Ik weet het niet meer.

A

Anoniem

Guest
Hallo ik lees hier zeer regelmatig maar plaats weinig.
Maar nu weet ik het echt niet meer.
Onze dochter is bijna 10 maanden en het is de laatste tijd zeer moeilijk om d'r naar bed te brengen.
Het is elke keer huilen.
Nu is ze momenteel niet in orde.
Tandjes, verkouden, verstopte neus, slecht eten, zeer slecht slapen.
En we hebben het nu al een paar x s'avonds gehad dat ze heel d'r bed onder gespuugd heeft. Of dit nu van het huilen komt of er zat iets niet zo lekker?! We weten het niet.
Nu heeft ze de afgelopen 2 avonden niet echt gegeten alleen flesje melk en heeft ze niet gespuugd.
Alleen als ze begint te huilen durf ik haar niet door te laten gaan want dat spugen is niet zo;n pretje. Dus haal ik d'r eruit en ga op haar kamer met d'r zitten en probeer ik d'r daarna weer in bed te leggen. Werkt soms maar ik word er zo moe van.
Dit had ze hiervoor niet.
Wie heeft er tips of het zelfde probleem????????

Een radeloze mama

hoi

rond deze tijd kennen ze wat last van verlatingsangst krijgen,joey had een tijdje terug ook.dan begon hij ook gelijk te krijssen en te doen en dan ging effe naar hem toe even troosten en weer terug leggen en het lakentje strak in stoppen,en als hij dan weer begon te krijsen ging ik nog 1 keer kort maar krachtig naar hem toe legde hem weg zonder iets te zeggen alleen aai over zijn bol en toen ging ie na minuutje of 5 slapen,dus mijn tips is,ga er naar toe wees kort er krachtig en niet continue uit bed pakken troosten want dan raken ze daar aan gewend en denken ze he das leuk mama komt elke keer als ik zo ga krijsen.succes ermee waarschijnlijk is het gewoon een periode waar ze weer doorheen moeten,en geloof mee er komen er nog genoeg ook al zijn ze al bijna 3 gr wendy

Hoi,
Daniel is ook al een poosje niet lekker. Last van tandjes, koorts, ontzettend verkouden, niet eten, de hele mikmak. En ook hij wil niet meer naar bed. Ik probeer het eerst met het speentje teruggeven, als dat niet lukt geef ik hem een flesje drinken en als dat niet lukt, haal ik hem er uit. Soms duikt hij dan richting borst en dan voed ik hem.
Ik sus hem hoe dan ook wel in slaap en leg hem dan pas terug, anders gaat hij net zo hard weer overstuur. Hij vecht enorm tegen zijn slaap en gaat zich dan overstrekken. Ik moet hem best stevig vasthouden, maar het helpt wel. Ik denk dat hij zich dan geborgen weet en zo weer tot rust komt..... Of het pedagogisch de beste manier is, weet ik niet, maar ik voel me er goed bij.

Succes, Yvette

Hoi,
Verlatingsangst, had mijn zoon ook wat last van. Ik zou hem ook om de 5 minuten weer rustig onderstoppen een aai over de bol geven en weer weggaan. Dit kan lang duren maar uiteindelijk geeft hij zich echt wel over. Hij moet gewoon leren dat je niet echt weg bent. Als je het nu niet aanpakt blijft dit zo en wordt het alleen maar erger. Het is bikkelen maar na een weekje ben je er wel doorheen. En wat betreft het slechte eten en spugen, is hij gewoon niet heel erg verkouden en heeft hij daardoor ook niet extra slijmvorming. Ik zou gewoon zn neusje regelmatig met een zoutoplossing sprayen zodat hij wat vrijer kan ademen en een vrij plat kussen onder zn hoofdeind van het matras leggen zodat het ietsje scheef omhoog loopt. Het kan ook zijn dat hij door de verkoudheid last van zn oortjes heeft wat ook niet fijn is als je gaat liggen, door die neusspray verligt je de druk dan ook.
Ik hoop dat je er wat aan hebt in ieder geval succes.
Groetjes,
Proud mamma

Thanks voor de reactie's.

Wij zijn er normaal ook geen voorstanders van om d'r uit bed te halen, maar op 1 of andere manier heeft ze ons nodig denk ik.
Kan inderdaad door het ziek zijn komen.
Gaat momenteel weer oke.
Ze eet weer gewoon s'avonds en het naar bed ritueel gaat ook oke.
Is wel s'ochtends vroeg wakker maarja gaat ook vast weer over denk ik dan maar.

Groetjes PV

Op de vraag hoe 't nu gaat.
Nou niet echt super.
Maar meissie is ook weer erg neusverkouden en ik ben zelf super verkouden.
Dus dat werkt ook niet echt mee.
Het naar bed brengen gaat oke maar ze wordt regelmatig huilend wakker.
En ze is slecht te troosten in bed dus er even uit troosten en proberen weer terug te leggen.
Alleen doordat ik zelf niet oke voelt heb ik weinig vut ervoor.
Maarja het is jammer dat ze niets kunnen zeggen want dat zou wel makkelijk zijn soms.
Ze gaat deze week 1 nachtje bij m'n zus slapen nou hopen dat ik dan kan slapen, want door mijn eigen verkoudheid slaap ik ook erg slecht.

Dank je wel voor je belangstelling.
Hoop ooit weer heel wat nachten achter elkaar te kunnen slapen.

Hoi PV, vervelend he die verkoudheden. Daniel heeft er ook weer last van gehad van de week. Zondag en maandagnacht bijna niet geslapen. Hij had het elke keer benauwd. Zondag heb ik zelf halfrechtop "geslapen", Daniel hing dan tegen mij aan, zodat hij niet zo plat lag. Maandag overdag heeft hij in wipper geslapen, ook in halve zitstand, dan helpt wel iets, maar dan heb je weer het probleem dat hij niet kan draaien, omdat hij vast zit. Groot protest natuurlijk. 's Nachts tussen ons in, tegen een kussen aan, maar het hielp allemaal niet. Ik heb toen een kussen onder zijn matras gelegd. Dat hielp wel iets, maar ook steeds weer wakker, omdat hij geen lucht kreeg als hij zijn speen in had en zonder gaat natuurlijk al helemaal niet. Ik ging dan gewoon maar even met hem zitten, zodat hij weer in slaap viel op mijn arm. Nu voelt hij zich alweer iets beter en slaapt hij ook weer wat beter. Afgelopen nacht nog maar 1 keer uit bed gehaald om te troosten.

Ik weet dus wel hoe je je voelt en ik denk ook dat het helemaal geen kwaad kan als je in zulke gevallen de kleintjes uit bed haalt. Ik deed het ook voor mijn eigen nachtrust. Want als ik hem liet liggen en dan probeerde te troosten, kon het wel een half uur duren. Nu valt hij binnen 5 minuten in slaap en kan ik hem zo weer weg leggen. Het helpt trouwens ook bij Daniel als ik hem wat te drinken geef. Ze gaan natuurlijk meer door de mond ademen en dat geeft een droge keel. Als hij klaar is met drinken, neem ik het flesje weg, geef zijn speen en hij draait zich om en slaapt weer verder.

Maar goed, ik hoop dat jullie je allebei snel weer fit voelen, want lekker is het natuurlijk niet. Ik wens je dan ook heerlijke nachten toe, nu je kleintje even aan het logeren is.

Groetjes, Yvette

Terug
Bovenaan