ik weet het niet meer !

hmimes

New member
sinds we gestart zijn met Nutriton omdat hij veel spuugt heeft hij spuitluiers minimaal 4 op een dag waterdun . Gister schrok ik ervan dacht dit kan gewoon niet ook drinkt hij sinds 2 dgn niet lekker . Zit niet lekker in zijn vel als ik probeer hem toch de fles te laten leeg drinken zonder geforceer alleen ietsjes in zijn mond dan spuugt hij de hele boel onder alles komt eruit . Nu heb ik de sinds vanacht de Nutriton maar gestaakt , spugen weer als ik hem in bedje leg en later kijk alles nat langs nek .
'
Wordt hier niet goed van kan hem blijven aankleden slabbers niks helpt dan .
Nu het weeknd is weet ik me geen raad weekend dokter wat kan die nouw doen ??

Ik vraag me af of ik op eigen houtje melk moet veranderen voor babys die spugen , of kan het wat anders zijn ? Toch geen allergie .
 
he wat vervelend meid. Ik denk even met je mee..miss kun je nutricia bellen zij hebben een 24uur 7dagen in de week advieslijn met een voedingskundige, die kunnen je adviseren wat je kunt doen. Het telefoonnummer staat op hun website. De telefoonlijn van je kraamcentrum of hebben ze die niet? Bij mij hebben ze een 24/7 advieslijn die heb ik van de week ook een keer gebeld want ik ben ook een beetje aan het tobben met voeden. Ook heb ik gebeld met de lactatiekundige maar die bellen je terug dus dan heb je geen direct advies. Ik hoop dat je er wat aan hebt en dat het snel beter met hem gaat. Suc6
 
Zou niet op eigen houtje overstappen.
Kun je het nog een dagje uithouden?
Dan morgenvroeg gelijk bellen met cb en zeggen dat je nog langs wilt komen.
Bij ons kun he vanaf 8 uur bellen. En hebben ze geen inloopspreekuur? Hier is dat oo maandagmiddag.
Kun je gewoon heen en kun he even wegen en dat soort dingen en je vragen kwijt.
Als het echt niet lukt toch ff huisartsenpost meid.
 
Hoi,

Vervelend dat je kleine zoveel spuugt..
Heb je al van Johannes brood piemel gehoord.
Je krijgt het bij de kruidvat..
Je doet een klein schepje bij de voeding en het zorgt dat de voeding wat dikker wordt.

Mijn zoontje spuugde ook best veel en sinds ik het in mijn voeding doe is het zo goed als over...
Je kan voor raad ook altijd morgen naar CB bellen..

Die helpen je altijd wel...

Heel veel succes hoop dat het snel beter gaat met het spugen van de kleine....

Gr van Rian sept mama...
 
Johannesbroodpitmeel is Nutriton! Ik denk dat je wel op de goede weg zit met Nutriton. Een baby moet er ook even aan wennen, en als hij voldoende drinkt hoeven die 4 spuitluiers op een dag niet erg te zijn.
Ik vraag me gewoon even af wat je denkt dat de oorzaak is dat ie niet lekker drinkt. Baby's maken sprongetjes door, zo rond 3 - 5 weken hebben ze er één en dan weer rond 7 - 9 weken. Dan kunnen ze hangerig zijn en zitten even niet goed in hun velletje, huilen meer en drinken soms slechter.
Ook is het goed om goed op je kindje te letten, als het voeding laat staan en er geen zin meer in heeft, probeer dan niet door te gaan. Als hun maag vol zit en dan nog een paar extra slokjes krijgt, kan het te vol worden en spugen ze het weer uit.

Ik zou echt even naar de huisarts gaan morgen, vooral omdat ie zo verschrikkelijk veel spuugt. Dokters weten heel goed wat de symptonen zijn van Reflux. En het zou goed kunnen zijn dat hij dit heeft, medicijnen kunnen heel goed helpen.

heel veel sterkte, wat een zorgen al hè om zo'n kleintje... geloof me... er komt ook een tijd dat dit over gaat en dat ie lekker zijn flesje drinkt zonder al te veel problemen.. baby's moeten ook even opstarten op deze wereld!
 
naar huisartsenpost geweest die kon niet helpen vondt hem er goed uitzien . Ze raadde aan om contact te nemen met eigen ha voor een verwijzing naar de kinderarts het had nu geen spoed . Ik gaf aan dat hij sinds geboorte spuugt en de Nutriton bijwerking geeft . Volgens mij is het geen moment opname want heeft dit 4 dgn spuitdiarree werd erger ipv minder . Ik heb vandaag gezien zijn melk bijna op is Friso aangeschaft tegen spugen en krampjes kijken hoe dit gaat . Ook zal ik morgen contact nemen met de CB .

Ik had gelezen dat ze voor de info lijn van melk voor babys geen info geven over melk nr 1 . Dus niet gebeld . telnr kraamcentrum niet over gehoord ?
 
Hey bij ons was het hetzelfde.
Krijsen en constant spugen.
Al 3 keer opgenomen geweest en we kwamen steeds niet verder.
Wij hadden in het begin ook nutriton bij nutrilon gedaan en ook altijd dunnen ontlasting dat is normaal.
Toen kreeg ze medicijnen tegen reflux voor het spugen maar dat hielp maar een beetje.
Nu eindelijk na 8 weken heeft ze nu koemelk allergievrije voeding en eindelijk is het ver opgeehouden en is ze aangekomen.
Maar bij ons maakte ze zich echt zorgen omdat ze niet aankwam en alleen maar af was gevallen.
Nu is ze 9 weken en weegt 3505 gram dus het gaat beter. Maar die voeding kan je zelf niet halen moet aangevraagd worden en moet je bij een kinderarts zijn of dietiste.
Je kan even kijken of je kindje dezelfde symptomen heeft op internet en dan daarmee naar de huisarts gaan. Ze doen er niet zomaar wat aan dat heb ik wel gemerkt het had bij ons veel eerder opgelost kunnen zijn beter voor Fay en voor ons.
Nu krijgt ze in deze nutrimigen voeding ook een half schepje nutriton dus bij ons gaat het nu goed.
 
Oh ja en op koemelkallergie.nl kan je een hele test daarvoor doen en weet je precies of je kleintje het heeft.
Want als ik het zo lees als je hem alleen de fles al geeft en hij wilt al niet dan kan eht dat zijn of net als bij ons die ook nog reflux erbij heeft dan hebben ze pijn aan de slokdarm door het maagzuur wat constant omhoog komt dus dan willen ze niet eten.
Hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Esther
 
Terug
Bovenaan