ik weet het niet meer.

A

Anoniem

Guest
Twee weken geleden ben ik begonnen met bloeden, waarschijnlijk heb ik zondag mijn kindje verloren. Heb toen ook een echo gehad en daaruit bleek dat ik helemaal schoon was. Nu twee weken later geven vier verschillende zwangerschapstesten nog heel duidelijk positief aan, op elk moment van de dag. Vanmorgen weer een echo gehad, maar er was nog niets te zien.
Ik snap er echt niets meer van, had gehoopt vandaag duidelijkheid te krijgen, maar nog niet. Wil zo graag weten nu of ik nu wel of niet zwanger ben. Ben nog wel steeds misselijk en komt me ook omhoog. Dat had ik ook voordie tijd.

Een zwangerschaps test kan toch pas na 4 weken een resultaat aangeven?? En met hoeveel weken kunnen ze wat zien op de echo?

Had al gevraagd of het er misschien twee geweest zouden kunnen zijn, en dat 1 misschien is weggegaan, of dat er vlak daarna nog iets is gebeurd. Maar ze zeiden dat alles mogelijk zou kunnen zijn en dat ze voor sommige dingen geen verklaring hebben, en dit is ook zoiets. Maar ondertussen zit ik zo in de onzekerheid. Morgen naar de huisarts toe, maar ik denk niet dat hij het dan ook al kan voelen.

Groetjes Melanie

hoi hoi, ik weet dat je het niet leuk zal vinden wat ik je nu vertel maar ik heb zelf ook drie miskramen gehad en ben nu weer zwanger heb gelukkig wel al een zoontje van bijna drie dus ik weet wel hoe je je voelt maar het kan kloppen dat de test na de miskraam nog positief aangeeft de hormonen van je zwangerschap bliven na de miskraam nog zeker een week of vier in je lichaam zitten dus het kan kloppen dat de test nog positief is dat hebben ze mij tenminste in het ziekenhuis vertelt ,maar het kan natuurlijk zijn dat je toch direct weer zwanger bent geworden ik hoop voor je van wel !!! maar ik heb zelf na mn miskraam ook na 4 eken een test gedaan en die gaf positief aan en twee dagen erna werd ik ongi en toen bleek dus dat ik de zwangerschapshormonen nog in mn lichaam had zitten maar ik duim voor je dat het nog goed zit!!!! groetjes natasja p.s. laat je me het ff weten hoe het afgelopen is????

Hallo Chippie,

Ik moet zeggen dat ik het heel vreemd vindt wat je omschrijft. Het is bekend dat het HCG hormoon soms na een zwangerschap nog even in je bloed kan blijven zitten. Maar als op de echo blijkt dat alles "schoon is" zou het na 2 wk volgens mij niet meer een positieve test kunnen geven. Ik heb zelf  2 miskramen gehad, en ben beide keren gecuretteerd, ik heb na de eerste curettage na 2wk een echo gehad toen was alles schoon. Omdat ik nogal nieuwschierig ben heb ik toen ook een zwangerschapstest gedaan en die was toen negatief. Kijk onderstaande link, na 14 dagen zwangerschap is de hcg waarde hoger dan 5 dagen na de bevalling??? Kortom vreemd verhaal lijkt me.
http://www.freya.nl/medisch/hcg.htm
Ik kan je eigenlijk niet helpen maar als ik jou was wilde ik weten waar ik aan toe ben. Ook als je 4wk zwanger bent kunnen ze via een echo zien dat er iets in je baarmoeder zit.
In ieder geval heel veel succes, ik hoop dat je gauw weet waar je aan toe bent.
Succes!
Gr. van mij

Dankjewel, ik wil het ook echt graag weten waar ik nu aan toe ben. Kan wel huilen gewoon van de onzekerheid,  kan me nu ook moeilijk concentreren op mijn werk.  

Vorige week had ik de huisarts al gebeld, en hij vond het net als jij zo vreemd, het zwangerschapshormoon blijft volgens de verloskundige en de huisarts niet zo lang  in je lichaam zitten, een week hoogstens. Moet morgen naar de huisarts maar ik denk dat ik daar niet veel mee op schiet.  Zal voor de zekerheid maar wat ochtendurine meenemen.

Terug
Bovenaan