Ik weet het soms niet meer hoor!!

Hoi,

Ik weet af en toe niet meer hoe ik moet regaeren op Fleur. Wannneer wij ook maar iets zeggen wat niet mag, dan word Fleur ontzettend boos..Ik weet het,dat doet elk kind. Maar zodra het niet naar haar zin gaat, dan begint ze te slaan,als dat niet werkt te knijpen,schoppen, krabbelen.. Ik blijf dan herhalen,al moet het 20 keer achter elkaar, Fleur,slaan is AU!! (en dan proberen rustig te blijven,wat vaak erg moeilijk is)Het heeft gewoon totaal geen zin.. Ik weet ok dat ik duidelijk moet blijven. Maar vanochtend had ze ook weer een aantal buien, en elke keer als ze mij sloeg of wat dan ook, dan negeerde ik het..Voor haar niet leuk meer, want er komt geen reactie, maar het werkte volgens mij wel. Ze blijft me dan ook echt aankijken, zo van, zeg je niets??? En dan houd ze dus op..
Raden jullie het af om te negeren??? Misschien dat ze dan juist gaat denken dat het  normaal is..Maar ik ben die eeuwige strijd een beetje zat.Dit doet ze al vanaf dat ze 10 maanden is, en ze is nu bijna 2!
Wij slaan, bijten,knijpen en krabbelen elkaar niet(zou wat zijn!!!),dus daar heeft ze het voorbeeld niet van. Ook niet van andere kindertjes, want ze gaat niet naar een opvang..

Lang verhaal, maar ben benieuwd hoe jullie dat doen..

Groetjes Elma , mama van Fleur

Het kan soms ook helpen om haar af te leiden met iets anders. En verder doe je het gewoon goed, nou ja ik vind het goed, doe het namelijk hetzelfde.

groetjes Mariska

Hoi Elma,
ja wat is dat toch moeilijk he? Ik vind persoonlijk wel dat je het goed doet hoor. Rustig blijven en proberen te negeren. Maar ik begrijp ook heel goed dat je soms ook uit je slof kan schieten.
Daniëlle kan soms ook heel boos reageren als wij zeggen dat iets niet mag of als we iets afpakken, ik vind het dan ook moeilijk om niet toe te geven.
Nou hou je taai en ik denk idd negeren!

groetjes van Sonja

hoi

ikzelf negeer Bram's driftbuien en eigenlijks bevalt me dat prima.....
zodra Bram begint te schreeuwen, stampvoeten enz. zeg ik : oke, dag hier heeft mama geen zin in en loop dan bij hem weg en geef hem dan ook echt totaal geen aandacht en kijk hem ook niet aan, zodra hij weer rustig is krijgt hij weer aandacht en zijn driftbuien zijn ook zo over moet ik zeggen.......
we hebben namelijk bij ons op het werk oo de regel, ongewenst gedrag negeren, en pas dit dus ook thuis toe en het werkt gelukkig bij hem goed......

liefs ilona

Hoi Elma,

Ik vind dat je het goed doet hoor!
Tara (22 maanden) kan ook om de kleinste dingen heel boos worden (dat heeft ze niet van mij hoor :p), voorbeeld: ik trek haar jas aan, maar madam roept 'aisie, aisie' (zo noemt zij zichzelf ipv 'meisie') omdat ze het zelf wil doen. Dan laat ik het haar zelf doen, maar wordt ze al boos en kijkt naar beneden met haar hoofd omlaag en loopt weg om zich ergens te verstoppen of ze gaat languit op haar buik op de grond liggen. Pfffffff, wat kan je er dan als moeder zelf chagrijnig om worden, vooral als je haast hebt!
Als ze gaan bijten en slaan, dan lijkt mij het negeren ervan toch wel het beste. En hopen dat hun boosheid snel weer verdwijnt, hihi.
Succes met Fleur!

Groetjes,
Shivana

Het ene kind is temperamentvoller dan de ander. Eline is een schatje, en heeft behalve af en toe NEE zeggen, geen dwarse buien. Maar ik heb mijn portie ook gehad met de oudste. Dat was me toch een driftkikker!! Nog steeds kan hij vrij fel reageren, maar het echte driftige hebben we er wel uit.

Als kleintje was hij ook van het schoppen en slaan. Ik denk dat jou aanpak heel goed is. Het belangrijkste is dat je iedere keer hetzelfde reageert. Want als je iedere keer op een andere manier op zon bui reageert, kan dat heel verwarrend zijn voor een kind. Bijv. de ene keer in de box als straf, de keer daarop in de hoek of gang (zijn ze natuurlijk nog veels te klein voor, is maar een voorbeeldje) Gewoon negeren werkt vaak het beste. En idd heel rustig blijven.

Succes ermee, want ik weet hoe slopend het kan zijn.

Hee hoi!

Alice was tot afgelopen week eigenlijk nooit vaak dwars maar ze heeft het ook ontdekt.......ze zoekt nu alles op wat niet mag... en gaat met eten gooien etc. Sprongetje misschien??
maar goed, ik probeer het ook zoveel mogelijk te negeren en eventueel haar even af te leiden wat eigenlijk nog het beste werkt. Als ze helemaal niet op houdt en nergens op reageert dan pak ik haar gewoon even op en loop ik even naar de douche (bij ons naast de kamer) en was even haar gezichtje met een washandje en een beetje water. Klinkt misschien raar maar daarna is ze er helemaal doorheen. Meteen daarna geeft ze me een dikke kus en zijn we weer dikke vrienden.

Groetjes Alberdien

Hoi Elma,

Wat vervelend zeg!! Dat is echt niet leuk...

Ik denk ook wel dat je het goed doet ..  negeren. Maar ik vraag me aan de andere kant niet af of je haar hier niet voor moet straffen. Op de gang zetten of in de hoek....

Heb er zelf totaal geen ervaring mee omdat Jennifer het (nog) niet doet.

Heel veel succes met je kleine meid.

gr. Ilone

Terug
Bovenaan