Ik weet het niet meer

<p>Hallo mensen, voordat je verder leest misschien even een  waarschuwing als je  ook bang bent tijdens je zwangerschap.</p><p> </p><p>Gister avond ineens (nu 11 weken zwanger + 3 dagen ) uit het niets een zware bloeding. Echt een vloedgolf zonder aanleiding / buikpijn. Aangezien ik eerder een miskraam heb gehad dacht ik meteen dat het foute boel was. Verloskundige gebeld die lieverd kwam meteen. Na dat ik me had opgefrist naar de kliniek voor een echo. waar ik dacht nou foute boel. Dus niet.. kindje leeft nog gewoon en was weer prachtig gegroeid en bewoog goed. </p><p>Helaas bloed ik nog steeds best wel heftig dus vrees ik het ergste. Vanmiddag naar het ziekenhuis voor onderzoeken. Echt verschrikkelijk dit, zo dicht bij die 12 weken en het ging zo goed. </p>

Hoi Kay, wat naar! Hoop echt dat het niets ernstigs is. Ik heb dit bij mijn vorige zwangerschap ook gehad, het is ontzettend schrikken en bij mij was het helderrood bloed. Ook verder geen pijn. Allerlei onderzoeken/echo’s gehad, onverklaarbaar en de baby deed het hartstikke goed. Heeft bij mij wel weken aangehouden, niet in die hoeveelheid maar duidelijke bloedingen.. Ik zou wel oppassen en het rustiger aan doen, mijn kindje is toen met 32 weken spontaan geboren. Sterkte en succes! Hoop dat het niets ergs is! 

Ik heb het bij 8 weken zwangerschap gehad het stroomde eruit en ben met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht.Daar een echo gehad en wat bleek hartje klopte en was goed gegroeid had ook geen buikpijn.En nu loopt er een gezond meisje rond van alweer 21 maanden.Dus hoop voor je dat het bij jou ook goed afloopt.

Schrikken! Wel fijn dat de echo goed was, ik hoop voor je dat het ook goed blijft! 

Ik heb het zelf gelukkig nooit mee gemaakt, maar mijn schoonzus wel. Hevige bloeding tijdens haar zwangerschap, het liep er echt uit. Uiteindelijk met de echo bleek het toch gewoon goed te zijn. Dit is ondertussen al ruim 12 jaar geleden (gezonde zoon van 12!) dus ik weet niet of de technieken/kennis toen minder was als nu. Er werd toen gespeculeerd over een miskraam bij een tweeling waarbij er 1 is blijven zitten. Maar dit was echt alleen maar speculeren, de echte oorzaak van de bloeding weten ze niet.Heel veel sterkte! 

Hoi! Echo gehad die positief is. Kindje leeft nog bewoog goed en hartslag goed. Helaas zit er een kleine bloeding naast de vruchtzak. 9 van de 10 keer gaat het goed Maar nu wel grotere kans op miskraam ( iets groter dan zonder bloeding ) Nu rust en afwachten wat er gebeurd. Lichaam moet het zelf oplossen .   

Hey KayP, ik herken je verhaal. Heb het zelf ook al elke zwangerschap meegemaakt. 1ste keer is het goed afgelopen en heb ik een gezonde zoon op de wereld gezet, 2de keer slecht afgelopen en nu zit ik alweer op 17 weken zwanger en al 4 weken bloeding vrij.Ik zou als ik jou was het nu effe heel rustig aan doen, weinig trappen en zeker niks heffen! Geef je lichaam de tijd om te herstellen en dan komt het hopelijk goed!Ik duim met je mee

Dankjewel.Doe inderdaad nu rustig aan. Bloed verlies is gelukkig alweer minder. Nu 11 weken + 3 dagen zwanger dus Gynacoloog was positief. Hematoom was gelukkig niet super groot. 

Terug
Bovenaan