Hoi Anoniem, ik zit een beetje in hetzelfde schuitje als jij. Ik kom maar weer eens kijken op dit forum om mijn verdriet te delen en anderen misschien te kunnen steunen. Ik baal ook van alles, vooral aan het einde van mijn werkdag en ik alleen naar huis reis. Drie weken geleden had ik mijn miskraam en ook ik voel mij hierin erg alleen. Het valt mij op dat mijn vriend nu een beetje denkt dat het 'over' is nu ik lichamelijk wel grotendeels hersteld ben. Ik bloed in ieder geval niet meer - dat was al na één week gestopt - en ik heb me toen door de gynaecoloog laten checken of alles 'er uit' was en of het allemaal weer schoon was in mijn baarmoeder. Sinds die tijd heeft mijn vriend het nergens meer over. Hij vindt het heel lastig als ik verdriet heb, snapt het ook niet, hij weet niet wat hij ermee aan moet en sluit zijn ogen en oren er een beetje voor. Dat doet mij extra pijn. Ik word hierdoor vaak boos op hem en reageer het op hem af, waardoor hij weer boos en kortaf tegen mij doet (terwijl ik zo'n behoefte aan een knuffel en arm om me heen heb). Kortom...hét scenario hoe mensen door verdriet uiteen gedreven kunnen worden. En hiervoor moet ik waken, en jij ook, Anoniem. Ik heb gelukkig wel mijn moeder en een vriendin waar ik me hart dan maar lucht. Heb jij iemand anders met wie je hierover kunt praten? Bij mij helpt praten wel heel erg, het moet er gewoon uit!
Het schijnt toch zo te zijn dat wij vrouwen eerst moeten ontzwangeren (hormonen), ookal is het maar een relatief korte zwangerschap. En je hebt toch dat leven in je gevoeld, dat kun je gewoonweg niet in een paar weken uit je systeem bannen. Ik denk daarom ook dat je je verdriet gewoon moet ondergaan, ookal voel je je er alleen in. Ik heb op een site gelezen dat het bekend is dat er veel onbegrip is van de mannenkant over wat zich bij de vrouw allemaal afspeelt. Ik denk erover het mijn vriend toe te mailen of iets dergelijks, in de hoop dat hij iets meer begrip voor mij krijgt.
En zoniet, dan moet ik er maar alleen doorheen. Het maakt het allemaal wel een stuk zwaarder, jammer hoor. En anders moeten we hier ons hart maar lekker blijven luchten. Ik denk dat veel meer vrouwen op al dat onbegrip stuiten en relatieproblemen krijgen. Het is shit, maar ik hou voor ogen dat de pijn uiteindelijk wel minder zal worden, stukje voor stukje, beetje bij beetje.
Ik wens je veel kracht toe!
Liefs Lizzy