Ik weet het niet meer! Wie kan mij advies geven???

Hallo allemaal,

Wij zijn nu ongeveer een jaar bezig om zwanger te worden. Sinds  drie maanden weet ik dat ik PCOS heb. Daarvoor heb ik Clomid gekregen en ben ik de eerste cyclus steeds gecontroleerd en daar kwam een goede eisprong uit. Dus nu ben ik met clomid voor een half jaar naar huis gestuurd om het zelf maar te proberen de komende tijd.

Nu komt het probleem: De eerste cyclus met clomid duurde 33 dagen. Nu heb ik sinds dag 25 (1 januari) hele lichte bloeding, ik noem dat geen echte ongesteldheid! Dat heeft ongeveer 1,5 dag geduurt en nu is het weer weg.  Ben ik nu ongesteld of niet??? Ik heb de gyn al gebeld, maar kreeg alleen de assistente aan de telefoon, die zei: "een bloeding is een bloeding, dus je bent gewoon ongesteld" Maar ik ben er nog niet gerust op.
Als de assistente gelijk heeft moet ik vandaag weer beginnen met clomid. Maar ik ben zo bang dat ze het dadelijk mis heeft en dat ik daarmee misschien iets verpest!

Wie heeft er een idee wat ik moet doen?? Of is er iemand die dit herkent? Kan het zo zijn dat je aan de clomid bent en nog steeds geen regelmaat hebt???? Ik dacht dat ik daarvoor die hormonen kreeg?

Alvast bedankt
Groeten SSaskia

hoi,

Het zou ook een innestelingsbloeding kunnen zijn. Ik kreeg ook onverwachts  8 dagen naar mijn eisprong een bloeding. Ik dacht eerst ongi maar vond het wel erg licht en kort. Niet overnagedacht totdat ik misselijk werd....

Over een week ofzo even testen!

gr
Marielle

Hoi Marielle

Bedankt voor je reactie.
Maar het probleem is nou juist dat ik niet weet of ik nou met de clomid moet beginnen of niet!
Jou reactie heeft wel geholpen hoor, ik heb toch  weer de moed bij elkaar verzameld en nog een keer  de gyn gebeld en nu had ik een andere assistent die zei dat ik beter kon afwachten tot het echt doorzet. (Of niet natuurlijk! )

HOI,

Gelukkig heb je nu een ander gyn getroffen die wat meer meedenkt. Een echte ongi duurt geen 1,5 dag en die doet pijn. Ik hoop voor jou dat je zwanger bent, dat zou toch fantastisch zijn!!

Duimen aankomende week!!

gr
Marielle  

hoi hoi!

Wat vind ik het vreemd dat je thuis alles zelf mag doen!
Ook ik slik clomid, nu al ruim een half jaar, maar ik sta wel onder controle!
Ik moet bij iedere menstruatie naar t zkh om te kijken of alles "schoon" is. Dan kijken ze of er geen cystes zitten, of dergelijke.
Ook houden ze mijn cyclus in de gaten, zodat ik precies weet wanneer ik mijn eisprong heb. Ik zou als ik jou was gewoon het zkh bellen en een afspraak maken voor een folikelecho. Als die goed is kun je met een gerust hart weer aan de clomid.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Sterkte!

Liefs Nicole

Terug
Bovenaan