ik weet het even niet meer

dag mama's..

ik zit even met een "probleem"
onze zoon van 2 maaden dronk eerst 5 flessen per dag (bijna 2 weken lang) en sliep s avonds lekker door om 21.00 de fles en dan kwam hij weer om 03.30.
maar sinds een week gilt hij als de fles leeg is en komt hij nu ook weer s nachts voor de fles dus heeft hij weer 6 flessen...
nu zeiden ze op het cb dat ik hem wel 5 flessen mag gaan geven en dan 180cc.
maar wat bedoelen ze dan 180 helemaal klaar of 180 water??
volgens het schema mag hij dan wel 180cc maar als ik daar nog schepjes bij doe
(hij krijgt al voeding voor hongerige baby's) dan zit hij op 200cc.

ik weet het even niet meer!
zelf ben ik ook niet lekker dus zit er even door heen...
wat zal ik nu doen?meer in de fles of 6 flessen aanhouden?
alvast bedankt..

hij woog maandag 5480 en ik 57cm

hoi ,
Ik denk dat ze op det cb bedoelen 180cc water +6 schepjes voeding.Bij mijn dochter heb ik hetzelfde gehad.Op den duur gaf ik haar een beetje nutriton erdoor sommige doen dat ook wel met rijstbloem geloof ik dan wordt de voeding wat dikker dat is wat zwaarder in de maag sindsdien slaapt onze dochter door.Ik kijk meestal wat ze zelf aangeeft en als ze een keer een fles meer wil dan geef ik haar dat maar ik kan me voorstellen dat jullie graag van die nachtvoeding afwillen.Anders probeer jullie zoon om een uur half 12 of 12 uur nog ff wakker te maken voor een fles(doen wij ook nog)ik hoop dat het voor jullie wat makkelijker mag worden en beterschap!groetjes mama van kayleigh

Hay,

ik heb zelf altijd eerst de schepjes erin gedaan en daarna het water toegevoegd tot 180cc. Denk dus ook dat ze bedoelen 180cc kant en klaar. Anders zouden ze wel zeggen 200cc. Maar om het zeker te weten zou ik anders even met het cb bellen. Dan weet je het in elk geval zeker.

Gr CJ

Hoi!

Maakt het wat uit dan die 20cc verschil??
Ik zou gewoon lekker wat bijmaken, en kijken wat er op gaat... honger is honger...
Ik eet mijn eten ook niet afgemeten, de ene keer iets minder/meer dan de andere keer.

Groetjes Debby

Hoi,

bij het consultatiebureau zijn ze er waarschijnlijk van uitgegaan wat er op de verpakking van de melk staat. 180 ml water en zes schepjes. Dat heeft mijn tweede zoon ook altijd gehad bij voeding voor hongerige baby's. Omdat hij nog steeds honger bleef houden deed ik er johannesbroodpitmeel doorheen. Verder heeft hij totdat hij met negen maanden uit een tuitbeker ging drinken (hij weigerde ineens de fles) altijd een speen gehad voor pasgeborenen. En dan in een fles van difrax goed strak, ook aan de onderkant. En dan had hij nog de fles binnen vijf minuten leeg. Ik heb het wel eens geprobeerd maar kreeg er geen druppel uit.

Succes ermee.

groetjes van Marloes

Hoi hoi,

180cc water + 6 schepjes (maakt dus 200cc). Kindjes drinken wat ze nodig hebben, is die 200cc teveel voor hem dan laat hij echt wel wat staan.

Zorg wel dat hij ongeveer 20minuten over de fles doet, anders kan het zijn dat hij nog zuigbehoefte heeft (als hij sneller drinkt dan kleinere speen gebruiken of voeding afwisselen met speentje)

Doe je eerst de 6 schepjes in de fles en vul je het daarna aan tot 180cc dan krijg je een verkeerde voeding/water verhouding. Dat is niet goed voor de niertjes.

Maak je er alstjeblieft niet druk om!!!!!!   Deed ik de 1e maanden ook, niet doen...zonde van je tijd!!!

Heel veel sterkte,
gr.Eveline

Hoi,

Ik zou ook 180cc water doen en dan het eten erbij. Want dan weet je zeker dat hij genoeg binnen krijgt. Als hij niet meer wil dan 180cc is het goed maar als hij de fles leeg dringt is het ook goed. En als je het zeker wil weten dan ben je het cb toch. Daar zijn ze voor. :) Succes

Terug
Bovenaan