ik weet het niet, wat denken jullie?

Hoi,

We hebben een aantal zaadonderzoeken gehad.
De uitslag van de 1e keer was 18 miljoen totaal, de 2e keer was het  38 miljoen totaal. Maar beide keren was de beweeglijkheid maar 10 tot 15 procent.

Nu hebben we bij de 3e keer het zaad laten bewerken, om te kijken wat de behandeling zou kunnen zijn.

De uitslag was 4 miljoen totaal. beweeglijkheid 2 procent.
We hielden niets over, in iedergeval lang niet genoeg voor IVF.

De gyn wil nu eerst met collega's overleggen. Hij wilde ons niets vertellen over de behandeling die we kunnen gaan doen. Nu moeten we volgende week heen, en horen we wat voor behandeling we gaan doen.

WAT DENKEN JULLIE???

groetjes kwek

Hai Kwek!

Hmm dat is inderdaad niet al te best, de aantallen wel maar de bewegelijkheid is echt heel slecht ja.

Nu hebben wij hier ook last van, maar meestal is bij ons  bewegelijkheid na bewerking toch nog zo rond de 2 miljoen. Genoeg voor IUI.

Ik heb net de 5e IUI achter de rug. Dus ben weer in mijn wachtweken, het wil dus ook niet erg opschieten bij ons.

Maar de laatste drie keer is het zaad opgevangen in Medium.
Dit is een vloeistof die het sperma langer fit houd zal ik maar zeggen. De zwemmers van mijn man houden het namelijk al snel voor gezien, vandaar dat er wel genoeg zaadcellen zijn maar die gaan heel snel dood/ of hebben gewoon geen zin.

Door de Medium hebben wij wel een hogere score qua aantallen.

Dus mijn advies is: Vraag eens of dit ook niet iets voor jullie is!

Dan denk ik dat je ook IUI kan gaan doen.   Maar als ze zo slecht bewegelijk blijven zal het misschien wel ICSI worden voor jullie?
Ik weet het niet, heb je al nagedacht tot hoever jullie willen gaan?

Wij gaan op de wachtlijst voor IVF, ik moet er niet aan denken, maar mocht het straks dus voor de deur staan doen we het. We willen weten dat als het misschien nooit mag lukken (laten we het niet hopen) dat we er wel alles aan gedaan hebben, het toch te proberen.

Succes en houd ons op de hoogte!

Liefs,

Cynthia

Hoi Cynthia,

Fijn dat je zo snel reageert!
Balen dat je al met je 5e IUI bezig bent. Ik hoop  voor jou, en ons allemaal, dat het snel zover is dat we zwanger zijn.

Maar goed...
Van Medium(??) heb ik nog nooit gehoord. Ik zal het eens aan de gyn vragen.
Tot hoever we zullen gaan??
Nou tot zover we het beide kunnen volhouden, en de bedoeling is tot het bittere eind.
We willen alles geprobeert hebben voordat we willen opgeven.
Ja het is moeilijk om de grens te bepalen.
Het is nu wel makkelijk gezegd, maar ik weet dat het traject dat voor ons ligt, niet makkelijk zal zijn. En dan heb ik het nog zwak uitgedrukt.

De gyn heeft de vorige keer gezegd dat de wetenschap veel kan, maar dat niet alles mogelijk is, en dat we moesten nadenken dat er ook een leven is zonder een kind...
Dit hakte er behoorlijk in moet ik zeggen....

Hoe gaat het trouwens met jou nu je in de wachtweken zit??

Groetjes Kwek

Hoi Kwek!

Nou ik/ wij willen ook door tot het bittere einde, natuurlijk hopen we zover niet te komen, maar mochten we voor weer een nieuwe keuze staan, dan doen we het.

Ookal ben ik echt doodsbang voor b.v. de punctie bij IVF moet ik dat van mijzelf toch echt ondergaan. En misschien valt hij naderhand toch mee?
Dat weet je nooit van tevoren natuurlijk.

Ik wil het gevoel hebben dat mocht het nooit lukken, we er wel alles aan gedaan hebben!

Terug
Bovenaan