ik weet het niet zeker advies alsjeblieft

A

Anoniem

Guest
nogmaals een stukje omdat ik het echt niet meer weet nu.

wordt heel onzeker, weet niet of ik verdrietig moet zijn of niet.

ben dus bij de dokter geweest, omdat ik bloedverlies had, was toen ongeveer 4 of 5 weken zwanger.
die heeft niets gedaan, maar zei meteen: vroege miskraam.
hij heeft niet gevraagd naar pijn, die ik niet heb, heb alleen 2 dagen bloedverlies gehad, en 2 dagen een beetje, dus weet helemaal niet of het wel echt een miskraam is.
ik wil morgen teruggaan en vragen of ik doorverwezen kan worden voor een echo, omdat ik nog steeds het gevoel heb dat ik zwanger ben.
heb veel verdriet gehad en veel gehuild, en nu van verschillende mensen gehoord dat bloedverlies tijdens de zwangerschap heel normaal is!!!!!
wat denken jullie,
of beter gezegd, hoe gaat zoiets normaal in zijn werk want ik heb nog geen contact gehad met een gynecaloog of zo......
thanx

Hoi Fiepke,

ook ik had bij mijn zwangerschap bloedverlies en was  logischerwijs erg geschrokken. Ik heb wel meteen contact gezocht met een verloskundige en die gaf aan dat meer dan de helft van de vrouwen bloedverlies heeft tijdens de zwangerschap. Het is geen opbeurend nieuws voor je maar bij mij bleek het toch fout (na ongeveer 5/6 weken) het schijnt als je bloed echt helder rood is dat het niet lekker kan zitten (let op: kan zitten, is dus geen feit) als je gewoon wat "oud bloed" verliest is het minder erg. Met 5 weken is je baby nog erg klein, maar als je een vaginale echo laat maken (is bij mij ook gebeurd tijdens het bloedverlies) dan schijnen ze toch al iets te kunnen zien, met een gewone echo "op de buik"schijnt dat met die korte tijd moeilijker te zijn). Heel veel sterkte en ik hoop voor je dat   jij tot die grote groep vrouwen hoort waar bloedverlies bij hun zwangerschap hoort en dat je lekker zwanger bent. Succes!!

hallo fiepke

ja dat is erg schrikken h. helaas kan ik met je meeleven, hoewel het bij mij wel goed is gegaan. ik heb rond 6 weken en rond 9 weken bloedverlies gehad. het was helder en zonder krampen en stolsels. tussendoor oud bruin verlies. bij een inwendige echo bleek alles in orde en ik ben inmiddels 19 weken.

ze kunnen in principe niets doen daarom doen ze geen verder onderzoek. als het mis is komt het uiteindelijk af dat is hun redenering. en misschien is het wel goed. wanneer mag je naar het ziekenuis/verloskundige terug?

sterkte meid!!

Hai Fiepke!!!!!

Fijn om weer even iets van je te lezen (en dan bedoel ik natuurlijk niet de inhoud, want dat is kl*te, al die onzekerheid).
Als ik jou was, zou ik contact opnemen met een VK. Heb je nog een positieve test? of zijn die negatief? Mijn indruk is dat je bij wijze van spreken de huisarts gewoon kan passeren en meteen naar de VK kan gaan. Ik heb gelukkig goed contact met mijn HA dus ik ben wel eerst naar hem gegaan. VK moest ik toch zelf regelen, daar deed hij verder niets aan. Als ik de verhalen zo hoor, dan regelt de VK bij bloedverlies wel eens een vroegere echo om te kijken of alles in orde is.
Wat een rotreactie van je huisarts, zeg! Klinkt een beetje bot zo.
Laat het toch even nakijken, meid. Dan heb je meer zekerheid. Ik hoop enorm voor je dat alles toch in orde is, want ik heb idd vaker gelezen over bloedverlies. Als het maar niet te vaak en te lang is. Er kunnen ook bloedvaatjes gesprongen zijn ofzo.
Is alles op je werk nog naar wens?

Groetjes en sterkte!!!

Hai Fiepke,

Zoals hier boven al is geschreven hoeft het geen miskraam te zijn.Ikheb van week 6 tot week 8 bloedverlies gehad.Van donkerbruin to helderrood, ik heb toen helemaal in paniek de verloskundige gebeld(bij mijn eerste zwangerschap had ik helemaal geen bloedverlies,dus dit was nieuw voor mij)En de verloskundige kon mij enigzins geruststellen, het komt heel vaak bij vrouwen voor dat ze tussentijdse bloedingen hebben.Helaas eindigt het bij een aantal vrouwen in een miskraam maar het hoeft niet.Ik heb toen aan mijn vk gevraagd of ik geen vervroegde echo kon krijgen, ik heb met 7 weken een inwendige echo gehad.Alles zag er goed uit en het hartje klopte.Nu ben ik inmiddels 17 weken zwanger en het gaat heel goed.Heb al zelfs de baby gevoeld.Meid, als ik jou was zou ik gewoon de vk bellen en om een echo vragen, ze hebben daar wel begrip voor.Het is wel een beetje bot van de huisarts om gelijk te zeggen dat het een miskraam is.
Ik hoop dat het goed nieuws voor jou zal zijn, ik zal voor je duimen, veel sterkte meid!!!

Veel liefs Summy26

ik had mezelf gezworen hier weg te blijven, maar na die lieve reacties van jullie begin ik toch weer te twijfelen.
heb nog geen test gedaan omdat ik al dacht dat het een miskraam was, dus ja dan doe je dat automatisch niet.
ik moet rond tien uur bij de dokter zijn heb vanmorgen een afspraak gemaakt, en gisteren en nu weer veel liggen piekeren.
wat nou als het wel goed is. ik snap zijn reactie wel, maar toch, hij had wel door kunnen vragen.
ik heb nl het gevoel dat het er nog wel is, geef nog steeds borstvoeding en ben dus heel emotioneel, maar dat is ook niet gek
als het nou wel goed is, dan heb ik 3 dagen van mijn werk gemist van verdriet, omdat ik het even niet kon opbrengen om te gaan werken, op mijn werk snapten ze het heel goed gelukkig.
we hebben nu ook onze vrienden ingelicht, die waren heel begripvol, en geschokt omdat ze dus niet wisten dat wij bezig waren. maar gelukkig wel heel steunend, had ook niet anders verwacht,
nu weet ik het dus niet meer, ga vanmiddag naar de huisarts, heb weer een beetje hoop, maar voel me nu dus dubbelrot omdat ik geen id heb.
als ik jullie reacties lees, denk ik : misschien is het toch nog goed,
van de andere kant moet ik er rekening mee houden dat het ook niet goed kan zijn, en dat ik dus niet nu al opgelucht moet zijn.
zodra ik iets weet laat ik het jullie ook weten.
heel erg bedankt,
ps hoe gaat het met jullie allemaal, en jij woedel?
mis jullie wel haha
ik zeg er wel even bij, mocht het nou toch een miskraam zijn, dan ben ik hier weer minder te vinden.
oh ja hoe weet ik wie mijn verloskundige is, heb hier nl geen ervaring mee, of moet ik dat bij de ha vragen?

Hoi, hoi,

Wat een onzekerheid meid, allereerst wil ik zeggen dat die huisarts wel erg kort door de bocht is door meteen al te zeggen dat het een miskraam is. Ik heb zelf een miskraam gehad en ben nu bijna 23 weken zwanger en ook bij deze zwangerschap heb ik bloedverlies gehad en die gaat tot nu toe wel goed!!! Ik ken dus beide kanten van bloedverlies, vraag een verwijzing voor een echo met 6 weken kunnnen ze al zien of de zwangerschap nog intact is. Ik kreeg ook in de 5e week last van bloedverlies en mijn huisarts werkte gelukkig goed mee, ik ben ook van huisarts veranderd want mijn vorige had de ernst van de miskraam zo ernstig onderschat dat ik met spoed opgenomen werd nadat ik zelf totaal in paniek het ziekenhuis heb gebeld en dat was maar goed ook want mijn bloeddruk was nog maar 60/80 en het bloed stroomde echt langs mijn benen  dus werd ik direct gecuretteerd. Ik kan zo ontzettend boos worden als vrouwen zo behandeld worden door autoritaire artsen, mijn man is destijds verschrikkelijk kwaad geworden en heeft een echo afgedwongen door met zijn vuist op het bureau van de arts te slaan omdat hij het schandalig vond hoe we behandeld werden en dan ook nog eens vet betaalden voor goede zorg. Wat ik met mijn verhaal wil zeggen dat je je niet in een hoekje moet laten drukken je hebt  recht op een echo als er een medische indicatie is en die heb je want bloedverlies is een medische indicatie!!!!! Neem iemand mee naar je huisarts en vraag om een verwijzing zeker als  het bloedverlies niet erger wordt en je geen pijn hebt is er  er nog steeds een goede kans dat het niet op een miskraam uitloopt. Veel sterkte en ik hoop voor je dat alles ok is, laat je het even weten?

Liefs,

Puk  

Terug
Bovenaan