Ik weet het niet meer

<p>Hoeveel flessen met hoeveel krijgt jullie kindje met 6 mnd?en wat hierbij? Brood fruit groente?</p><p>Hier is het drama snachts.. probeer 4 flessen van 180/6 dit red hij makkelijk en fruit en groente en een half broodje..maar snachts komt hij nu ook weer,hij word niet stil zonder een fles van 90 dan,vannacht om 2 uur en toen om 5 uur en toen 6 uur weer wakker,geen tandjes te zien voelen..ben </p>

Wij zaten op 4 x 210+7. Maar zijn flesjes vind hij niet meer interessant laatste weken (is nu bijna 5.5 maand). Dus we zijn terug gegaan naar 3 flesjes en meer vaste voeding.
Ochtend: papfles 180cc+6+4jbpm+4rijstebloem
Tussendoor: fruit en babythee
Middag: 210cc+7+2 jbpm
Warme maaltijd: groente aardappelen vlees met water
Laatste fles om 18:30 (210cc+7+2)
Zou hij niet toe zijn aan opvolgmelk? Of ook meer vaste voeding? Brood kun je ook al geven. Probeer ik ook vaker maar wilt ons zoontje nog niets van weten.
We zijn eigelijk altijd zijn behoefte gevolgd. Ook zijn nachtvoedingen. Soms een weekje maar hij laat deze steeds zelf weer vallen.
Heb je s'avonds een papfles wel eens geprobeerd?

hoi
Mijn dochter nu bijna 10 maanden heeft voor het eerst sinds 6 maanden was voor het eerst weer een nachtje door geslapen en ze dronk ook 4 flessen van 180 en fruit brood en warme maaltijd en snachts kreeg ze wat water te drinken als ze niet verder wilde slapen dus heelver suc6 en geduld gewenst de komende weken

Tot een jaar is vaste voeding bijvoeding. In principe is er niet echt een verand tussen vaste voeding en slaap. 

Is het heel erg dat hij een flesje wil? Hij komt nog niet over die liter toch? 
Nachtvoedingen en meerdere kleine voedingen ipv grotere flessen zijn beter voor de hersenontwikkeling. Het is iets westers dat we grote flessen willen geven (minder moeite en grotere kans op doorslapen). 

Als je bijvoorbeeld vergelijkt met borstvoeding ('de natuur'), is het met 6 maanden absoluut niet gek om nog zo'n 10x per dag te voeden, dus 100ml per keer ;) 

Wij hebben met 6 maanden de late voeding rond half 11 laten vallen, maar dat ging niet meteen goed. Als hij dan 's nachts kwam, kreeg hij gewoon. Wij gaven dan 3 flessen van 180 cc overdag, de laatste voeding voor 't slapen gaan 210 cc melk. Als hij dan 's nachts nog kwam, kreeg hij nog iets van 90 cc ofzo. Hij is nog tot ongeveer 7 maanden 's nachts gekomen. Het is een beetje balen, want je wilt natuurlijk gewoon lekker slapen 's nachts, maar 't gaat meestal vanzelf wel over. 

Hier komt ons zoontje van 6 maanden ook opeens weer voor een fles. En komt dan dus op 5x 180 . Zal wel nodig wezen. Groeit ook opeens erg in de lengte. Weet van mijn oudste dat het maar even is.  Hij krijgt ook groente fruit en brood. 

Tja, wat iedereen hierboven zegt... het hoort er soms gewoon weer even bij, die nachtvoeding. Het beste is het accepteren, klein flesje erin en doorslapen. Mijn oudste dochter heeft dit heeeel lang volgehouden (tot ze ruim 9 maanden was) dus succes ;) Ik gaf nooit meer dan 90cc melk, geen hele volle fles! 

Mijn dochter nog tot ruim 1.5 jaat af en toe ?
Daarna was het het speentje en nu een knuffel die uit bed is gevallen of is ze de deken kwijt. 
Wakker worden ‘s nachts is heel normaal en kan zeker nog wel even duren ?

Terug
Bovenaan