Sorry meiden moest het even kwijt.
Vergeet het maar snel, probeer ik ook.

Miep

Hey lieve Miep,

Wat kan alles soms zo ontzettend op een bal lopen he, dat je het inderdaad ff allemaal niet meer los van elkaar kan zien en even baalt van alles en iedereen. Klinkt ook allemaal heel erg naar wat je vertelt, en ik vind het onvoorstelbaar zoals jouw ex zich gedraagt, maar ik weet ook dat dat heel vaak voorkomt. En degenen die er het meest last van hebben zijn natuurlijk die meiden, zo zielig!!! Wat hebben ze dan een geluk met jou als mama. Maar je doet daar verder helemaal niks aan en da's zo ontzettend frustrerend omdat je zo machteloos staat. Je kan z'n haren wel uit zo'n hoofd trekken om er wat verstand in te krijgen niet?
Meid, over een paar daagjes ziet het er hopelijk allemaal weer een stukje rooskleuriger uit. Kun je je broer niet van te voren instrueren of toch zorgen dat je er even bent voordat je ouders er zijn? Zodat je er misschien toch even op jouw manier van kunt genieten?
Ik wens je veel succes...!
Liefs Solleke

Lieve Miep,

Het lijkt ook wel alsof dat dan ook allemaal tegelijk moet komen, he.

Dat je Ex ze niet helemaal normaal op een rijtje heeft wisten we al, maar hij lijkt elke keer weer wat nieuws te kunnen verzinnen.

Je zei al dat je het op je werk niet helemaal lekker loopt. Bijt maar mooi van je af, hoor. Dat zal ze leren taken van je af te nemen!! (N.b deze tekst aub niet letterlijk interpreteren! )

Wat Solleke zegt klinkt wel logisch, voor de verdeling van de drukte is het misschien handiger wanneer jullie niet allemaal te gelijk komen, toch? Dan komen je ouders gewoon op een ander moment dan jullie?!?

Maar doe je het wel rustig aan?! Haal rustig adem en tel tot 10 (of verder als dat nodig is) en  laat je de kop niet al te gek maken. Da's voor jou en ini-mini-miepje niet goed!

Suc-6 Nanda

Lieve Miep,

Ik wou dat ik het allemaal voor je kon oplossen. Helaas gaat dat niet. Maar ik bied je wel een luisterend oor, en een dikke knuffel ! Hopelijk werkt dat ook een beetje. En schrijf het allemaal maar lekker van je af!

Groetjes, Kat

Hoi Miep,

Probeer het toch een beetje zo te zien dat je er nu slechter tegen kan omdat je weer ZWANGER!!!! bent.
Wel balen zeg, dat gedrag van je ex. Kan me voorstellen dat het je ex is.... Hebben de kinderen het wel fijn gehad want dat is natuurlijk het belangrijkste!
Voor de kraamvisite wens ik je veel sterkte. Hebben je broer/schoonzus daar ook geen oog voor dan?
Hoop dat je snel weer wat lekkerder in je vel zit. Misschien wanneer het weer wat beter weer wordt en je in je mooie tuintje kunt gaan zitten die je met hulp van de rode mutsen zo mooi hebt gemaakt!!

Liefs Ineke

Hi Lieve Miep,

Het houdt maar niet op hé lijkt het soms. Het lijkt me zo moeilijk als je ex het je zo moeilijk maakt. Het is voor ons nog nooit een probleem geweest om de kleine netjes thuis af te leveren met een koffer schone spullen. Als die jongen hier is hoort hij hier en zorgen wij voor alles, ja tot aan de was aan toe. Kom op zeg!! Ik hoop dat de meiden het in ieder geval leuk hebben gehad. Ik hoop dat je het eens met je ex kunt bespreken als je weer wat beter in je vel zit, wacht hier liever nog even mee.

Dan ook nog troubles op je werk. Ik denk dat het niet gek is om sommige dingen even te laten gaan. Je bent net zwanger en dat vergt veel energie, je bent extra gespannen door die mk, je hormonen maken je prikkelbaarder het helpt allemaal niet mee. Ik hoop dat de bedoelingen van je baas en collega goed zijn!!! Ik merkte gister maar weer ff hoe zwaar de spanning op mijn schouders drukte, ik heb het gevoel de wereld nu weer aan te kunnen, die zekerheid dat het goed gaat daar binnen is zo ontzettend belangrijk, onderbewust vreet het zo aan je. Doe het aub rustig aan, laat mensen dingen voor je doen en trek het je niet te veel aan. Als je straks wat verder bent en wat meer zekerheden hebt kun je het heus allemaal wat beter aan. Maar nu aan jezelf en dat kleintje denken!!!!!!

Ik denk dat je die situatie met je ouders bij je broer ook maar een beetje zou moeten ontlopen. Ga daar lekker naar toe als zij er niet zijn dit is ook weer best zwaar.

Poeff weer een heel verhaal, hoop dat je je snel een beetje beter voelt. Wanneer mag je voor controles e.d.?

Dikke knuffel en kop op!!! Je vindt je optimisme heus weer!!
Liefs,
Daantje

Meiden,

bedankt voor jullie lieve reacties, doet me echt heel goed.

En Daantje ik ben heel blij ook eens te horen dat het inderdaad normaal
is dat de was van de kinderen gedaan wordt als ze bij hun vader zijn.

Kijk als ze er één nacht en dag zijn, dan vind ik het helemaal geen
probleem om de was te doen, maar laatst waren ze er vier dagen (drie
nachten), en ik krijg weer een bult was terug, want zelfs de schone
kleertjes worden zo tussen het vieze ondergoed gegooid, zodat ik het
weer kan wassen.

Op het moment ben ik dan ook vrij opstandig, en liep al te denken om de
kinderen of geen kleren, of de boel maar weer vies mee te geven. Maar
daar zou ik mijn kinderen mee kwetsen en dus gaat er maandag gewoon
weer een koffertje met schone kleren mee. Met instructies aan de
kinderen om hjet vuile wasgoed even apart te houden. (Verdomme zeg mijn
kids moeten mijn ex en vriendin zowat opvoeden).

Mijn ex vindt dat als hij de kinderen ophaalt, ze te eten geeft (alle
dagen patat, pizza en pannenkoeken) en ze verder op straat gooit, dat
hij dan voldoende doet. Hij meent dat hij door het betalen van
kinderallimentatie van alle zorg ontheven is, en geen
verantwoordelijkheid meer heeft.

Tja en de meiden die krijgen het door he, want beide oma's doen de was wel (en dat is heel lief zij mijn oudste)

Ik zeg zelden een negeatief wordt over mijn ex tegen mijn kinderen,
maar dit keer heb ik toch wel laten merken dat dit niet de manier is om
met je kinderen om te gaan. Tja ik moet ze toch opvoeden he, en straks
vinden ze het heel normaal dat je in vuil ondergoed blijft lopen (wat
daar ook nogal eens gebeurd) en dat je je vuile was bij moeders dumpt.

Nou meiden, ik heb weekend, ik ga maar eens even rustig aandoen. Straks
op kraamvisite (2,5 uur heen, 2,5 uur terug, pffffffffff).

Kus

Miep

He Miep,

Wat een narigheid allemaal zeg en wat kan die ex toch een draak zijn om zich zo makkelijk alles van zich af te schuiven. Das wel heel simpel toch. Denk dat als je weer wat bedaard ben er toch eens grondig over moet praten met hem want dit kan toch zo niet. Ieder zijn verantwoordingen toch!!
Meid hou je taai!!

groetjes astrid

Terug
Bovenaan