ik weet het even niet meer

hoi dames

ik heb gisteren mijn echo gehad en na mijn berekening zou ik ongeveer 6 weken zijn.
mijn laatste ongesteldheid was op 26 maart.

komt tie;

er was alleen een vruchtzakje te zien en verder niets,dat is wel mogelijk als je 4 a 5 weken bent.

de vk zei dat ik er maar vanuit moet gaan dat het verkeerd is en dat het wel op een menstruatie zal eindigen omdat ik 11 dagen terug een test heb gedaan en deze licht (niet helemaal licht) positief was en ik dan dus toch ongeveer 6 weken zal moeten zijn en dan zal er echt wel iets te zien zijn.

kan het niet zijn dat ik later ben bevrucht ofzo?
ik heb wel een lange cyclus en lees op internet dat dat er wel mee te maken kan hebben dat de berekening dan vaak niet klopt

ik maak me eigen niet blij en ga uit van het ergste maar toch zeg er een stem in mijn hoofd dat het allemaal goed komt en dan ik gewoon zwanger ben!

heb wel verschijnselen zoals moeheid,zere borsten en grotere borsten,misselijk en dit praat ik mezelf niet aan,ik voel me eigen echt zwanger!
ben al eerder zwanger geweest en toen voelde ik me ook zo

zijn er meiden die dit ook hebben meegemaakt?
kan wel wat steun gebruiken

xxx

Het zou inderdaad zo kunnen zijn dat je korter zwanger bent dan volgens de berekening. Je hebt een lange cyclus zei je al.
Maar ja, als er een leeg vruchtzakje is te zien, lijkt mij dat je zwanger was maar dat het vruchtje is afgestoten. Omdat je wellicht wel zwanger was heb je wel verschijnselen, dat kan even duren voor die verdwijnen.
Ik vind het rot voor je, maar wil je geen valse hoop geven... Ik heb zelf bij mijn 1e zwangerschap een miskraam gehad bij 12 weken. Ben nu zwanger van ons 3e kindje.
Sterkte,
Sonja

Hoi,

Lastig zeg!

Ik heb zelf een niet al te lange cyclus maar wel een late eisprong en ik weet dat er mensen zijn die een nog veeeel latere eisprong hebben ergens bij de 20-25 dgn en bij de 30 ongesteld worden....

Maar goed ik denk ook dat een leeg vruchtzakje idd een miskraam is/gaat worden. Wil idd geen valse hoop geven maar ik denk dat je er beter op kan rekenen.

Sterkte!

Ester

hoi,
ik heb bij mijn vorige zwangerschap met 6 weken echo gehad (ivm heftige buikpijn). Hierop was alleen een vruchtzakje te zien... De gyn zei dat ze niet kon uitsluiten dat het alleen een vruchtzakje zou blijven. Ik moest 2 weken later terugkomen. Spannende weken hoor! Je leeft tussen hoop en vrees: "wordt het een windei of groeit er toch een vruchtje?". Gelukkig was er op de echo erna een wurmpje van 1cm te zien. Ik bleek 5 dagen minder ver dan volgens mijn cyclus (maar heb onregelmatige cyclus, dus moeilijk te bepalen).
Een andere vrouw hier op het forum heeft ter geruststelling een vroege echo gehad, ter geruststelling ivm minder positief verlopen vorige zwangerschappen. Bij haar was ook in eerste instantie alleen een vruchtzakje te zien. En bij volgende echo ook een vruchtje zichtbaar!
Hopelijk verloopt het bij jou ook positief!! Sterkte met spannende en onzekere tijd!
Groetjes mira, 14weken zwanger van nr2

hallo happymama24

Ik heb bij deze zwangerschap met 5 weken en 6 dagen een echo gehad en toen was er ook niets te zien. Inmiddels ben ik 14 weken en voel ik mijn kindje al (heel af en toe)

Ik heb toen hier ook dezelfde vraag gesteld als  die jij  steld want ik was helemaal hopeloos toen. Ik wil natuurlijk ook geen valse hoop geven maar ik heb toen de vk gebeld omdat ik gek werd van mezelf,maar ik vertelde dat ik behoorlijk veel zwangerschapskwaaltjes had, zoals misselijk en moeheid. Zij vertelde mij toen dat de echo veel ste vroeg was en dat ik er echt vanuit moest gaan dat er wel een kindje zat.

Ik ken je probleem heel goed en ik ga voor je duimen dat het ook allemaal in orde is.

Soms is het maar beter om even te wachten met een echo maken, iedergeval bij mijn volgende zwangerschap ga ik dat zeker doen.

Succes

Gr. Ingrid

hoi,
jakkes wat een onzekerheid. Nog zo lang in spanning zitten. Vreselijk. Maar dat je vk zei dat je toch al 6 wk geweest moet zijn toen je de test deed vind ik wel een beetje onzin. Ik deed hem toen ik amper 5 wk was en toen was die ook al posititief. Heel veel sterkte de komende tijd.

Hoi happymama,

hoe lang is jouw cyclus dan? Een normale cyclus is 28 dagen, en dan zou je ergens rond 9 april je eisprong moeten hebben gehad en dus nu 7 weken zijn, (dan had je vanaf 23 april kunnen gaan testen). Maar als jij zegt een lange cyclus te hebben, dan wordt het al heel anders, dan kun je niet rekenen met de normale 4 weken! Je kunt pas testen 2 weken na je eisprong (en die is bij een langere cyclus later: je wordt alstijd 2 weken na je esiprong ongesteld)  en dan nog is het afwachten, omdat de innesteling soms ook gewoon wat langer kan duren....
Dus om echt goed te rekenen moet je uitgaan van je langste cyclus van het afgelopen half jaar, geloof ik... en dan zul je dus idd wel later zijn...
Hoe staat het er nu voor?

Terug
Bovenaan