ik weet het niet meer

iemand moet me helpen iemand moet me advies geven ik geloof dat ik gek wordt dat het een obsessie voor me wordt wat kan ik er nou aan doen.
ik wil zoooo graag een kind maar mijn vriend wil nog 3 maanden wachten tot mijn pil op is. ik heb deze wens al zooo lang ik kan me haast niet meer inhouden. moet ik mijn vriend overhalen??? als ik dat niet doe wordt ik dan gek??? ik will ik moetttttttt g******** ik weet me geen raad. ik sta elke avond op het punt om mijn pil door de plee te spoelen maar durf niet omdat ik weet dat ik me dan schuldig ga voelen. hij moet het nu willen. oh nee dat kan niet ik kan het niet dwingen tog??? ik heb me al bijna 2 jaar in bedwang gehouden maar het is op. ik heb het gevoel dat ik nu MOET stoppen met de pil omdat ik uit elkaar knal. zit bijna elke avond te janken op de bank omdat ik gewoon zoooooooo graag een kind wil. hou krijg ik hem nee mezelf zover dat ik nog 3 maanden moet wachten??? hoe hou ik op met janken????? en hoe stop ik met elke keer naar baby kleertjes te kijken???? ik kan het bijna niet mee aan ik weet niet meer wat ik moet. ik MOET dit zelf doen. maar wel met jullie advies.
helppppppppp
dikke kuz Nathalie

Ik herken je gevoel wel een beetje, Nathalie. Ik heb ook al heel lang een kinderwens. Eigenlijk al sinds mijn neefje is geboren (hij is nu bijna 6). Maar eerst was ik nog te jong en aan het studeren, toen heb ik mijn relatie verbroken en ja dan duurt het even voor je een nieuwe toffe gozer vindt en weer zover bent. Maar toen we het eenmaal allebei wilden (na 2 1/2 jaar, dus nog best snel) bedacht ik me dat onze financiele situatie niet fantastisch is. Ik ben dus eigenlijk elke keer degene geweest die mijn droom in de weg zat. Wij hebben in december de knoop doorgehakt om eind februari (dus 3 maanden later) te stoppen. En geloof me, dat leek voor mij ook eindeloos ver weg. Het heeft mij geholpen om juist terug te kijken. Elke vrijdagavond zei ik tegen mezelf: Zo, weer een week voorbij! En bij elke pil die ik nam dacht ik: Dat is weer eentje minder. Nog maar (!!!!) 3 strips min 1 pil te gaan! En dan zal je zien dat het echt sneller lijkt om te gaan. Plan veel leuke dingen door de weeks en in het weekend, dan vliegt de tijd ook sneller om. En niet om je de put in te praten, maar het kan als je eenmaal gestopt bent ook best een vervelende tijd worden. Ik heb me 10 weken lang flink kl**** gevoeld. Had alle zwangerschapskwalen die je maar kan verzinnen. Pas sinds een week gaat het een stuk beter. Heb je ook bedacht dat een gemiddeld koppel er ongeveer een jaar over doet om zwanger te raken? Dat zijn ook wel dingen om je op in te stellen, helaas.
O ja, tijdens je laatste strip moet je ook alvast beginnen met foliumzuur. Dit is goed om neuraalbuiseffecten bij je kindje te voorkomen.

Sterkte en je zal zien dat die laatste drie maanden ook voorbij gaan!

Liefs, Kiki

Ik sluit me helemaal aan bij jouw verhaal Kiki. En Nathalie, ook ik heb er naar mijn gevoel erg lang op moeten wachten voor ik mocht stoppen van mijn vriend. Maar toen het mocht, was hij er wel echt helemaal klaar voor en ik denk dat dat toch ook wel wat waard is. Moet je je voorstellen dat je bij die gelukkigen hoort die inderdaad meteen zwanger zijn. Dan is hij er nu waarschijnlijk nog helemaal niet aan toe. Dat gun je toch niemand, niet jezelf, niet je kindje en niet de papa die eigenlijk heel blij zou moeten zijn.

Goed dat je je berichtje schreef hoor, wat lucht dat op hè.
Veel sterkte ermee, laat nog eens wat van je horen/lezen!

Liefs, el.

hoihoi ik begrijp je helemaal ik kreeg ook precies het zelfde daarom begrijp ik je ook zo goed ,maar 1 ding snap ik niet wat maken die 3 maanden nu uit [bedoel ik in zijn ogen]kan je net zo goed nu ook stoppen het kan tenslotte even duren voordat je zwanger raakt ik ben nog niet zo heel lang bezig[4maaden ]maar voordat de hormonen en alles weer goed is het hoeft niet maaar kan wel even duren maar ja als hij per se 3maanden wil wachten zou je toch even geduld met hem moeten hebben anders krijg je er straks nog ruzie om heel veel sterkte meid en laat nog wat van je horen gr manuela

ik ben het met manuela eens, wat maken die drie mnd uit. Ik moest van mn vriend ook mijn 3 strippen opmaken. natuurlijk wou ik dat niet. ik hub gewoon tegen hem gezegt op de dag dat ik de eerste pil moest nemen dat ik was gestopt. nou daar was huj het niet mee eens. toen heb ik hem uitgelegt dat het waarschijnlijk toch nog wel 3 mnd ging duren. en als hij nog niet wou beginnen dat ik dan in een sex staking ging, hou ik toch langer vol. ik heb dus gewonnen en ben nu zo'n 2.5 mnd van de pil, en mijn lichaam moet nog steeds wennen door die troep dat in de pil zit. misschien heb je hier wat aan. succes nathalie!!!!

Ik heb zelf ook een jaartje moeten wachten dat bij mij de wens heel sterk was en bij mijn man nog niet. Natuurlijk is dat frustrerend maar echt het is zo ontzettend veel leuker en spannender als je er allebei echt helemaal voor. Na 9 maanden oefenen was het dan eindelijk zo ver, toen ging het fout. Hoe denk je dat het zal zijn als het fout gaat en je vriend was er nog niet aan toe omdat je hem gedwongen hebt er eerder voor te gaan? Jij bent dan ontzettend verdrietig omdat het mis is gegaan en hij, tsja, hij vindt het misschien niet zo heel erg. Ik vind het echt heel belangrijk om er samen voor te gaan...

Succes

lieve nathalie,

het belangrijkste is datjullie ersamenachterstaan datje gaat werken voor een kindje, alleen ik snap dat je het heel erg graag wilt was bij mij ook zo mijn vriend wilde ook eerst nog even wachten totdat het doosje leeg was maar het maakt niet zo veel uit als je nu stopt het duurt over het algemeen nog best een tijdje voordat je uiteindelijk zwanger bent aleen het is wel belangrijk zoals ik als zei dat je er samen achter staat en dat het niet te geforseerd gaat worden anders krijg je straks nog erge ruzie erover en dat zou ook niet leuk zijn toch?? praat er gewoon over met je vriend/man en leg hem uit dat je het zoooooo graag wilt en dat het best nog een tijdje kan duren voordat je zwanger kan zijn , ik moest mij vriend er ook van overtuigen dat het best nog even kan duren en dat je niet meteen zwanger bent van de 1 op andere dag maar praat er gewoon over dan gaat je verdrietig heid erover ook een beetje over ik wens je heel veel suc6 en praat er gewoon over xxx steenbok!

Hai!

Bij ons was het ongeveer hetzelfde probleem; die krampachtige drie maanden moesten worden aangehouden. Uiteindelijk heb ik mijn man een compromis aangeboden: stoppen met pil, maar wel vrijen en dan periodiek onthouden (dus vrijen op 'veilige' momenten). En als het per ongeluk toch raak zou zijn, geen man over boord. Hier kon hij wel mee leven.
In de tweede maand dat we het zo deden, moest ik wel steeds huilen als de condooms tevoorschijn kwamen en toen zag hij wel hoe graag ik het wilde en toen zijn we het toch maar echt gaan doen.
Succes!

Terug
Bovenaan