Ik weet het niet meer....

A

Anoniem

Guest
Ben beetje wanhopig aan het worden..
De kleine Thijn eet sinds vorige week nadat hij erg aan het overgegeven is gegaan 's avonds niks meer qua warm eten of toetje.

Hij heeft denk iets van een buikgriepje gehad, overgeven/diarree.
Maar dat is nu toch alweer even geleden lijkt mij, of komt toch daarvan?

Voorheen als Thijn voedsel weigerde, smeerde we een beetje op zijn lippen zodat hij het zou proeven en dan ging zijn bord leeg. Alleen zelfs dat helpt niet.

Ik heb weleens gelezen dat je er geen aandacht aan moet schenken omdat je het dan alleen maar erger maakt enz. maar jeetje wat moet je dan??

Hij is vanaf zijn geboorte een enorme goede eeter geweest, echt hij lust en eet alles! Maar nu :(

Hij eet nu dit (op goede dagen):

Ontbijt 1bh en 120 cc melk
fruit
lunch 1 bh (vaak niet geheel, voorheen 2) en melk 120cc.
avond groente en toetje maar nu hij dat niet eet ook een fles van 120cc maar dit wilt   hij ook al 2dgn niet meer.

Herkent iemand dit en weet iemand raad??

oja ik vergeet nog te melden dat ik me er van bewust ben dat het warm weer is en dat als ik naar mezelf kijk dan ook minder trek heb.

En Thijn is volgens mij ook niet te moe om te eten...

Zal ik anders zijn groente eens verwisselen met zijn bh?
dus tussen de middag groente gaan geven?

gr

Hoi Wenne,

Wat vervelend dat Thijn niet meer wil eten.
Toch denk ik niet dat het aan het overgeven ligt omdat hij nog wel brood eet en zo.
Misschien voelt hij zich toch nog niet helemaal fit en daarbij het warme weer maakt misschien dat je kindje geen zin heeft in warm eten.
Sven is ook een enorme eter maar nu met dit warme weer en tandperikelen eet hij ook niet altijd zijn warme eten op. Kan het zijn dat Thijn ook weer tandjes moet krijgen? Het kan zijn dat een lepel in zijn mond dan erg zeer doet. Dat is bij Sven wel altijd het geval. Hij eet dan een paar hapjes en daarna stopt hij ermee omdat het pijn gaat doen.

Ik zou het nog even aankijken en anders kun je altijd nog aan het consultatiebureau advies vragen. Zij zullen daar waarschijnlijk ook wel ervaring mee hebben.
Zorg er in ieder geval voor dat hij met dit weer genoeg drinkt en misschien komt het eten dan vanzelf wel weer.

Heel veel succes met je kleine man.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Hallo,

vervelend dat je kindje zo slecht eet. En ik begrijp je bezorgdheid hoor. Dylano is ook zo'n etertje, die eet ook echt alles! Vandaag kreeg ik er bij hem ook zn appeltje bijna niet in. Maar hij heeft hem wel op.
Ik denk ook niet dat ik echt zou gaan dwingen om hem te laten eten. De warmte zal zeker meespelen, en mss tandjes idd?? Als hij maar goed blijft drinken, dat is heel belangrijk.
En het is niet dat hij nix eet.
Ik zou het ook gwn ff aankijken en anders ff hulp inroepen.

Succes ermee!

Liefs Debby.

Terug
Bovenaan