Ik weet het even niet

Vandaag eindcontrole gehad. Stelde niets voor: gaat het goed? Mooi, tot ziens.
Dat was het. Nou zei ze wel: de meeste vrouwen hebben na 14 dagen een eisprong. Nou ben ik meestal om de 5-6 weken ongesteld, dus dacht ze dat het ook wel langer kon duren. Ik wilde gaan testen met ovulatiestesten van matcare. Eigenlijk volgende week beginnen, maar toch vandaag maar getest: 2 strepen: mijn eisprong zou er dus aan zitten te komen.
Nou willen we eigenlijk gelijk verder gaan, niet wachten. We zijn best "op leeftijd" en het leeftijdsverschil met de oudste wordt ook steeds groter. Maar... ik verlies af en toe nog een fliebertje oud bloed, wat moeten we nou? Eisprong laten schieten of er toch maar voor gaan. Het is moeilijk, kan het echt kwaad om al weer te klussen (blijf het een rare term vinden) als je soms een fliebertje verliest. Als het nou helder bloed zou zijn of veel oud bloed lijkt het me wat anders. Wie weet het?

groetjes, keesje

pff ja moeilijk om dan te beslissen lijkt me.... zelf was ik na beide bevallingen daar vrij 'strikt' in... elk bloed zou nog een wond kunnen betekenen en dat vond ik doooodeng dat er misschien iets zou kunnen gebeuren qua infectie etc.
Maar ja de wond zal nu een stuk kleiner zijn dan na een voldragen zw.schap lijkt me (maar of dit zo is weet ik eigenlijk niet eens).
Heb me hier zelf nog niet zo in verdiept natuurlijk, het moet nog komen.... zou het zelf toch ook wel zonde vinden om een kans te verspillen (want elke maand is weer een kans!) zeker als de test aangeeft dat je eisprong er aan zit te komen, maar wat wijsheid is?!

groetjes,
Marije

Hoi Keesje,

Ik zit daar ook mee. Wanneer is het oke om weer te beginnen? Bij mij is het net een week geleden eigenlijk en ik zit nu al te denken van...wanneer zou het mogen etc. Ze zeggen als je stopt met vloeien en dat is al bijna gestopt maar heel af en toe...met afvegen nog iets. Maar ik vind het zelf te vroeg voor mijn lijf maar mn hoofd en hart schreeuwen om door te gaan. Ik ben ook al 38 en wil helemaal geen maanden wachten. Het is ongelooflijk wat een impact zoiets kan hebben he. Dat verlangen naar een kind.

Heel veel succes met wikken en wegen....hier nog een wik en weeg-ster!

Liefs Petra

Hoi
Ik heb dus met veel moeite en verdriet toch gewacht op mijn 1e ongesteldheid. Mijn gyn zei dat dat beter was. Ik probeerde er tegenin te gaan en zei: ja, dat zeggen ze na een zwangerschap ook. Maar ze vond het na een miskraam (missed abortion) toch anders en ze zei: als er maar 1 snippertje is blijven zitten komt dat met de volgende menstruatie mee en als je gelijk zwanger ben geeft dat snippertje meer kans op een miskraam. Als het snippertje dan naar buiten komt heb je kans dat de zrest( een nieuwe zwangerschap) ook mee komt.
Ook wilde ik me opgeknapt voelen omdat mijn laatste zwangerschap heel zwaar was. En deze keer mis, dus mischien is het wel te zwaar voor mijn lichaam. Vandaar dat ik gewacht heb. Heb nu mijn 1e ongi gehad en ben toch blij dat ik gewacht heb. ( en mijn leeftijd letd ook. In maart wordt ik 40.

Hoi,

Allemaal "oudere" dames op een rij. Fijn, als ik soms op andere forums meelees en zie allemaal meiden van onder de dertig voel ik me echt antiek.
Het blijft een twijfelgeval. Als alle gyn. nou eens hetzelfde advies zouden geven, dat zou fijn zijn, iedereen zegt wat anders. En elke uitleg klinkt even logisch. Nu moet je maar op jezelf vertrouwen en op je lijf en dat valt na 2 teleurstellingen niet mee.

groetjes, keesje

quote: keesje71 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-01-2008 21:40:40'));

Hoi,

Allemaal "oudere" dames op een rij. Fijn, als ik soms op andere forums meelees en zie allemaal meiden van onder de dertig voel ik me echt antiek.
Het blijft een twijfelgeval. Als alle gyn. nou eens hetzelfde advies zouden geven, dat zou fijn zijn, iedereen zegt wat anders. En elke uitleg klinkt even logisch. Nu moet je maar op jezelf vertrouwen en op je lijf en dat valt na 2 teleurstellingen niet mee.

groetjes, keesje

oeps sorry hier een stukje nog net geen antiek  (word dit jaar 30 als je het iets minder antiek doet voelen hoor)
Dat met die adviezen enzo valt me sowieso op dat het allemaal anders is en overal weer wat anders hoort... met idd een maand wachten of niet, maar ook spontaan afwachten of een curretage. Wat moet je dan nog geloven he .

Voor zover ik dat nu al kan zeggen willen wij ook een maand afwachten...de eerste ongesteldheid dus... maar niets een voor een groter risico, maar meer omdat ik mijn lijf even een maand rust wil geven en dan weer verder....maar niks zo veranderlijk als een vrouw (met een kinderwens) dus wie weet roep ik over 2/3 weken ook wel heel iets anders.

Las trouwens net pas  je eerste topic hier en zag dat er straks ook een hele zware maand voor jullie in het verschiet ligt (alhoewel het hele afgelopen jaar dat waarschijnlijk al was )

groetjes,
Marije

Hoi allemaal,

Nou als ik het zo lees dan denk ik dat ik toch maar een cyclus ga wachten hoor. Wil geen risico's nemen. En idd zeggen ze overal wat anders...handig! NOT!!!

Maar ja...dan meer heel ff op mn tanden bijten en wachten tot ik mn eerste ongi heb gekregen.

grtzzz Petra

Terug
Bovenaan