Ik weet het even niet meer!!!

Hallo allemaal,

Mijn zoontje is nu 4 weken oud we zijn bij de 1e week al over moeten stappen op omneo van nutrilon om dat hij erg moeilijk poepte en aan het spugen was.
Maar hij blijft er van terug geven,op het cb zeiden ze dat ik over moest gaan op nutrilon pepti om te kijken of het geen koemelk allergie was.
Nou waren we gisteren ook bij de fysio geweest met hem omdat hij ook erg onrustig was en voorkeurshouding,moeilijk slapen en heel veel huilen.
Om te kijken of hij het kiss-syndroom had (last van de nekerwerveletjes kijk op www.kiss-kinderen.nl voor meer info).
En inderdaad hij heeft het kiss-syndroom wel in een lichte mate.
Mijn andere kindje had het ook maar dan in een erge mate.
Maar goed fysiotherapeut rade het even af om over te stappen op de pepti omdat bij de kiss ook spugen kan voor komen.
Nou heeft de fysio hem gisteren al wel een beetje behandeld en moet ik volgende week weer terug komen.
Maar hij blijft terug geven meestal komt het samen met de hik en dan komt er een mondje terug ook boert hij heel slecht en als hij weer in bedje ligt dan spuugt hij vaak ook nog wat in zijn bedje.
Hij groeit verder wel goed want we hebben hem dinsdag laten wegen.
Hij krijgt nu 6x 110ml.
Ik weet nu verder ook niet meer wat ik er mee kan doen want de een zegt zus en de ander zo.
Hebben jullie misschien ook ervaringen hiermee?
En eventueel tips of adviezen want ik weet het even niet meer.
Zou makkelijk zijn als de kleintjes konden praten af en toe.

Hoi miranda,
Mijn meisje krijgt ook pepti...ze is nu 6,5 mnd.Ze heeft gehuild/gekrijst en had voorkeurshouding na rechts de eerste weken van haar leven.We zijn ook 3 keer bij osteopaat geweest voor behandeling.Ik kreeg tip van fysio van mijn moeder stap eens over op pepti...en dan gevoel had ik al dat ik dat moest doen.Dus ook gedaan en het gaat goed,ook maak ik de flessen met spa blauw ipv afgekookt water en doe rond de 20 cc rooibos thee erbij dat is goed voor krampjes(bijv 160 water+20 thee+6 schep pepti).Dit alles heeft me een ander vrolijk kindje gegeven.Mijn meisje spuugt ook wel hoor,vooral als je haar wat dwingt te drinken.De ene dag spuugt ze bijna niks en andere weer wat meer.Maar groeit ook goed.
Ik zou je willen aanraden doe wat je gevoel je zegt....echt.
groetjes gaby

Wat ik vooral heb geleerd is dat je moet doen waar jij je goed bij voelt, luister naar je eigen gevoel! Mijn zoontje heeft ook aan de omneo gezeten en dronk altijd erg slecht. Zelf had ik steeds het idee dat er iets anders speelde, dus heb ik iom de kinderarts besloten over te stappen op de pepti! En nu blijkt hij een kea (koemelkeiwitallergie) te hebben. Daarbij ook veel last van overstrekken, waarvoor fysio.
Alleen is het inderdaad niet slim om alles tegelijkertijd te veranderen, dan weet je nog niet waar het aan ligt! Succes!

Hoi,

Mijn dochter kreeg ook Omneo ivm krampen. Ze heeft de 1e 6 maanden regelmatig een beetje gespuugd. Ze had er zelf geen last van en het was ook niet zoveel. Na een maand of 6 is het vanzelf over gegaan.
Als het spugen niet heel erg is kan je ook nog even wachten met het overstappen naar een andere voeding.

Groetjes

Hé, mijn zonntje is ook in twee weken tijd 600 gram aangekomen.
En ook ik heb het gevraagd aan het cb of dit geen kwaad kan en mij
hebben ze verteld dat dit niet erg is omdat baby's borstvoedingsvetten sneller
afbreken dan flesvoeding dus ik mocht gewoon doorgaan met voeden.
Maak je geen zorgen en volg lekker je eigen gevoel!

Groetjes Bernadet

hee miranda ik heb een zoontje van 11 weken en ook in begin toen hij net 4 weken was ook over gestap op omneo maar het leek er wel op dan mijn zoontje er meer   van ging spugen zal bij begin beginnen oke toen gerrit 3 dagen oud was (gevoel had dat hij stikte )in de voeding raar gezicht heb aan de verloskundige gevraagd wat dat kon zijn ze zei dat er meschien wel vruchtwater in zijn longetjes zaten ik dacht hehehe niks ernstig   maar op de 2 kerstdag precies het zelfde na de voeding (kan soms een uur tussen zitten)had hij het weer .duurt een paar seconde de aanval dus naar de dokterswacht hij heeft het hartje en de longen geluisterd niets aan de hand tot twee weken terug op een maandag weer heb de huisarts gebeld en die stuurde mij naar de kinder arts heb afgelopen weekend met gerrit in het ziekenhuis door gebracht voor opservatie wat blijkt nu hij heeft reflux en krijgt nu ar voeding   de voeding wordt dik in zijn buikje dus er komt weinig terug ikke blij wat ik   met dit verhaal wil zeggen dat je het toch in je achterhoofd moet houden dat het dat ook kan zijn heb er over bij de cb voordat je verandert van voeding kijk gerrit had het een paar dagen achter elkaar de aanval  komt omdat hij meer beweegde en ik veranderde ook elke keer van voeding wel 3 keer aan toe   groetjes eppie

Hoi Miranda,

Ik heb net ook al gereageerd op een andere plek.
Maar mijn zoontje spuugde ook heel veel, was heel onrustig etc.
Ik geef nu Nutrilon en daar doe ik 2 schepjes jbpm bij.
Het spugen is veel minder.

Misschien is het slim om gewoon even met zoiets simpels als dit te beginnen. Dan kijk je zelf hoe het gaat en verandert er niets kun je altijd nog andere stappen ondernemen.

Je word zo echt gek van wat iedereen zegt (cb, fysio) Je moet gewoon je eigen gevoel volgen hoor. En oppassen dat je dat niet kwijtraakt door al die toestanden.

Sterkte en succes ermee!

Terug
Bovenaan