Ik weet het niet meer HELP!!

Hallo lieve meiden.

Ik lees al sinds de eerste dag dat ik zwanger probeerde te raken trouw elke dag mee. Dat is nu 2 jaar geleden. Ondertussen heb ik een wolk van een dochter die nu ruim 16 weken is.
Aangezien ik een vrij jonge moeder ben, heb ik niet zoveel contact met andere moeders, en moet ik eigenlijk al mijn info van deze site halen, en tot nu toe lukt dat eigenlijk heel goed.
Nu zit ik met een klein probleem;

Aangezien wij een eigen horeca bedrijf hebben, krijgt Reaven haar laatste dles om 03:00 uur en haar eerste om 1':00 uur.

De voedeings tijden zien er als volgt uit;

11:00   210 + 7 s
15:00   210 + 7 s
19:00   fruithapje
23:00 210 + 7 s
03:00 210 + 7 s

Nu lees ik dat bijna iedereen van de begin januari mammas die laatste fles aan het weglaten is.
Ik moet Reaven echt wakker maken voor die laatste fles, en ik heb het idee dat als ik haar zou laten liggen dat ze veel beter slaapt dan dat ze nu doet. Maar aan de andere kant ben ik heel bang dat ze zich dan om 07:00 uur gaat melden, maar dan slaap ik zelf pas 4 uurtjes!

Wat zouden jullie adviseren??

Liefs Nikè

hoi hoi
Ik ben wel geen januari mama, een februari ben ik, maar als ik het goed zie, dan geef jij je kindje 4 flessen. Dat is ook wat ze moet hebben. Ik denk dat de anderen het hebben over de 5e fles!

Groetjes,
Sabine

Hoi Nikè,

Volgens het cb is 4 flessen wel het minimum voor deze leeftijd, hoor. Wat je zou kunnen proberen is iets minder tijd tussen de flessen te doen, zodat je eerder uitkomt met de laatste fles. Misschien dat ze dan ook beter slaapt!

Wel grappig trouwens, dat jouw meisje zo'n ander ritme heeft. Esther gaat er om 19.30 uur in en wordt dan rond 7 uur wakker. En ik had het gevoel dat haar innerlijke klokje dat helemaal zelf zo geregeld had. Maar blijkbaar valt er toch meer te sturen in zo'n ritme dan ik dacht!

Ik herken je 'jonge moeder probleem' trouwens. Heb ook nog helemaal geen vriendinnen of zusjes die denken aan kinderen...

Groetjes,

Eveline

Haha ik dacht dat ik de enige was met een nacht baby! Mijn vriend werkt ook in de horeca ( ik voorheen ook, maar nu even niet) en omdat ik hem weleens wil zien en niet een totaal verschillend ritme wil hebben en zelf ook altijd laat slaap,  slaapt mij dochter nu om 0130 voorheen ook rond 3 uur maar helaas is ze dit gaan vervroegen ze slaapt dan door tot een uurtje of 10-11 en dan tot 2.
Soms past mijn moeder of een vriendin  op en haal ik haar rond 12 uur snachts op en krijg dan heel zielige blikken naar mijn kindje van ahhhhhhh die moet toch al lang in bed liggen... blabla....heel irritant!  Ik denk dat je een baby makkelijk kan sturen naar het ritme wat jij wil en ze daar gewoon aan wennen. Later moet dit natuurlijk wel veranderen maar nu geniet ik er nog lekker van!

Hoi Eva

Nou inderdaad dat laatste is echt super irritant. Mijn schoonmoeder past ook wel eens 's avonds een paar uurtjes op, en als ik haar dan ga ophalen is het idd rond 00:00 uur. Al blikken konden doden!!

Maar goed over dat ritme, tja ik ben van mening dat elk kindje, hoe laat het ook geboren wordt, het ritme aangeleerd krijgt dat voor de ouders het handigste is! Als je van 9 tot 5 werkt dan maakt het niet zo uit als je kindje om 7 uur wakker wordt voor de eerste fles, en rond 23 uur de laatste fles krijgt. Maar als je zelf elke dag van 18:00 tot 02:00 of later werkt, tja dan is 7 uur wel erg vroeg.

Toch moet ik eerlijk zeggen, dat ik wel eens bang ben, dat het niet goed is voor haar. Bij het cb zeggen ze dan ook (maar ja die weten niet hoe het is) *zucht*.

Ach ik ben van mening dat Reaven niet over 20 jaar naar me toe zal komen en zeggen; nou mam, wat je toen gedaan hebt.........  dat kan niet hoor Haha.
Het zal allemaal wel loslopen denk ik. Tot nu toe kan ik iig gewoon lekker tot 11 uur slapen en pak ik dan net zoveel uurtjes als een "gewoon" mens.

Liefs Nikè

Hoi Faye,
ER is niks slechts aan hoor wat wij doen, zolang onze kindjes maar dag licht zien is er niks aan de hand, ze kunnen tocht niet klokkijken en wat hebben ze nou aan chagerijnige ouders?  7 uur s'ochtends opstaan..dan zal ik echt kapot zijn..hihi. Maar sommige mensen maken je weleens onzeker met zinnen als de eerste 3 maanden dat is het belangrijkste voor een mens en wat is dat nu dat kan toch nooit goed zijn, het is tegen de natuur in..?   Ik denk dat als jullie een horeca bedrijf hebben jullie kinderen zowieso wat meer nacht kinderen zullen blijven. Ik zie er wel tegenop wanneer mijn dochter naar school toe moet, dan moet je wel wakker worden en een ander ritme maken waardoor je een beetje langs het leven van je vriend/man heen gaat leven.
Maar ja....
Er zitten ook wel veel voordelen aan een baby die niet naar bed hoeft...lekker op terassjes zitten tot laat, bij mensen opbezoek gaan en niet snel weg te moeten omdat de baby moe is enzo...Maar af en toe als ik een afspraak moet maken bij een of ander instantie en het is mevrouw kunt u om 11uur komen??euhhh nee mijn baby slaapt dan nog hoor! haha zeg maar altijd mag het ietsje later? Ahh nog ietsje?   Is je flessenprobleem trouwens opgelost? Kan je niet helpen geef bv...Hoe oud ben dan? Ik ken ook niemand van mijn kringen die een baby heeft ( ben nu24) maar vind dat wel leuk...mijn baby is echt een prinses    iedereen vind het zo leuk en bijzonder omdat het voor hun ook nieuw is...en voor info kan je altijd hier terecht.
Doeg

Hoi Eva

Ik ben ook 24. En idd straks al ze naar school gaat dan zal het wel anders worden. Maar goed das pas over een paar jaar! Dan hoop ik genoeg verdiend te hebben zodat we ons door de weeks personeel kunnen veroorloven, we werken nu nog elke dag met zijn tweetjes. En met die instanties ja idd das wel vervelend. Ze willen allemaal 's morgens afspraken maken, ook al toen ik nog zwanger was! Ik doe daar gewoon niet aan mee. Maak bij het cb afspraken voor ron 14 uur en dat werkt eigenlijk wel prima!
Ik was gister bij het cb en daar heb ik mijn probllem voor gelegd. Nu doe ik het anders

11 uur 1e fles
15 uur 2de fles
18 uur fruithapje
21  uur 3de fles
00 uur 4 de fles

Dit deed ik giste ook en ze sliep gewoon door tot 11 uur! Das echt beter.

Ik moet trouwens eerlijk zeggen dat ik echt schijt heb aan wat mensen allemaal zeggen. Ze denken tegenwoordig allemaal dat ik niet goed voor de kleine kan zorgen omdat ik "pas" 24 ben. Ze geven ongevraagde adviezen, maar daar ben ik echt niet van gediend. Het is tegewoordig alleen maatschappelijk verantwoord als je pas na je 30ste een kindje krijgt. Vroeger was iedereen 18 geloof ik.
Hihi wat een perikelen voor de jonge moeders onder ons!

Wanneer is jou kleine geboren en hoe heet hij/zij?
Reaven is 11 januari geboren.

Liefs Nikè

Terug
Bovenaan